auto verlagen veren of schroefset ?

lexus 070

Nieuw hier
26 feb 2026
1
0
1
hallo mijn naam is Ruud uit den haag
en sinds kort trotse eigenaar van een lexus gs 300h f sport uit 2017
ik zou graag mijn auto willen verlagen aangezien dit me eerste lexus is zou ik graag wat info en advies willen hebben
wat raden jullie aan ?

Welkom op dit leuke Forum!

Het verlagen van je Lexus ga je spijt van kijgen (let wel, dit is mijn mening). Het verminderd het comfort, geeft je minder goed overzicht in het verkeer, je auto gaat over verkeersdrempels schrapen en de auto zal opnieuw uitgelijnd moeten worden. Het enige voordeel wat overblijft is de looks en misschien een betere wegligging alhoewel dat ook risicovol is aangezien Lexus enorme budgeten besteed om de wegligging comfortabel en veilig te maken. Dat ga je niet verbeteren.

hallo mijn naam is Ruud uit den haag
en sinds kort trotse eigenaar van een lexus gs 300h f sport uit 2017
ik zou graag mijn auto willen verlagen aangezien dit me eerste lexus is zou ik graag wat info en advies willen hebben
wat raden jullie aan ?
Wat hoop je te bereiken met het verlagen?

Welkom! En gefeliciteerd met je eerste Lexus 🎉🫶. Uiteraard willen we ook graag fotos 🥰.

Ik ga wel zeuren , want ik ben het eens met @Bobusa

Ik rij in Den Haag rond, meerdere dagen in de maand. Het verlagen van je auto zou ik ook willen afraden. Met een Corolla Trek ( hogere versie dan standaard ) heb ik zelfs drempels geschraapt in Den Haag. Ik zou eerder een terreinwagen kopen voor Den Haag 🫣. Maar ja je bent inwoner en ik weet niet waar je in Den Haag woont. Ik kom veel in een ouder gedeelte waar men veel authentieke elementen van den haag geeft bewaard.

• Leuk
Waarderingen: Bobusa en Jan v S
Zou het zelf niet doen, adaptieve vering is er dan niet meer en weet ook niet of er dan een foutmelding komt omdat je die eronder vandaan hebt gehaald.
De standen eco, normaal, sport, en sport plus hebben dan ook weinig nut meer, vooral bij sport plus waarbij adaptieve vering strakker word.

wat raden jullie aan ?
Simpel: doe het niet,. Als je vind dat de 300h F sport onvoldoende sportief is, kun je hem beter vervangen door bijvoorbeeld een BMW 5 serie met voldoende motorvermogen. Zeker met de daarin aanwezige keukenstoelen zal dat aanvoelen als sportiever en ook de kosten van onderhoud zullen bijdragen aan het gevoel dat het veel sportiever is. :)