[Altezza] Tomr2's Altezza RS200

tomr2

Hoort erbij
5 sep 2012
58
2
0
Bij deze mijn project topic van mijn zelf ingevoerde Altezza:

Af-fabriek met LSD, TRD-bodykit (Legana type), TRC, Snow-functie, electrisch inklapbare spiegels, 4 electrische ramen, Privacy-ramen achter (lekker donker).
De auto heb ik zelf geimporteerd vanuit Japan, altijd spannend natuurlijk; een auto kopen zonder hem te kunnen zien, ruiken, voelen enz. De auto in Japan zag er toen zo uit:
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.



De auto is vorige week aangekomen en ik heb haar vrijdag in Rotterdam opgehaald. Op de auto-ambulance gezet en toen zag ze er zo uit:
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.



Bij mn garagebox aangekomen natuurlijk meteen even gestart:
th_20121116_141249.jpg


Starten, lopen... Waar een echte Jap toch wel bekend om staat!

Zoals verwacht is de auto wel erg vuil geworden (niet gek na 6 weken op de boot) en goeie poetsbeurt is dus het eerste dat er aan zal gebeuren.
Verder ziet de auto er erg netjes uit; een paar gebruikerssporen aan de buitenzijde (en de montagegaatjes van een spoiler die er ooit op heeft gezeten).
Het interieur ziet er z??r netjes uit; net als de motorruimte!
Voor de kentekenaanvraag ga ik de auto technisch eerst eens een goeie beurt geven; alle vloeistoffen, rubbers, kabels, remmen enz. controleren/verversen.
Er zitten mooie 17'' AVS (level5) velgen onder met nog redelijke Yokohama banden.
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Momenteel staat ze er zo bij:
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


What to do:
- Koplampen vervangen voor EU-lampen
- Mistachterlicht aansluiten
- Interieur reinigen
- Grote beurt (motorische)
- Grote poets/was/klei beuert (optisch)
- Gaatjes in achterklep dicht maken en (laten) spuiten
- Radio monteren (welke?? origineel of aftermarket dubbeldin??)
- Claxon en ruitenwisser repareren (misschien gewoon een zekering..?)

Voor zover mijn nieuwe project-topic.
Zodra er veranderen zijn komen die hier natuurlijk in te staan
Ik wil de auto voor het voorjaar op de weg hebben; optijd dus voor het meeting-seizoen :rulez:
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Vette bak!!
Mooie body kit ook!

En nu weten we hier ook waarom er op defensie bezuinigd moet worden :p
 

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
Mooie wagen! En je hoeft er aan de buitenkant ook eigenlijk niks meer aan te doen ziet er goed uit zo
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Nice Tom! Wat betreft je body kit en voorbumper, das niet van TRD, maar is gewoon een optie geweest vanuit Toyota zelf in Japan. Je voorbumper heet inderdaad Legana en de rest van de lipkit heet Elegance. In de auto zelf heb je 2 zekeringskastjes, links en rechts bij de voeten... Ik heb ergens ook alle hoeveelheden en soorten vloeistoffen staan dat erin moet... Zal deze voor je opzoeken... Olie zou ik 5w30 volsysntheet erin doen... Ik had eerst 10w40 maar dat vond ie toch wat te zwaar...
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Here you go!
Engine oil
3S-GE oil change only = 4.8 Litres recommended grade 5W30
3S-GE oil change with filter = 5.1 Litres recommended grade 5W30

Transmission oil
6 speeds MT 1.95 L 70W90/GL3
3S-GE 5 speeds AT 7.2 L Type T-IV - Genuine number - 08886-81015

Diff oil
3SGE and 1GFE:
LSD - 1.00L - 85W90/GL5
NO LSD - 1.05L - 85W90 GL5

Power steering fluid
0.9 L - Auto Trans Oil Dexron 3

Coolant
3S-GE 6.8 L
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Goed bezig!! denk je dat het dit jaar nog wordt dat je een kenteken hebt?
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
woohoo!!! goed om te horen dat de papieren er eindelijk binnen zijn! Mistachterlicht zit er inderdaad zo in, mits je weet wat je aan het doen bent lol... ik heb de relais methode gebruikt waarbij de binnenste achterlampen ook als mistachterlicht functioneren... we hadden 2 problemen: 1. we hadden de relais in eerste instantie goed geschakeld maar die deed het niet, als we die direct op de accu koppelden dan deed ie het wel zoals het hoort, dus we zaten met een raadsel....
2. we hebben de originele bedrading achter de dashboard gebruikt waar de achtermistlamp knop hoort te zijn (check mijn project topic) maar er zijn 2 draden die je kunt gebruiken die zogenaamd constant stroom hadden, alleen 1 van die draden werkt.. welke het is, weet ik niet meer pfff... we waren gewoon de hele dag bezig hierdoor...
 

