Zie
http://www.albi-engineering.nl/Downloads/Cursus/body_cursus.html
Over spoorbreedte staat hier (ergens halverwege de lange pagina):
De spoorbreedte is de afstand tussen de twee wielen op een as. De spoorbreedte speelt ten aanzien van de bereikbare bochtsnelheden en het stuurkarakter van de auto een rol. Een grotere spoorbreedte maakt bij een gelijkblijvende hoogte van het zwaartepunt een betere zijdelingse afsteuning mogelijk. We kunnen de spoorbreedte aan beide assen in gelijke mate groter maken, hetgeen resulteert in hogere maximale bochtsnelheden. Ook kunnen we alleen voor of achter verbreden om de effecten van een ongewenst stuurkarakter te reduceren. Hiervoor geldt, grotere spoorbreedte voor geeft minder onderstuur, grotere spoorbreedte achter geeft minder overstuur. Dit komt doordat de as met een grotere spoorbreedte zorgt voor een geringere gewichtsoverdracht. Aan de vooras moet de spoorverbreding ook niet overdreven worden, om de besturing niet te veel te be?nvloeden.
Door het "spelen" met de spoorbreedte voor en achter kan de fabrikant dus het stuurgedrag be?nvloeden.
overstuur: grotere spoorbreedte achteraan om overstuur te verkomen
onderstuur: grotere spoorbreedte vooraan om onderstuur te verkomen