Automatische spiegels via afstandsbediening laten werken

Andringa

Nieuw hier
7 jan 2025
1
0
1
Hallo, Wij zijn in het bezit van een Lexus UX 250h van 2023 waarvan er geen optie is om de spiegels op automatisch te zetten, deze optie is niet aanwezig.
Er worden op internet inbouw kits aangeboden maar wij vragen ons af of deze ook gemonteerd kunnen worden in een UX van bouwjaar 2023.
Graag een reactie.

Hallo, ik had hetzelfde probleem en heb dit achteraf in laten bouwen door Lexus. De buitenspiegels klappen nu automatisch naar binnen wanneer je de deuren vergrendelt.

• Leuk
Waarderingen: Primi
Volgens mij is dit een software issue en kan dat door een Lexus dealer aangepast worden.
Aangezien ik hetzelfde 'probleem' heb ga ik je op de hoogte houden van het verloop in de komende tijd.

Wij hebben deze optie op onze RX wel zitten maar ik zet de automatische stand enkel aan wanneer ik zeker weet dat het niet gaat vriezen. Er is een kans dat de spiegels vast vriezen en als ze dan toch automatisch moeten open klappen is er een mogelijkheid dat de motortjes stuk gaan.

Hallo, Wij zijn in het bezit van een Lexus UX 250h van 2023 waarvan er geen optie is om de spiegels op automatisch te zetten, deze optie is niet aanwezig.
Er worden op internet inbouw kits aangeboden maar wij vragen ons af of deze ook gemonteerd kunnen worden in een UX van bouwjaar 2023.
Graag een reactie.
Ik ben gisteren even bij Lexus Arnhem geweest en daar bleek dat het er inderdaad niet opzit.
Ook kan het niet software matig worden aangepast. De schakelaar heeft geen automatische middenstand, waarbij de spiegels dichtklappen als je de auto afsluit.
In hoeverre dat 'm in de schakelaar zit kan ik je niet vertellen, wellicht zou het vervangen van de schakelaar werken?

Ik denk dat als je in de auto een schakelaar hebt die de spiegels doet inklappen je met zo'n inbouwsetje kunt bewerkstelligen dat de spiegels openen en sluiten met het openen en sluiten van de auto. Dan hebben de spiegels de motoren en daar gaat het om, denk ik...... ;)

• Leuk
Waarderingen: Dietrich
Ik weet uit het verleden dat bij het construeren van een auto er vaak al zaken zoals bedrading en stekkers in de auto gebruikt werden, waarbij alleen de functionaliteit ontbrak.

Het achteraf inbouwen van een airco in een Mitsubishi Galant bijvoorbeeld was een peulenschil, omdat al die bedrading en stekkers die voor de werking van die airco van belang waren al in de standaard kabelboom aanwezig waren.

De losse airco was simpelweg goedkoper i.v.m. lagere importtarieven op de losse airco, die op datzelfde model auto met airco exponentieel hoger lagen.
Het monteren en afvullen van zo'n airco duurde maximaal drie uur, maar de waarde van de auto was dan ineens veel hoger.

Ik kan me zo voorstellen dat een bepaald duur model van Lexus niet een compleet andere kabelboom zal hebben dan een wat goedkoper model en dat het enige verschil een afwijkende schakelaar en evt. een zekering zal zijn.

Maar goed, ik schrijf nu over ervaringen van 30 jaar geleden.

Bovenstaande klinkt logisch.
Als ik je was zou eens kijken naar de kabelboom en proberen een losse knoppenset te bestellen om die aan te sluiten.
Heb geen UX, maar een jaar een IS300H gehad die de knop “auto” mistte.
Met die knop kon je regelen dat de spiegels automatisch inklappen.
Niet geprobeerd, wel over nagedacht.

In aanvulling op bovenstaande, ooit heb ik 13 jaar in een Honda Accord Type-s gereden.
De kabels voor de stoelverwarming staken al boven de vloermat uit, alles lag al klaar.

• Leuk
Waarderingen: Dietrich