[Altezza] Tomr2's Altezza RS200

tomr2

Hoort erbij
5 sep 2012
58
2
0
Kom net van de RDW vandaan; auto is technisch helemaal in orde!
Nu willen ze alleen de maximale aslasten nog weten; iemand enig idee hoe ik daaraan kom?
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
De aslasten zijn hetzelfde als vd is200. Mijn keurmeester nam daar geen genoegen mee, maar die had ik ook meegenomen of iets wat er op leek waardoor hij het vetrouwde en wel heef overgenomen.
Je mag mijn kenteken opgeven als je dat wilt (gegevens in rdw-systeem) en de tabel gebruiken. In die tabel staan alle maten en gewichten etc.
Ben nu niet thuis, dus vraag Marvin even of hij je de tabel kan mailen.
Succes :D
 

tomr2

Hoort erbij
5 sep 2012
58
2
0
Alle info is welkom; ik neem volgende keer een mooi stapeltje papieren mee dan kan hij zelf kijken wat er zoal over wordt gezegd...
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
nou lekker joh... ik snap het niet.. bij iedereen met een Tezz tot nu toe gaan ze daarover zeuren... bij mij ook.. ik heb de gegevens van J2 meegenomen... eerst wilde de keurmeester dit niet... maar hij ging er zelfs voor googlen.. maar kon niks vinden denk ik... en zag toch dat ik me goed had voorbereid (allemaal papieren met info over de auto meegenomen), dus denk dat ie dat over heeft genomen van j2. Als je nog info nodig bent, pm me maar!!
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Dus dat! :X
Jammer dat Beta (blauwe Altezza) niet meer online is. Je zou nog contact kunnen opnemen met Purple Monkey Engineering. Zij hebben voor hem de Altezza bij de RDW op kenteken gezet. Misschien hebben zij een contact in Japan die het weet.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
en als je erachter komt... graag hier neerzetten zodat anderen het ook weten...
 

tomr2

Hoort erbij
5 sep 2012
58
2
0
Het is gelukt :)
Kom net bij de RDW vandaan waar ik na 5 minuten weer buiten stond; nu met positief nieuwe....
Het probleem was dus dat de andere maximale gewichten (van NLD Altezza's) niet overeen kwamen met die van mij.
Na heel wat op en neer gemail, gezoek en creatief denken ben ik er dus uit: 950kg voor en 790 kg achter.
LET OP: dit is dus alleen als de MAXIMALE massa totaal: 1645kg is!!
Nu dus alleen nog de BPM aangifte doen en wachten op de kentekenplaten; ben alleen vergeten 18.2 platen aan te vragen (nog maar even navragen als ik de BPM ga aangeven).

Trouwens allemaal bedankt voor het meedenken en het geven van de nodige informatie !! :worship:
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Gefeliciteerd! :rulez:

Waar heb je nu de info vandaan, Japan?
En hoeveel was jouw gewogen gewicht?

Je kan het altijd proberen, maar 18.2 gaat hoogstwaarschijnlijk niet lukken, omdat in de achterklep een normaal formaat past en dat is maatgevend, niet de kleine plek vooraan. Dit heb ik al met 2 imports meegemaakt. Magila had een carbon insert die ze zelfs hebben geprobeerd los te wrikken uit de klep om het te voorkomen, maar dat was niet gelukt dus hebben ze toen maar toegegeven.
 

tomr2

Hoort erbij
5 sep 2012
58
2
0
Massa rijklaar is: 1340kg.
Info komt gedeeltelijk uit Japan en van diverse fora.
18.2 platen is helaas niet mogelijk ivm achterklep waar inderdaad een 'gewone' plaat in past :(
Vrijdag de BPM-aangifte doen en dan hopelijk snel de platen laten maken/ophalen...
Daarna laten uitlijnen en dan eindelijk KLAAR.... al met al een leuke ervaring en zou het zo weer doen.
 

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
Gefeliciteerd!! kan je straks eindelijk lekker rijden in je tezza!
Je hebt ook geluk met het gewicht van 1340kg nu zit je net onder de grens dat je meer belasting betalen moet.
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Hmmm, dan heb je echt geluk met het gewicht! :)
Ik heb zelf helaas dat gewicht niet gevonden online en het had duidelijk niet uitgemaakt voor mij omdat ze de auto hebben gewogen en daarmee alle info hebben "overschreven".
Nogmaals gefeliciteerd!
:D
 

tomr2

Hoort erbij
5 sep 2012
58
2
0
Ze hebben mijn auto ook gewogen maar daardoor heb je nog niet de maximale aslasten...
Maarja maakt ook allemaal niet zoveel meer uit nu; belangrijkste is dat het gelukt is:)
Als ik iemand hier ooit eens mee kan helpen doe ik dat uiteraard graag!
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
goed bezig man! eindelijk! en ja, ook ik zeg dat je geluk had met je gewicht.. hoeveel benzine had je erin zitten? ik had een kwart tank, en reserve wiel etc heb ik thuis laten liggen (niet dat het zoveel scheelt).. en dan nog kwam ik daarboven lol... na aangifte doen duurt het wss tot en met maandag voordat je een mail van de belastingdienst krijgt met de info waar het geld heen moet... na een week ongeveer krijg je de papieren van de RDW thuis toegestuurd... je kunt ook online op de site van de RDW checken of je al een kenteken hebt... Trouwens... heb je de links nog waar je de aslasten hebt gevonden? zou mooi zijn voor in de tips and tricks...

En ik lees het nergens, maar moest je naar Lelystad? If so.. hoe ging dat? zijn ze in je auto gaan rijden etc?
 

tomr2

Hoort erbij
5 sep 2012
58
2
0
Mijn brandstof tank was denk ik kwart vol, verder alles gewoon in de auto laten zitten...
Vandaag de aangifte gedaan en waarschijnlijk maandag een mailtje met betaalinfo.
Ik heb alles gewoon bij de RDW in Den Bosch gedaan; dus niet naar Lelystad geweest; scheelt weer een 1000,- !
De aslasten heb ik op de mail (uit Japan) staan; dus geen link van, maar als er hulp nodig is hoor ik dat graag.
Nu dus ff wachten op de betaalinfo... maarja wacht nu toch al zo lang dan maakt die paar dagen ook niet meer uit.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Waow ok, zouden ze de regels hebben aangepast? Goed dat je niet naar lelystad moest!
 

tomr2

Hoort erbij
5 sep 2012
58
2
0
Nou het kenteken is bekend bij de RDW... :) Nu alleen nog even op de papiertjes wachten.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
yess!! zal niet lang duren.. voor mij was het precies zo.. ik zag het op een vrijdag en maandag had ik de papieren in de post..