Go to HELL !!! :roll:
zei iemand laatst tegen mij en dat deed toch wel even pijn...
ok, ok eventjes dan maar, want ik vond dat hij eigenlijk wel een punt had.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Na een heerlijke rit naar en in de Eiffel, gelijk maar een paar laps ingekocht. En op het kantoor ook een paar folders met info opgehaald. Hmmm, dat zijn een hoop bochtennamen om te onthouden. Denk dat ik daar een tijdje over ga doen...
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Daarna ter kennismaking voor sluitingstijd nog snel een paar laps als passagier meegereden met een vriend in zijn S2000 op semi's. WOWWWWW!!! Iedereen had gelijk: de ervaring is niets vergeleken bij Granturismo. De hoogteverschillen, g-krachten, hobbeltjes in de weg...pffffffff Op sommige plekken moet je echt eerst ademhalen en je core-spieren aanspannen, anders kan je gewoon niet 100% alert zijn. Wat wel zo is, is dat je het verloop van de baan kan leren kennen, wat ook handig is met al die blinde bochten. Ik begon mij stiekem af te vragen of ik mijn ingekochte laps niet aan iemand anders moest doneren, want ik werd er toch wel een beetje zenuwachtig. Enfin, terug naar het hotel, een heerlijke maaltijd en eerst maar even de omgeving verkend in goed gezelschap in afwachting van de volgende dag. Genoeg tijd nog om mij te bedenken.
Hatzenbach
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Tiergarten naar Hohenrain
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Een gewaarschuwd mens...
Nu wist ik nog meer dat ik rustig aan moest doen en mein kopf dabei halten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Gelijk ook even de regels doorgenomen voor het slapen gaan. Deze Jedi wil maximaal voorbereid zijn.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
"Tahhh-tah---tah-tah..." ging mn wekker (movie tune Mission Impossible). Natuurlijk niet echt heel diep geslapen, maar wel fris en fruitig weer op; was nog nooit zo vroeg wakker, zeker niet op een zondag. Vandaag moest het gaan gebeuren. Heerlijk weer was het.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Ahhhh, my
2nd beauty (ja, vrouwtje z?gt wel dat ze niet meeleest...) klaar voor de 1e keer Nordschleife.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Een van de vele exoten die dag
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Natuurlijk eerst nog een paar passagiersritjes met de ervaren "Ringers", ditmaal in Porsches. Ok, dat ziet er niet zo steil uit in Granturismo! (ingang Adenau halverwege het circuit, halverwege de helling voor Ex-Muhle)
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
En daarna had ik geen tijd/oog meer voor mijn fotocamera. Wat een ervaring!
Fotos maken en filmen zijn overigens verboden op de N?rburgring.
Zoals ik al zei: ik was in goed gezelschap
S2000, 911 Carrera, Cayman CS en een 911 GT3 RS (correct me if I'm wrong on the types). DAMN, wat gaan die hard, maar ja met meer dan 700 laps achter de kiezen hebben ze al aardig wat meegemaakt.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Toen was het uur vd waarheid: met Tezza de baan op, eerst 1 lap de ervaren jongens volgen en daarna direct solo. Tezza heeft zich meer dan heel goed gehouden. De dempers stonden op medium +2, met de standaard veren van BCR (v:10kg, a:6kg). Heb wel 3 keer de bandenspanning gecheckt en aangepast. Eerstvolgende mod wordt toch echt een de-limiter. Ik had niet gedacht dat ik de eerste keer de 180 zou halen (ook mijn gezelschap niet) maar op de helling naar beneden op Schwedenkreuz trad de elastiek in werking en dat was met behoudend afremmen voor Flugplatz en lang wachten om weer op het gas te gaan (deze Jedi wil niet op YouTube eindigen, snap je). Dan moest ik een tijdje met het gas spelen om vlak onder de begrenzer te blijven totdat je de bult nadert voor linksaf richting Aremberg. Fuchsrohre...pfff lijkt wel een achtbaan en dan komt DE YouTube-plek waar je goed doorheen wilt komen: Adenaur Forst. Nice and clean, hahaha, yessssss.
