Alan's Projecten

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
internet is er wat onduidelijk over.
Mijn contact kan ik even niet bereiken ;)


Op inet wordt bijv. gesteld dat TMC, RDS, voor Europa essentieel is. Flyaudio wil voet aan de grond krijgen in Europa. Dit soort teksten kom je tegen, voor versie 1.
Ben dus benieuwd.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
RDS heeft die wel, maar TMC was volgens mij nog in ontwikkeling, evenals internet... Maar heb me de laatste tijd niet meer zo in verdiept.. dus waarschijnlijk kan flyaudio je meer vertellen :)
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Maar even een upje. Ik las dat je schroefveren hebt besteld? Je kennende heb je TEIN besteld?

Ik dacht je de veren afdoende vond!
 

micdee

Heel actief
16 jul 2011
694
2
0
blue-eyes zei:
Maar even een upje. Ik las dat je schroefveren hebt besteld? Je kennende heb je TEIN besteld?

Ik dacht je de veren afdoende vond!

Kijk dat is nou een mooi aanknopingspunt voor mij.

Schroefveren, veren ? Leg mij eens het verschil uit?
Schroefveren, kan je die inelkaar of uitelkaar schroeven om de vering stugger, dan wel soepeler te maken?
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Simpel uitgelegd:

goedkoop: huidige veren vervangen door kortere veren, waardoor je wagen lager komt te liggen. Je gebruikt dan de huidige demper.
Bij schroefveren (coilover) vervang je de demper en veren door een andere. Schroefveren zijn variabel, hiermee bepaal je zelf de verlaging ipv vaste maten bij andere veren.
 

micdee

Heel actief
16 jul 2011
694
2
0
Niet om lullig te doen, maar ik zou het dan eerder een schroefset noemen dan schroefveren.
De veren zijn niet instelbaar. (ok als je een goeie lasser bent, kan je natuurlijk naar hartelust knippen en weer vastlassen, maar dat zie ik toch niet als instelbaar)
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Misschien gebruik ik de verkeerde termen :)

setje schroefveren / schroefset is 3 maal duurder. Ik heb zelf zo'n 700-800 euro betaald ipv 250 euro voor een setje veren.
Een setje veren zoals Eibach zijn erg populair, ongeveer 30 mm verlaging.
Met mijn coilover heb ik voor zo'n 70mm verlaagd, en kan nog verder naar beneden.

Nog meer termen:
- schroefkit
- verlagingskit



@Alan: klopt het nu? Jij hebt een setje gekocht? Hoeveel verlaging ga je doen?
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ik heb de Tein CS met EFDC besteld.

Waarom tein, omdat ik maximaal comfort wil en graag mijn demper instelling in de auto wil regelen. Aangezien mijn dempers toch binnen 1 jaar vervangen moet worden en arjan heel graag mijn veren wilde kopen :p heb ik gewoon besloten om deze eerder aan te schaffen en niet meer te wachten tot de dempers versleten zijn.


Idd schroefset/Coilovers

Veren van schroefsetjes hebben bijna altijd een lineair karakter waardoor zij de juiste dempers erbij kunnen engineeren. Lineaire veren heeft dus ongeacht de verlaging dezelfde karakter. Voordeel van de teins, is dat deze veren vrij soft zijn, dus maximaal comfort bieden. Mbv de demperinstelling kan ik deze nog enigzins een beetje sporty en comfy maken zoals ik dat wil hebben.

Ik vind de dubbele prijs tov andere schroefsetjes het zeker waard... Want qua comfort zou die van jou voor mij te stug zijn.. Ik heb erg positief over de Htech veren hoor, dus daar ligt het niet aan.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Kosten deze Teins 1600 euro?

Bij verkoop van de wagen mooi apart / los verkopen :D
 

micdee

Heel actief
16 jul 2011
694
2
0
valt nog mee: mijn KW V3 setje was 2200 inlcusief plaatsen

Het gaat er vooral om waarom je het doet en wat je zoekt en dan zijn sommige "grotere" uitgave goed besteed.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Haha ja ex monteren zit je wel op 1600, dus monteren en uitlijnen erbij zit je dan al gauw op 2k, maar hks is nog een tikje duurder...

Ik vind het waard, zoals micdee al zei, het is maar net wat je eisen zijn :) haha
 

micdee

Heel actief
16 jul 2011
694
2
0
dat was het um juist, hij had zich vergist in de tijd dat hij er mee bezig zou zijn. Er was gerekend op "slechts" 2 uurtjes werk en dan nog uitlijnen, maar dat werden er uiteindelijk 6,5 en vervolgens uitlijnen.
:) Had me anders zeker nog 250-300 euries extra gekost.

Maar het gaat om jouw set...
Jij kan de instellingen vanuit de auto regelen?
:worship: Dat is wel errug lekker zeg...
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Haha ja dat is mooi voor jou idd :) maar zulke dingen gebeuren vaker. Maar idd dat er over een schroefset zolang over wordt gedaan is raar. Maar ik kan mijn demperinstelling vanuit de auto aanpassen dan ja.. :) handig als ik bv even in antwerpen kom :p
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Het gaat me niet om het geld, kijk naar wat ik zelf heb uitgegeven dit jaar aan de IS220 ;)

Verbaasd me alleen dat deze Teins zo duur waren. En ze schijnen echt niet veel softer te zijn dan de BC racing (die ik heb).
Ik was ook een paar honderd euro kwijt voor de montage. Ik heb de mannen zeer schappelijk beloond :D :D
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ja. Ik weet dat het niet om het geld ga, maar soft is iets relatiefs :) maar ik heb wel wat cl members gevraagd en verschil is er zeker wel, maar goed. Ieder heeft zo xijn voorkeur he sowieso zijn de veren zachter :) er is maar 1 coilover die nog zachter is dan teins, en dat is de hks.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
We gaan een keer met elkaar meerijden, hetzelfde rondje doen ;)



Dat verstellen uit de auto, electronisch, regelkastje oid?
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Eisse geen prob! :)

JA dit kastje:

TEIN%20-%20EFDC%20Kit.jpg


arjan! geduld!
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Waar laat je dat kastje? Niet iets om in zicht te houden.
Dit verklaart uiteraard ook al een groot deel van de dubbele prijs!
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
dat kastje is maar 10% van de prijs :p lol

Waarschijnlijk gaat die in mijn handschoenkastje :) maar daar moet ik nog even over nadenken... of ik haal een Japan versie ashtray, die heeft daar een ruimte voor zonnebril.. of ik doe ik in het vakje plafon, waarbij de amerikaanse versie zijn zonnebril klep heeft zitten.. moet even kijken ds :)