Automatische verlichting

Bassj

Actief
25 jan 2020
252
154
43
Weet iemand hoe je de gevoeligheid van de automatische inschakeling van de verlichting kunt aanpassen bij een IS250 van 2009?
Hij gaat nu eigenlijk net te laat aan of blijft uit als het donker bewolkt en regenachtig is.
Kun je dit misschien met behulp van een OBD apparaatje uitlezen en aanpassen in bijv. de Techstream-app?

Ja, Techstream of Carista kan dat, heb ik meerdere malen gedaan, ook voor anderen met een IS 250.
Kleine toevoeging, dat was wel het facelift model dacht ik, die had jij ook toch?

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Bassj
Bij de pre-facelift kan dat ook. In elk geval met Techstream. Verwacht echter geen grote verschillen. Een truuk die je ook kunt toepassen is een donkerder stukje doorzichtige tape op de sensor plakken. Die wordt wel eens toegepast maar ik vraag me af hoe dat gaat met parkeren in de zomer op een zonnige plek en dan bij wegrijden airco vol aan. Maar het idee erachter is simpel, de sensor foppen door het al wat donkerder te laten lijken. Dat is een rond bolletje op je dashboard tegen de voorruit aan.

• Leuk
Overigens staat ik de manual van de auto wat allemaal te modificeren is door de dealer, of met de juiste app en goedkope ELM327 adapter. Je hebt ze ook met USB kabel, kun je een laptop gebruiken.

• Leuk
Ja, Techstream of Carista kan dat, heb ik meerdere malen gedaan, ook voor anderen met een IS 250.
Kleine toevoeging, dat was wel het facelift model dacht ik, die had jij ook toch?
Ik heb inderdaad het facelift model.
Dank voor je bericht. Ik zal het eens gaan proberen dit weekend.

Ik heb zo’n module gekocht maar op mijn 2009 model IS250 werkt Carista niet. Althans, ik krijg wel alle readings maar kan geen enkele setting aanpassen (iig niet via de iOS app en Bluetooth). Werkt het op Android anders of moet ik toch ergens Techstream vandaan zien te halen?

Euh, heb je iets betaald aan Carista? Er zijn vele OBD2 dongles die met USB, Bluetooth of WiFi werken. Daar kan ook een issue zitten. En begrijp ik nu goed dat je zowel een iOS als een Android apparaat hebt geprobeerd? En heb je inderdaad de facelift van de IS250? Voorbeeldje: ik had een NL auto met kenteken uit 2008, het was een modeljaar 2007 geproduceerd een 2006.

Ik heb aan Carista niets betaald, gewoon de app gedownload. Mijn auto is van 2008 maar wel de facelift geloof ik 🤷🏻‍♂️ Ik heb bijvoorbeeld de nieuwe achterlampen met de ‘l’. Ik heb het geprobeerd met een iPhone maar heb ook nog een Android telefoon liggen

Bijlagen

• IMG_1850.jpeg
    IMG_1850.jpeg
    174,8 KB · Weergaven: 43
  • IMG_1848.jpeg
    IMG_1848.jpeg
    182,8 KB · Weergaven: 41
  • IMG_1847.webp
    IMG_1847.webp
    109,7 KB · Weergaven: 43
  • Leuk
Waarderingen: Johno, Dirk_S en D43m0n
Da’s een facelift inderdaad. Als het een Executive of Sport (met alle opties) is, dan heb je AFS. De laatste keer dat ik Carista gebruikte moest ik betalen om wijzigingen op te kunnen slaan (dat was vorige week :sneaky: ). Een maandabonnement is het goedkoopste. De OBD2 dongle kan ook roet in het eten gooien. Welke heb je?

Wat je ook kunt doen, is (uiterlijk) vandaag je aanmelden voor de bijeenkomst op Go Japan volgend weekend. Na vandaag kun je nog wel komen maar niet meer bij ons staan op het terrein. Er is vast wel iemand die een dongle heeft en Carista of zo.

• Leuk
Waarderingen: Nivvle, Bobusa en Higgie
Ja ik weet ook bijna zeker dat ik AFS als instelling heb op m'n auto (en als ik hem start zie ik de luchtbundels 'afstellen'), maar kan even kijken. Ik heb een cheapo bluetooth dongle:

Ik heb 'helaas' net een kleine gekregen dus zit even aan huis gekluisterd deze weken, anders was het wel gaaf geweest!

Zat ook al te googlen op zo'n Techstream kabeltje maar voor hetzelfde geld kan ik even langs Lexus rijden om het te laten aanpassen. Idealiter kan ik er zelf een beetje mee vogelen, maar moet me ook geen dagen kosten.

Die Viecar “el cheapo” heb ik ook, al een tijdje. Als ze dat ding intern niet gewijzigd hebben de afgelopen jaren zal ie met Carista het e.e.a. moeten kunnen aanpassen, maar dan moet je dus een abonnement afsluiten. In het verleden was er wel eens een kans dat je een lifetime abonnement kon afsluiten maar die ben ik niet meer tegengekomen. Misschien rond Black Friday dat ze nog eens zoiets aanbieden..

