Android app - Lexusforum

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.727
467
83
Ik dacht eraan om de mobiele interface van het forum gewoon in de app weer te geven.
Zo krijg je dus een tab "Forum" en een tab "Nieuws"
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.727
467
83
Nieuwe app staat online. Het forum kan nu worden benaderd via de app. (Deze reactie is geplaatst via de app)
 

W1773M

Heel actief
18 mei 2010
856
15
18
Roel bedankt. Werkt nog niet helemaal top, :p ik krijg op de app telkens een foutmelding tijdens het plaatsen van een bericht. Zie bijlage: Screenshot_2014-03-20-19-40-04 (Custom).png
 
Laatst bewerkt:

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.727
467
83
Nog niet helemaal "top", ben al een aantal issues tegengekomen.

1. Als je je apparaat draait terwijl je in het forum zit wordt je terug gestuurd naar de beginpagina
2. Als de app wordt afgesloten terwijl er nog een forumpagina wordt geladen crasht ie (niet erg want de app is net afgesloten, maar niet netjes)
3. Na het plaatsen van een bericht wordt er een pagina gegeven met "{NodeId: 12345}"

Ik hoor het graag als iemand nog tegen problemen aan loopt.
 

leeuws

Actief
25 okt 2013
139
1
0
hoi Roel, ik krijg bij het ophalen van laatste reacties steeds de melding "ophalen van gegevens mislukt" de tab nieuws werkt wel perfect bij mij.
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.727
467
83
Dan heb je nog een oudere versie.
Als je de app opzoekt in de play store kan je vervolgens kiezen om deze bij te werken.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
in de mobiele weergave in de internet explorer, wordt de avatar boven de post geplaatst, maar in de app blijft deze ernaast staan, wat de ruimte voor het bericht verminderd (galaxy s4, standard browser)
 
Laatst bewerkt:

leeuws

Actief
25 okt 2013
139
1
0
Het werkt weer naar behoren. Ik heb de nieuwe versie gedownloaded en kan weer alles volgen op m'n mobiel. Thx
 

LexusUser

Hoort erbij
22 dec 2020
69
31
18
Hoi Parabels, ik heb er een tijdje geleden naar gekeken en Tapatalk wilde mij teveel toegang hebben tot de database. Daarnaast moest ik ook de nodige bestanden installeren op de server.

Echter tijden zijn veranderd, wellicht zijn zij ook verbeterd. Dus ik zal er binnenkort nog eens naar kijken. Bedankt!


nog recent naar tapatalk gekeken ?

voordeel: de app wordt door velen gebruikt en is voor zowel Android als Apple gebruikers te installeren.

de ontwikkeling van de app hoeft niet door 1 persoon zelf gedaan te worden. Dat wordt door de ontwikkelaars van tapatalk gedaan.

ik bezit zelf 2 fora welke beide tapatalk ondersteunen en ik moet zeggen al jaren naar volle tevredenheid.

het enige forum waar ik lid van ben wat over een klasse merk gaat is het enige forum wat geen tapatalk ondersteund.
zou hier nog eens naar gekeken kunnen worden. ?

het Lexus forum uit Polen ondersteund het wel maar ik ben die taal niet machtig.

verder is het via tapatalk erg makkelijk om foto?s te plaatsen.
iets waar ik toch vaak van lees dat leden hier met de web interface soms problemen mee hebben.

overigens is dit niet als kritiek bedoelt maar als positieve feedback om de toegankelijkheid van het forum te vergroten.
ook de mogelijkheden om ?ongelezen topics? te selecteren en het plaatsen van bestanden te vergemakkelijken.

ik merk aan mezelf dat ik nu iedere keer apart naar het Lexus forum moet schakelen terwijl alle andere fora vanzelf langskomen in tapatalk.

bij deze maar in vraag / verzoek om nogmaals deze optie te bekijken.
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.727
467
83
nog recent naar tapatalk gekeken ?

voordeel: de app wordt door velen gebruikt en is voor zowel Android als Apple gebruikers te installeren.

de ontwikkeling van de app hoeft niet door 1 persoon zelf gedaan te worden. Dat wordt door de ontwikkelaars van tapatalk gedaan.

ik bezit zelf 2 fora welke beide tapatalk ondersteunen en ik moet zeggen al jaren naar volle tevredenheid.

het enige forum waar ik lid van ben wat over een klasse merk gaat is het enige forum wat geen tapatalk ondersteund.
zou hier nog eens naar gekeken kunnen worden. ?

het Lexus forum uit Polen ondersteund het wel maar ik ben die taal niet machtig.

verder is het via tapatalk erg makkelijk om foto?s te plaatsen.
iets waar ik toch vaak van lees dat leden hier met de web interface soms problemen mee hebben.

overigens is dit niet als kritiek bedoelt maar als positieve feedback om de toegankelijkheid van het forum te vergroten.
ook de mogelijkheden om ?ongelezen topics? te selecteren en het plaatsen van bestanden te vergemakkelijken.

ik merk aan mezelf dat ik nu iedere keer apart naar het Lexus forum moet schakelen terwijl alle andere fora vanzelf langskomen in tapatalk.

bij deze maar in vraag / verzoek om nogmaals deze optie te bekijken.

Pfoe... dit is even gelden.
Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die Tapatalk prefereren over gewoon de mobiele site?

Kleine spoiler:
Ik wil het forum gaan upgraden naar modernere, veiligere en gebruiksvriendelijkere software. Wanneer dit precies gaat gebeuren durf ik nog niet te zeggen, er is nog een hoop voorbereidend werk nodig.
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
829
1
425
63
Ik heb zelf niet 1-2-3 behoefte aan Tapatalk, maar een responsive design (als dat bruikbaar is voor een forum) juich ik zeker toe. Ik geef de voorkeur aan veiligheid boven gebruiksvriendelijkheid, maar ik denk dat in 2021 er vast een mooie balans te maken is tussen die twee :grin:
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.727
467
83
Ik heb zelf niet 1-2-3 behoefte aan Tapatalk, maar een responsive design (als dat bruikbaar is voor een forum) juich ik zeker toe. Ik geef de voorkeur aan veiligheid boven gebruiksvriendelijkheid, maar ik denk dat in 2021 er vast een mooie balans te maken is tussen die twee :grin:

Het huidige forum is al responsive.
 

LexusUser

Hoort erbij
22 dec 2020
69
31
18
Het is ook niet dat dit onwerkbaar is.
viel me alleen op dat bestanden plaatsen in vergelijking met tapatalk wat omslachtiger is.

maar wellicht is de veiligheid na die jaren wel verbeterd en kan het heroverwogen worden.
 
V

Verwijderd lid 3623

Guest
Kleine spoiler:
Ik wil het forum gaan upgraden naar modernere, veiligere en gebruiksvriendelijkere software. Wanneer dit precies gaat gebeuren durf ik nog niet te zeggen, er is nog een hoop voorbereidend werk nodig.

Kan ik je een keertje er bij helpen?