Aftermarket parts monteren

redouanvh

Hoort erbij
31 okt 2010
39
0
0
Hi allen,

Een kennis van mij en ik hebben sinds een maandje onze CT's. We zijn beide zeer tevreden met onze eigen auto's en zijn zeer te spreken over de rijeigenschappen en hoe de auto zich gedraagt in de binnenstad.

Nu komen we op het punt dat we graag onderdelen willen bestellen, maar helaas hebben wij daar niet genoeg verstand van om die zelf te monteren.
Ons oog is o.a. gevallen op de F-sport grille:
http://lexus.sewellparts.com/accessorie ... /4578.html

Ik keek al in de motorkap maar das te arbeids-intensief voor ons om te doen, is er iemand op het forum die handig is of weet waar wij onze beide auto's kunnen brengen?

Hartelijke groet! :hi:
 

Frudle

Hoort erbij
10 mei 2011
42
0
0
Hjalmar zei:
Ik laat dinsdag Xenon installeren + knipperlicht LED voor en achter + kentekenlicht LED.
Wellicht leuk om een foto te maken voor de interesse mensen? :)

Zeker weten! Inclusief een prijsje erbij en locatie waar je het hebt laten doen als dat kan :D
 

sharkman

Actief
29 dec 2010
154
2
0
Tja, je wilt lexus rijden maar je hebt er niet de centen voor over om origineel xenon als optie erbij te nemen.
Aftermarkt setjes zijn leuk voor oude golfjes maar imho. niet op een lexus (werkt nooit helemaal 100%, lichtbeeld is matig en bovendien ook nog eens illegaal).
En strikt technisch: de elektronica van de meeste merken pikken dit soort setjes en hid niet en dan komen er allerlei extra gimmicks bij kijken (bijv. can bus filters e.c.).
 

Hjalmar

Actief
15 okt 2010
167
0
0
Ik neem aan Xenon i.p.v. de halogeen koplampen?

Klopt.


Tja, je wilt lexus rijden maar je hebt er niet de centen voor over om origineel xenon als optie erbij te nemen.
Aftermarkt setjes zijn leuk voor oude golfjes maar imho. niet op een lexus (werkt nooit helemaal 100%, lichtbeeld is matig en bovendien ook nog eens illegaal).

Deze auto heb ik gekregen van de dealer na bemiddeling, en daar zaten geen LED lampen op. Vandaar inbouw achteraf. Of het nou illegaal is, dat boeit me niet, ik vind het gewoon mooi.

Dinsdagavond zal ik er even een fototje van maken.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
postbuz zei:
sharkman zei:
Tja, je wilt lexus rijden maar je hebt er niet de centen voor over om origineel xenon als optie erbij te nemen.

Tja, heeft niets met "centen" te maken, CT kent geen Xenon (ook niet als optie).

nou... CT waar ik in heb gereden had wel Xenon af fabriek in tegenstelling tot wat jij zegt...
 

postbuz

Actief
18 mrt 2011
161
0
0
mlcoolj zei:
postbuz zei:
sharkman zei:
Tja, je wilt lexus rijden maar je hebt er niet de centen voor over om origineel xenon als optie erbij te nemen.

Tja, heeft niets met "centen" te maken, CT kent geen Xenon (ook niet als optie).

nou... CT waar ik in heb gereden had wel Xenon af fabriek in tegenstelling tot wat jij zegt...

Als je het hebt over je eigen review:

viewtopic.php?f=15&t=1152#p14876

Die heeft volgens mij LED-lampen. (Net als de mijne) Er is naar mijn bescheiden mening geen Xenon leverbaar.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
ja die strips ja.. zag er wel uit dat er xenon in zat iig, inclusief de hoogteverstelling dinges.. :) en koplampsproeiers...

nee, maar als het LED's waren, dan gedragen ze zich net als normale Xenon, want bij aangaan duurde het ook een paar seconde's voordat het op volle sterkte was zeg maar... but I could be wrong of course.. ik ga dat beter uitzoeken... LED zit sowieso in de dagrij verlichting... Ik dacht dat LEDs gewoon of Aan of Uit waren? ik kom hierop terug.. even uitzoeken...

EDIT:
Uitgezocht en blijkt dus dat de CT alleen LED koplampen heeft... dat gedroeg het zich naar mijn mening net als Xenon... (misschien achteraf ingebouwd) nou, weer wat geleerd my bad postbuz...
 

postbuz

Actief
18 mrt 2011
161
0
0
mlcoolj zei:
Uitgezocht en blijkt dus dat de CT alleen LED koplampen heeft

De dimlichten zijn dubbele ledlampen, het groot licht is "gewoon" halogeen. Ik dacht dat Hjalmar wellicht dit halogeen groot licht (ook) zou vervangen door Xenon en dan ben ik benieuwd naar zijn ervaringen. Had ik m'n vorige auto(s) Bi-Xenon (dus dim- en grootlicht) en vondt dat wel zo prettig.

