Vraagje, goede middag Lexus mannen,
Hoelang gaan de batterijen van een remote eigenlijk mee? Van de keyfab bedoel ik dus.
Ik rij de laatste tijd veel en verweg en wil echt niet met een lege batterij komen te staan, dat is wel heel erg minder als
dat gebeurt een 1000 kilometer van huis. Iemand enige idee, heb ze er een jaar in zitten nu, maar gebruik maar 1 van de 2 FABS.
Heel fijne avond alvast. Groet van iets verderop
Dat keyless entry en start is echt niet mijn ding. Als ik had kunnen kiezen, had ik voor de ouderwetse sleutel (met ab) gekozen, knopje indrukken, deur open, sleutel in contact, en starten.
Die optie was er niet, zoals jullie weten.
Maar omdat de aanschaf van een Lexus in mijn geval een reden was om wakker te liggen uit angst voor diefstal, na alle verhalen die ik gelezen had over dieven die met een kastje een signaal van de sleutel aan de voordeur konden opvangen en je auto konden meenemen, stond ik na een week klooien met zilverfolie en dure sleutelhoesjes bij de dealer om dat keyless gedoe uit te laten schakelen.
de monteur waarschuwde mij dat ik dan iedere keer als ik moet starten de keyfob voor de startknop moet houden en de deur alleen open kon door op het knopje te drukken.
hoewel de monteur er vanuit ging dat ik dan binnen een week wel terug zou keren om de operatie weer ongedaan te laten maken, had hij geen idee hoe blij ik hiermee was.. ik kon weer lekker slapen
En nu ben ik het gewend en is het zoals ik wil. deur open met druk op de knop, en keyfob even voor het dashboard voor dat ie start.
Dan weer on-topic..
Ik heb geen idee of deze instelling ervoor zorgt, dat de batterij langer mee gaat.
want wat hebben ze nou uitgezet?
het signaal van de sleutel?
of de ontvanger op afstand van de auto?
Als het de sleutel is, zou het wel eens kunnen zijn dat we heel lang met de sleutel kunnen doen (gebruiken er maar 1)
en anders zal het een beetje hetzelfde kunnen zijn als bij de gemiddelde gebruiker afhankelijk van de kwaliteit van de batterij e.d.
het eerste jaar is in ieder geval geen probleem geweest.
en Lexus kennende, hebben ze de auto verkocht, met een verse batterij in de keyfobs