(off topic sorry mods
)
mijn mening over het spoelen van automaten is gebaseerd op de US en AUS forums waar ik veel lees omdat ik een Canadese Lexus heb , wat Niels ook al aangeeft
Ik ben er van overtuigd dat GPS-10 het prima verwoord heeft en die link die ik gaf over deel verversingen en gesprekken met diverse onafhankelijke technisie heeft mij doen besluiten het te spoelen
gevoelsmatig zei ik ook vervangen die oude olie en al zijn vervuiling , totdat ik mij ging verdiepen in de materie en heb besloten een oliepan verversing te doen ipv een flush
ik kan het namelijk niet veroorloven dat mijn bak ten gronde gaat omdat mijn gevoel zegt spoelen
mijn SC is 23 jaar oud toen ik dit deed en de olie was donker maar niet verbrand , de magneten die de slijtage opvangen waren nagenoeg schoon , het interne filter was schoon
ik kan wel zeggen dat ik uit ervaring spreek
daarintegen was mijn opmerking naar Lacor toe bedoeld om te waarschuwen tegen advies die niet van toepassing is op de bak van deze IS250 omdat ik gelezen had dat Lacor geen onderhouds history had van bak olie wissels en daarom preventief de bak heeft laten flushen bij als ik het goed heb 70k km
moraal van het verhaal , kijk uit met deze gevoelige automaten bakken , ze zijn enorm duurzaam en de mijne schakelt heel soepel en blijkbaar al zijn deel verversingen gehad , fill and drain is het beste advies en niet die adviezen van de spoelbedrijven , die willen alleen maar verkopen
koelvloeistof flushen , dat is wel nuttig en wie heeft dat gedaan hier ?
on topic
automaat resetten ? haal de accu polen er gedurende 10 minuten af , start de auto zonder gas en airco en zoveel mogelijk elektrische zaken uit zoals lichten , achterruit verwarming e.d en laat de auto zo ongeveer 5 min draaien
old skool reset :thumbsup: