[Altezza] mlcoolj's Altezza

W1773M

Heel actief
18 mei 2010
856
15
18
Project topic komt eraan, heb nog niet veel gedaan. Schroefset, Lexus look zijknippers, en andere ruitenwissers. Verder nog niks. Maar zal binnenkort er 1 maken :D
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
*kuch* !! Stof afblazen... Altezza still going strong... met het mooie weer heb ik wat dingen opgepakt:

refurb rubbers vervangen:



Throttlebody schoongemaakt (eerste keer sinds ik de auto heb). Niet schrikken, olie in de intake is normaal...:



ennn nieuwe schijven en blokken:


Nu nog op de lijst, 2 nieuwe voorbanden en verder gaan met sparen voor distributieriem, waterpomp en spanrollen en rubbers voor het onderstel en de diff... kan ze weer even tegenaan!
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Thanks! Nee nog niet, wil eerst de onderhouds dingen aanpakken en dan kan het geld naar die dingen... Kan het maar 1 keer uitgeven haha.. Staat wel op de wenslijst om een keer gedaan te worden
 

Benjamin

Hoort erbij
30 aug 2012
57
8
8
Topic maar eens geheel doorgelopen, wat een knappe wagen. Mooi gedaan ook met de originele velgen, super!
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Thanks @Benjamin! Heb de zweefpinnen van de remklauwen schoongemaakt en opnieuw ingevet. Ik heb de diagram op toyodiy geraadpleegd zodat ik kon zien waar de pin met de rubberen afdichting aan het eind moest... ik dacht dat het aan de bovenkant moest, maar moet aan de onderkant na een 2e keer bestuderen van de foto.. dus misschien vandaag ff snel verwisselen... 15 mins werk per wiel, misschien minder... pin eruit, schoon, opnieuw dun laagje vet en op de goeie plek...
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Heb trouwens deze ook nog gescoord!



Eindelijk wat originele skirts gescoord en geen fiberglass spul.. Zijn alleen niet in 1C0 Zilver.. dus moeten gespoten worden... Verder was ik op zoek naar deze:

Dit zijn plastic clipjes om de skirt aan de onderkant van de auto te monteren. De SXE/GXE chassis komt al met voorgeboorde gaten in de dorpel, alleen deze zijn bedekt met een laag rubber. De rubber moet weggesneden en dan kom je bij de gaten. Die clipjes klicken in de gaten en dan gaan er zelftap bouten in. Probleem is dat die clipjes niet meer worden gemaakt dus nagenoeg onvindbaar zijn. De meeste mensen/slopers die de skirts eraf halen, hebben dit niet door en laten de clipjes op de oude chassis zitten.

Ik heb iemand gevonden die bereid was te proberen om dit met een 3D printer voor elkaar te krijgen, ik heb 1 exemplaar via een collega Altezza rijder uit Ierland weten te krijgen en deze naar die persoon gestuurd.. Hier de eerste prototype:


Zoals te zien is, is die al stuk :). Design wordt aangepast om het wat sterker te maken... to be continued!

Verder moet ik afdichtingsrubbers voor de skirts halen en de skirts laten spuiten, dus zal wel even duren voordat ze erop zijn... ook to be continued!
 
Laatst bewerkt:

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Thanks J! Trouwens, als jullie Johannes zien, dan moeten jullie in z'n auto gaan zitten.. voor de is200 rijders haha... wat een racebak is het aan het worden!
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Thermostaat ook vervangen van het weekend. Was stuk, gelukkig hebben ze een failsafe dat als ze stuk gaan dat ze op standje "open" blijven... niet goed voor het verbruik natuurlijk...



Alles weer werkend...


Was een B*tch om te vervangen, heb mn tijd genomen, was in 2 uurtjes weer klaar...
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Heel mooi dit :thumbsup:. Zag dat ze het ook proberen in een 2jz ofzoiets, maar dan werkt de RPM niet.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Weet wel van iemand die alles werkend heeft in een is300.. moet wel een of andere kastje erachter om de signal te "vertalen"