Al was het maar dat je het halve dorp kon verlichten :D
 

Termin8r

Actief
12 apr 2011
249
3
0
postbuz zei:
Had ik m'n vorige auto(s) Bi-Xenon (dus dim- en grootlicht) en vondt dat wel zo prettig.
Ik vind Xenon verlichting op zich prettig, vooral omdat het de kleur van daglicht benadert. Maar toen er bij mijn auto na een paar jaar een lampje ontplofte kostte me dat 275 euro. Dat vind ik het ook weer niet waard.
 

postbuz

Actief
18 mrt 2011
161
0
0
Termin8r zei:
Maar toen er bij mijn auto na een paar jaar een lampje ontplofte kostte me dat 275 euro.

Dat is niet goedkoop, ik heb dat gelukkig nooit meegemaakt. Gaat LED een autolevenlang mee, dus geen nare verrassingen in petto? (Realiseer me dat ik me langzamerhand enigzins off-topic begeef, dus bij voorbaat sorry.)
 

sharkman

Actief
29 dec 2010
154
2
0
Led gaat lang mee maar kan net zo goed kapot. Led heeft als nadeel dat het vaak niet zoveel licht levert als xenon maar het omslagpunt is bijna bereikt (maar dan wel met meerder lampjes tegelijk).
Led gaat lang mee (dacht met van xenon ooit ook) maar zeker niet eeuwig en het kan zeker kapot.
 

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
Termin8r zei:
postbuz zei:
Had ik m'n vorige auto(s) Bi-Xenon (dus dim- en grootlicht) en vondt dat wel zo prettig.
Ik vind Xenon verlichting op zich prettig, vooral omdat het de kleur van daglicht benadert. Maar toen er bij mijn auto na een paar jaar een lampje ontplofte kostte me dat 275 euro. Dat vind ik het ook weer niet waard.

Dat van het daglicht benaderen is afhankelijk van welke kleurtemperatuur je neemt. 4300 Kelvin wordt over het algemeen als de beste benadering van daglicht genomen. De meeste af fabriek Xenoninstallaties hebben dan ook deze lampen aan boord. Helaas zijn er echter ook veel eigenaren die achteraf kitjes installeren met een kleurtemperatuur van boven de 5000K. Alles boven de 5000 krijgt een blauwe tot uiteindelijk paarse gloed (8000-10.000K).

Ik ben zelf een fervent tegenstander van de aftermarket HID Xenon kitjes. De belangrijkste reden daarvoor is dat in 9 van de 10 gevallen de koplamp niet geschikt is voor Xenon. Daardoor wordt je in het donker verblindt door zo'n Xenonglasplaat.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
voor mij max 6000K dat vind ik het mooist.. meer wit zeg maar, alles daarboven vind ik niet mooi.. en wat twcoolen zegt... velen die xenon inbouwen en het niet goed afstellen of dat de unit er niet voor geschikt is...

Voor de kenners onder ons... Zouden deze mensen (je weet wel.. degenen die de rest verblinden...)... zouden ze beter LED kunnen monteren? of maakt dat niet uit?
 

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
mlcoolj zei:
voor mij max 6000K dat vind ik het mooist.. meer wit zeg maar, alles daarboven vind ik niet mooi.. en wat twcoolen zegt... velen die xenon inbouwen en het niet goed afstellen of dat de unit er niet voor geschikt is...

Voor de kenners onder ons... Zouden deze mensen (je weet wel.. degenen die de rest verblinden...)... zouden ze beter LED kunnen monteren? of maakt dat niet uit?

Het gaat niet zozeer om de lichtbron maar om de lens. Wanneer het koplampglas geen lens heeft, wordt het licht verstrooid, wat tot verblinding leidt. Indien in de koplamp de code DC, DR of DCR staat dan bestaat er de minste kans op verstrooiing van het lichtbeeld, aangezien deze koplampen geschikt zijn voor Xenonlampen. LED t.o.v. Xenon maakt in die situatie weinig uit.
 

Hjalmar

Actief
15 okt 2010
167
0
0
Nou, helaas, nog niet gesleuteld aan mijn auto, er was een andere type geconstateerd, en moest besteld worden. Met andere woorden, we zijn 3 weken verder straks!
En LED knipperlicht is ook nog niet mogelijk...
 

sharkman

Actief
29 dec 2010
154
2
0
Alles is mogelijk, probleem is enkel dat je meot gaan knutselen en kijken of de autosoftware met je aanpassing kan leven. Krijg meestal alles aan de praat maar moderne auto's zijn niet makkelijk (zelfde kan overigens ook voor xenon gelden, de juiste lamp wil niet zeggen dat deze het ook gaat doen)