Die Viecar “el cheapo” heb ik ook, al een tijdje. Als ze dat ding intern niet gewijzigd hebben de afgelopen jaren zal ie met Carista het e.e.a. moeten kunnen aanpassen, maar dan moet je dus een abonnement afsluiten. In het verleden was er wel eens een kans dat je een lifetime abonnement kon afsluiten maar die ben ik niet meer tegengekomen. Misschien rond Black Friday dat ze nog eens zoiets aanbieden..
Ah top, goed om te weten dat het niet Aan de dongle hoeft te liggen. Ik zie alleen op de site van Carista dat ze alleen de 3rd gen IS supporten. Ik kan het voor 9,99 uiteraard gewoon even proberen, maar weet je zeker dat het bij de 2e generatie (facelift) ook werkt daarmee? Zou wel een ritje naar en afspraak bij de Lexus dealer schelen..

Ik weet niet zeker of Carista werkt op een facelift van een IS250, maar:
Carista kan dat, heb ik meerdere malen gedaan, ook voor anderen met een IS 250.
en ik geloof @Higgie op z'n woord :LOL:.

Stel dat je naar Go Japan had kunnen komen dan is er vast wel iemand die zoiets bij zich heeft. Maar je schreef dat je andere verplichtingen hebt 👶🍼.

De dealer kan het sowieso en het is voor hen een kwestie van 5 minuten. Ik had de pre-facelift dus moest naar de dealer, daar rekenden ze toen (10 jaar geleden) niets voor, was service. Maar ik had de auto ook bij hen gekocht en in onderhoud, dat scheelt misschien ook.

Voor €9,99 kun je ongeveer 4,5L brandstof (E5/98) kopen. Je IS zal zo'n 9,1L/100km rijden dus reken maar uit of je daarmee op en neer kunt naar een dealer in de buurt :geek:

Als Carista niets aangepast heeft zou het moeten werken, de tweede generatie IS heeft nog niet zo veel opties denk ik. Ik neem in ieder geval m'n OBD II dongle mee, plus de app uiteraard.
Jeetje wat is Carista duur geworden, ik heb de volle versie in 2015 gekocht voor €21.71, levenslang updates en alle opties zonder in-app aankopen, die krijg ik gratis (vooralsnog).

1725900866499.png

De dealer kan het sowieso en het is voor hen een kwestie van 5 minuten. Ik had de pre-facelift dus moest naar de dealer, daar rekenden ze toen (10 jaar geleden) niets voor, was service. Maar ik had de auto ook bij hen gekocht en in onderhoud, dat scheelt misschien ook.

Voor €9,99 kun je ongeveer 4,5L brandstof (E5/98) kopen. Je IS zal zo'n 9,1L/100km rijden dus reken maar uit of je daarmee op en neer kunt naar een dealer in de buurt :geek:
Louwman Amsterdam gaf aan dat ze alleen de arbeid rekenen dus dat wordt dan een kleine rekening (als ze überhaupt een factuur durven te schrijven van 5 minuten) 🤣 Maargoed moet op afspraak en dat is weer irritant. Ik kan zeker op en neer van Haarlem naar Amsterdam voor dat geld maar niet als ik mijn eigen tijd meereken ;) En het is meer dat als het niet werkt het weggegooid is en ik alsnog naar de dealer zal moeten. Maar wie niet waagt die niet wint dus ik zal het straks even proberen 🤞🏻

Als Carista niets aangepast heeft zou het moeten werken, de tweede generatie IS heeft nog niet zo veel opties denk ik. Ik neem in ieder geval m'n OBD II dongle mee, plus de app uiteraard.
Jeetje wat is Carista duur geworden, ik heb de volle versie in 2015 gekocht voor €21.71, levenslang updates en alle opties zonder in-app aankopen, die krijg ik gratis (vooralsnog).
Wow ja idd.. Nouja op de website staan alleen 3rd gen, maar zoals gezegd ga ik het zometeen gewoon even proberen. Thanks voor het meedenken!

1725964986662.png

Nou helaas, zowel met als zonder aankoop/abo krijg ik een foutmelding, terwijl het uitlezen van de realtime waarden gewoon werkt.. alles behalve ‘customize’ werkt, dan krijg ik direct deze melding

IMG_2871.png
IMG_2872.png

Je auto wordt niet ondersteund door carista......in de lijst met ondersteunde IS'en staat alleen 3e gen IS ;)
Dat had ik vooraf ook gezien, zie hierboven.. Maar er zijn hier dus mensen die het wel aan de praat hebben gekregen.

Ik heb voor nu maar een extra investering in een rechtsterm kabeltje gedaan dus Lets see of ik dat op een Mac aan de praat kan krijgen en het daarmee kan doen 🤞🏻

• Leuk
Waarderingen: robtp09