Ruuustig Jilly-boy, je bent er nog lang niet, also schnel wieder ?berkonzentriert, bitte!
Voor de steile Ex-muhle heb ik te weinig vermogen (koppel) en ook het lange rechte stuk omhoog na Bergwerk. En ik kan je zeggen dat het niet helpt om te bouncen in je stoel...je schiet er helemaal niks mee op. Ik heb niet ge-experimenteerd met de hardheid van de vering. Reden is dat ik de bekleding in de kofferbak moet verwijderen om de hardheid in te stellen en ik wilde niet per ongeluk zware onbalans in de auto cree?ren. De Altezza is ontworpen ronde deze 4-cylinder en heeft een balans van bijna 50-50. Daar moet ik dus nog een mooie nette Lexus-waardige oplossing voor bedenken. De remmen hebben zich wederom zeer goed gehouden. Helemaal geen fading of iets dergelijks en ik kon hard genoeg remmen, ook volle snelheid down hill met aanremmen voor dingen die je moet ontwijken. De TRC was uit tijdens de 2e ronde, want die is wel erg gevoelig en als die in werking treedt moet je echt even je gas helemaal loslaten om het uit te schakelen. Gelukkig heb ik een LSD, dus dat scheelt dan weer. Voor diegenen zonder LSD, let svp extra op, want niet de hele baan was droog. De omstandigheden op de Nordschleife kunnen extreem anders zijn. Ik heb verhalen gehoord van kurkdroog aan de ene kant en sneeuw boven in de bergen. Ik ga jullie verder niet vermoeien met al teveel tekst, maar toch even...
WAUW, freaking WAUW!!!
Die laps waren dus te weinig, maar ja de doekoe was op, hahahaha.
Ach ja, er is nog genoeg te doen en te verkennen en het is ook beter zo, anders moet ik echt een trackauto gaan aanschaffen. Tezza is tenslotte mijn daily.
De volgende fotos zijn genomen door en eigendom van fotograven langs de baan. Je kan hun werk bekijken op de sites die op de foto's staan vermeldt en daar eventueel een exemplaar in hoge resolutie aanschaffen zonder de tekst erdoorheen. Niet allemaal zijn even spectaculair, maar er zitten wel mooie plaatjes tussen.
Tezza @ Karussell met mijn veerboot-neef.
De 2e helft in Karussell is echt killing voor de ophanging aan de voorkant, want daar slaat de onderkant vrij hard in de bummpsstops of op de ondergond. Komt door de ongelijke ligging van de betonplaten. Zelfs bij de porsches heb ik dat gevoeld, al was het daar minder hard. Ik heb nog geen deuken aan de onderkant kunnen waarnemen en geen lekke carterpan, dus ik denk dat het echt de bumpstops zijn. Gelukkig versprong de voorkant van de auto ook niet. Misschien moet ik toch de zwaardere veren hebben als ik dit vaker zou gaan doen. Aan de andere kant is het alleen hier en bij uitkomen Mini-Karusell. Op Assen had ik natuurlijk nergens last van. #duhhh
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Hier wat serieuzer tijdens ??n van mijn solo laps.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Heb er na thuiskomst een tijdje over gedaan om deze duitse-vliegende-brigade-in-drie-lagen te verwijderen. Het leek wel of ze ingebrand waren in de laklaag. Hoe moet dat wanneer ik een de-limiter heb...
Velgen voor zijn overigens niet gepoedercoat, het is remstof, die overigens zo afspoelde zonder zeep. Weer een plus voor StopTech in mijn logboek.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Klein aandenken aan een baldadig heugelijke dag in de
Groene Hel (baldadig eufemisme).
Mijn advies aan iedereen: ga niet, want er is helemaal niks aan!
Met dank aan mijn zeer goede gezelschap en ook iemand.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.