Android auto / Carplay in LS600h 2008

Goozr

Nieuw hier
8 mrt 2026
18
56
13
Hoi,
Ik wil graag in mijn LS600h Android auto installeren. Nu heb ik e.e.a. gelezen over Grom, maar ik kwam ook deze tegen via Youtube. Iemand hier ervaring mee en enig idee waar ik zoiets kan laten inbouwen. Of zijn er hier mensen die hier zelf ervaring mee hebben en eventueel een handje mee willen helpen? Ik dirg heft net niet aan om volledig zelf te doen.

Ik was ook wel gecharmeerd van deze. Dan kun je je voice knop gebruiken om het te activeren. Lijkt me ideaal. Die gebruik ik toch nooit.

Caroptions verkoopt (en installeert) dit soort kastjes in Nederland.

Naar mijn idee zijn dit overigens allemaal bedrijven die kastjes van Roadtop rebranden/verkopen 🤔

Caroptions verkoopt (en installeert) dit soort kastjes in Nederland.

Naar mijn idee zijn dit overigens allemaal bedrijven die kastjes van Roadtop rebranden/verkopen 🤔
Caroptions had ik al benaderd maar die zeggen voor mijn model niks te kunnen betekenen.

Roadtop, kende ik niet maar zou kunnen. Die bieden wel hetzelfde aan en dus ook niet voor mijn auto. Helaas.

Ik heb een Grom Vlite (niet Vline) ingebouwd en dat bevalt zeer goed. Het opstarten duurt even maar daarna werkt ie prima, vooral met maps en spotify ben ik erg tevreden.

Hi Goozr, ik heb er zelf geen ervaring mee, maar op de Lexus dag bij UsedLexus vorig jaar stond er iemand met een standje van MoTrade volgens mij.
Zij verkopen de GROM kastjes. Ze hadden ook live demonstraties op een paar schermen uit verschillende Lexus modellen. Gewoon live bij het standje, vet om te zien. Omdat het om praktisch hetzelfde geld gaat qua aanschaf, zou ik persoonlijk daarvoor gaan. Internet staat vol met positieve verhalen over GROM. Maar goed, dat is puur op gevoel want wie weet is dat ook zo voor het Hamilton setje wat jij deelt. en ik heb zelf ook geen GROM.
Op de website van MoTrade staat: "If you want to have it installed by a garage, ask us about garages in your area that are familiar with our products."
site: https://motrade.nl/nl/information/installation/c-33
Dus daar kun je altijd eens naar informeren.

Ik heb zelf de complete radio gedemonteerd uit het dashboard in een LS430. Dat leek eerst een hele klus en best spannend, maar met een goed youtube filmpje erbij en wat geduld was het eigenlijk echt doodeenvoudig. Om je een beetje moed in te praten :)

Hi, dank voor jullie reactie. Ik heb intussen contact gehad metiemand van carplay.nu, (@Lustigson tipte mij hierboven). Hij leek ook wel een goeie. Bouwt alles in voor 600 piek. Dus binnenkort even kijken of ik een afspraak kan maken. Schijnt erg snel te werken.

Dus lekker makkelijk, vrijwel even duur en komt gewoon op locatie dat ding installeren.

• Leuk
Waarderingen: LaudaVera en Lustigson
Ik hoor graag t.z.t. wat je ervaringen zijn met dit bedrijf en het apparaat. Zeker door montage aan huis voor mij een interessante optie!