Altezza RS200 - Tezza's project J2Jedi

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Wat een beunhazen met dat vastgelaste vliegwiel :p
Maar... mooi roze is nie lelijk!
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Lexter zei:
Tunnels zijn the ultimate open exhaust testers .... :D
LOL, mijn uitlaat is nog goed, dus laat het voorlopig even zo. Die speciale zou ik wel willen, maar heb geen zin met wisselen voor de apk of een fuik, dus moet daar nog een plannetje voor maken. Voorlopig even genoeg omzet verzorgd voor een paar mensen.
:p

mlcoolj zei:
ik zou zeggen... probeer maar en kijken wat er gebeurt :p
Nog even wachten, maar komt eraan, hahaha.

khwong26 zei:
mooie update zal wel een stuk beter rijden..
Doet het zeker! Alles draait nu veel soepeler en komt sneller op gang en voelt niet meer zo lui aan.
Niels_D zei:
Wat een beunhazen met dat vastgelaste vliegwiel :p

Maar... mooi roze is nie lelijk!
Wat je zegt :p
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Quinten zei:
Altijd leuk TRD spul erop! Waar heb je het vliegwiel en en de koppeling besteld?
Bij Nick van North Shore Toyota, New Zealand. Reden daarvoor is dat er weinig tot niets te krijgen is voor mijn blok binnen de EU. Voor de IS is er wel aardig wat te krijgen. TRD spul kan je ook vinden op rhdjapan.com.
Voor je IS is daar ook veel te krijgen. Op alles komt wel invoerrechten, dus let op.

De koppeling rijdt nog steeds heerlijk, maar het is nog steeds een beetje wennen bij het achteruit inparkeren. Ben nog steeds beetje "bang" de koppeling teveel te laten slippen. Soms wanneer ik met iets meer gas optrek vanuit stilstand, hoor ik hem even klagen "oe", maar pakt wel goed.

Tezza is weer gekeurd, zonder problemen, beter zelfs dan de vorige keer :D
Next step: timing belt, waterpomp, bougies, filters en olie vervangen, maf sensor, inlet en gasklephuis schoonmaken.
 

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
mooi dat ie weer gekeurd is! Ik zie dat er een hoop onderhoud nodig is :p maar daarna rij je voorlopig wel weer wat jaartjes.
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
LOL, ja er moet nog het eea gebeuren. Er is verder nog niets gedaan om het geheel mooi te maken en binnen is er ook nog van alles te doen met de electra. Beetje tijdgebrek afgelopen jaar, helaas...#goede voornemens 2013.
Ben wel al spullen aan het verzamelen om het allemaal ook netjes te maken.
First things first en dat is: technisch in orde ;)
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Ook ik ff stof afblazen...
Toch maar wintersloffen erop gezet dit jaar. Ben niet zo snel om dat te doen, maar wat een verschil met dit weer!
Ik kan gewoon flink gas geven en ook van mijn plaats komen...Lijkt op dat filpje met de M3.
:D

Foto-OHI8CLUO-D.jpg

Foto-UFVHTMME-D.jpg

Foto-CQXZJTD7-D.jpg
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
another one bites the dust! :D

Nee, goed bezig man! Maar dat had ik al gezegd :p
 

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
Een beetje laat voor winterbanden maar het verschil zal vast goed merkbaar zijn, ik kan met de sneeuw echt haast niet zonder.
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Moet naar Duitsland binnenkort en daar staat nog wat sneeuw in de planning, anders had ik ze inderdaad nog niet aangeschaft.
;)
Maar moet zeggen dat het echt een wereld van verschil is. Vorig jaar had ik niet zo'n last vd sneeuw, dit jaar wel. Op de snelweg was de kont constant erg los en dat is niet prettig met je ouders in de auto in druk verkeer. En het meest vervelende vond ik dat ik vaak niet uit het (haakse) parkeervak kwam zonder de schep erbij te halen, maar wel met de kont steeds dichter bij de auto's van de buren...
Na 3 keer had ik er genoeg van, zeker wanneer ik naar een afspraak moet, dan moet ik gewoon grip hebben.
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Eindelijk dan weer eens een kleine update. Ik heb eindelijk mijn olie vervangen. Wat een dikke troep kwam eruit zeg, leek wel vloeibare drop, gelukkig zonder veters en ander soort rotzooi. Ik denk dat er 10w40 in zat of zo.
Nu lekker Shell Helix Ultra Extra 5w30 erin gedaan en een nieuw filter. Motortje snort er lustig op los. Nu nog de rest van de kleine beurt, zoals luchtfilter en bougies.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

De zomerbanden er ook maar weer eens op gezet, want die winterbanden zijn wel zwalkrubbers in vergelijking. Maargoed, ze hebben hun werk meer dan goed gedaan deze winter. Ook gelijk maar eindelijk de neus 3 cm naar beneden geschroefd. Denk dat hij voor weer 1cm omhoog zou kunnen.
Heb gemerkt dat de pekel wel al aan mijn BCR-set heeft lopen knagen. Ook maar eens schoonmaken en inspuiten met siliconenspray of zoiets om het vuil uit de schroefdraad te houden.

Before Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

After Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Mini-meet met oudleden van het voormalige DDCNL (Daihatsu Drivers Club Nederland) met links mijn vorige Charade die weer terecht is en gelukkig nu bij een echte liefhebber.
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.