tomr2

Hoort erbij
5 sep 2012
58
2
0
Ik ben zelf al jaren 1e automonteur dus een mistlamp aansluiten zal geen problemen opleveren. Ik ga ook de 2 ronde lampen in de achterklep gebruiken; fitting enzo kan je mooi gebruiken. Met een multimeter ga ik de plus van de dimlichten opzoeken en deze gebruiken als stuurstroom voor het relais, zo werken de mistlampen alleen als je dimlicht aan is (volgens mij officieel verplicht zelfs)... Vandaag weer lekker hobby'en in ieder geval :)
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
ja, zo heb ik het ook aangesloten... en 1 van die groene draden waar ik het over heb is dus de "goede" en wij dachten ook... ja die hebben we nodig, maar het was toch de andere.. en we wilden geen draad vanuit de motorruimte trekken... maar het is opgelost! Maar jij hebt er ervaring mee, dus dat komt wel goed!! maak anders een how-to als je kunt... Ik heb de werkzaamheden toen gedaan samen met een vriend maar we hebben helaas geen foto's genomen voor een how-to...
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Gefeliciteerd met je papieren! Nu kan je eindelijk naar de RDW toe wanneer je de andere punten hebt afgewerkt :D
Volgens mij hebben we bij de How-to-sectie ook de mistachterlicht conversion staan? Ik heb ook nog een aantal docs daarover die ik volgens mij al had doorgestuurd. Anyway, de info is er, dus gewoon ff vragen.
 
11 dec 2012
256
0
0
Mooie auto, zeker een aparte verschijning. Misschien zie ik u nog wel eens rijden, aangezien ik vaak in Den Bosch kom! :hi:
 

tomr2

Hoort erbij
5 sep 2012
58
2
0
Zo weer even een kleine update:
Mistlampen aangesloten (alleen zijn nu de 2 lampjes kapot :(
Remmen achter compleet vervangen (schijven + blokken)
Olie + oliefilter vervangen
Koelvloeistof vervangen
Gaten in de achterklep (van de spoiler) dichtgelast en strak gezet
Originele radio gemonteerd
Claxons gemonteerd

Kortom: hij is bijna keuring-klaar!!
Nog te doen voor de keuring:
- Remmen voor controleren
- Remvloeistof vervangen
- 2 lampjes mistachterlicht vervangen
- Luchtfilter vervangen

Waarschijnlijk dus voor eind van het jaar wel een bezoekje aan de RDW brengen :)
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Ok dan! Bedenk wel dat de feestdagen ertussen zitten, dus dat er dan niks gebeurt bij de belastingdienst. Dus je kan netzo goed in januari gaan.
 

tomr2

Hoort erbij
5 sep 2012
58
2
0
Nou de remmen aan de voorzijde zien er nog erg goed uit...
Helaas wel een fuseekogel rechtsonder naar de kl*te :(.
Maandag maar snel een nieuwe bestellen en zsm vervangen
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Had je een goede rdw-apk check gedaan/laten doen? Dat is het eerste wat ik heb gedaan, zodat ik wist wat ik moest vervangen. Toen alles in 1 keer gereed gemaakt.
Hoop dat dit het laatste was zodat je kan keuren
:D
 

tomr2

Hoort erbij
5 sep 2012
58
2
0
Ik wist van een aantal dingen af die nog moesten gebeuren; fuseekogel had ik niet verwacht maar dat valt wel mee.
Ik heb zelf een grote garage-box waar de auto momenteel staat, heb dus niet echt heel veel haast met het keuren. Beter is het om nu (en in de winter) groot onderhoud te doen dan erachterkomen als het te laat is.
Maar ik hoop inderdaad dat dit het laatste is (op misschien wat kleine dingetjes na)
 

remcois200

Actief
22 dec 2012
105
2
0
Hele nette wagen! ziet er goed uit! vind de voorbumper apart maar staat em zeker goed! succes nog met de keuring etc!