Benieuwd wie dit in de praktijk voor elkaar krijgt!

bruineluxury

Hoort erbij
22 mrt 2011
52
1
0
Even wat specs van de ct gegevens van de lexus site geplukt;

Kijk voor de grap even naar het gecombineerde verbruik :p

3,8 ltr per 100km, is dus 1 op 26,3???
Met een tankinhoud van 45 ltr is dat dus een actieradius van 1184km

Natuurlijk begrijp ik dat dit allemaal labwaardes zijn maar kom op zeg.

Ik ben na 2 tankbeurten al blij met 1 op 17......

CO2 emissie gecombineerd (g/km) 87
Brandstofverbruik stad (l/100km) 3,7
Brandstofverbruik buitenweg (l/100km) 3,7
Brandstofverbruik gecombineerd (l/100km) 3,8
Brandstofverbruik stad (km/l) 27,0
Brandstofverbruik buitenweg (km/l) 27,0
Brandstofverbruik gecombineerd (km/l) 26,3
CO (mg/km) 187,2
THC (mg/km) 28,1
NMHC (mg/km) 25,1
NOx (mg/km) 3,3
CO2 emissie stad 84
CO2 emissie buitenweg 86

Misschien een idee om een polletje op te zetten met het laagste gemiddelde verbruik?
Ben benieuwd naar de dashboardfoto's van waardes die in de buurt komen van de opgegeven lexus cijfers....

Groet,
BL
 

ESINbv eric

Nieuw hier
27 mrt 2011
17
0
0
Hellow,

Mijn Dark Opal CT staat inmiddels al weer op 6500km. Veel lange ritten. Ik rijd 100km (Omdat je toch niet sneller aankomt als je hard rijd) Verbruik nog steeds boven de 1:20

Huidige tankstand ook weer 1:21 en heb wat sneller moeten rijden. Verbuik is dus leuk..... maar niet volgens opgave. Ik haal normaal altijd betere waarden dan de fabrieks opgave. (sport van me)

zelfs als ik met iets verhoogde bandendruk rijd haal ik om zn top 1:23 over een hele tank. 1:25 zou gemiddeld haalbaar moeten zijn..... dikke kul dus. Erg jammer. 1:30 is haalbaar als je 80km per uur rijd...... maar ja.... dan kom je nooit aan :p

Eric
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Ik vind het pas knap als je dezelfde snelheden rijdt als met de fabrieksopgave. Als ik 80 rij haal ik de 5.9 fabrieksopgave ook wel.
Met 120 zit ik net onder de 7.0, en rij ik op eieren.

Je moet geen appels met peren vergelijken.
 

ESINbv eric

Nieuw hier
27 mrt 2011
17
0
0
Misschien ben ik niet duidelijk genoeg geweest. Dan sorry daarvoor.

Lexus geeft aan dat de CT200h een gemiddeld gebruik heeft van 3,8 liter op 100km. Bij mij komt dat uit op 1:26 gemiddeld. Mijn probleem zit m in het woordje 'gemiddeld' want dat klopt gewoon niet. Gemiddeld geeft namelijk aan dat afwijkingen naar boven en beneden mogelijk zijn.

Ik vind t een sport om zuiniger te kunnen rijden dan de fabrieksopgave. Het woordje gemiddeld..... bevestigd dat dit mogelijk is.

Ik zou alleen niet weten hoe.

Voor de genen die Japans kunnen lezen.... of Google vertalen gebruiken hieronder de link van de Japanse Lexus site. Gegevens van autos worden automatisch doorgegeven en op volgorde gezet. Ik zou graag willen weten hoe deze scores gehaald worden.

https://lexus.g-book.com/alpha/hdnranki ... l?d=201106

Aangezien de CT200h toch heel dicht bij z'n Toyota broertjes staat kan deze site daarbij helpen.

http://www.hybridcars.com/gas-saving-ti ... prius.html

Dus gemiddeld verbruik moet ook op een doorsnee gebruik gelden. Langzaam + snel = gemiddeld.

Tips en trick zien we allemaal graag terug hier.

Groeten uit een zonnig Noord Holland
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Vergeet niet dat de testen wellicht in Japan worden uitgevoerd. De auto wellicht optimaal is afgesteld op het klimaat aldaar.

Auto's worden generiek afgesteld, voor elk klimaat. Misschien is dat nu net voor NL wat negatiever.

En, de testen zijn in ideale omstandigheden. Moeilijk om te verslaan. De sport begrijp ik. Als je maar wel 120 gaat rijden waar je 120 mag rijden.
Ik erger me echt aan die mensen die 100, of zelfs 80 gaan rijden om maar zuiniger te rijden.
 

Hjalmar

Actief
15 okt 2010
167
0
0
ESINbv eric zei:
Misschien ben ik niet duidelijk genoeg geweest. Dan sorry daarvoor.

Lexus geeft aan dat de CT200h een gemiddeld gebruik heeft van 3,8 liter op 100km. Bij mij komt dat uit op 1:26 gemiddeld. Mijn probleem zit m in het woordje 'gemiddeld' want dat klopt gewoon niet. Gemiddeld geeft namelijk aan dat afwijkingen naar boven en beneden mogelijk zijn.

Ik vind t een sport om zuiniger te kunnen rijden dan de fabrieksopgave. Het woordje gemiddeld..... bevestigd dat dit mogelijk is.

Ik zou alleen niet weten hoe.

Voor de genen die Japans kunnen lezen.... of Google vertalen gebruiken hieronder de link van de Japanse Lexus site. Gegevens van autos worden automatisch doorgegeven en op volgorde gezet. Ik zou graag willen weten hoe deze scores gehaald worden.

https://lexus.g-book.com/alpha/hdnranki ... l?d=201106

Aangezien de CT200h toch heel dicht bij z'n Toyota broertjes staat kan deze site daarbij helpen.

http://www.hybridcars.com/gas-saving-ti ... prius.html

Dus gemiddeld verbruik moet ook op een doorsnee gebruik gelden. Langzaam + snel = gemiddeld.

Tips en trick zien we allemaal graag terug hier.

Groeten uit een zonnig Noord Holland

Dat is toch al lang bekend dat de fabrieksopgave bijna nooit klopt? Ik verbruik ongeveer (nu 7000km gereden) 5.1 tot 5.3 liter op 100km. Vind dat zeer netjes.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Hjalmar zei:
Dat is toch al lang bekend dat de fabrieksopgave bijna nooit klopt? Ik verbruik ongeveer (nu 7000km gereden) 5.1 tot 5.3 liter op 100km. Vind dat zeer netjes.


De fabrieksopgave klopt wel, echter deze is bijna nooit in de werkelijkheid na te realiseren ;)
 

kwag

Hoort erbij
14 sep 2011
30
0
0
Ik zit nu op 4000 km en gemiddeld blijft hij op 6.0/100km staan. 80% snelweg.
Volgens mij haal je 3.8l alleen als hij thuis onder de carport staat en je zet 'm aan.
Ze hadden er wel een jerrycan bij kunnen doen. Kom je zonder te tanken in elk geval van A'dam naar Maastricht, das nu al moeilijk genoeg.....
;)
 

Termin8r

Actief
12 apr 2011
249
3
0
kwag zei:
Ik zit nu op 4000 km en gemiddeld blijft hij op 6.0/100km staan. 80% snelweg.
Volgens mij haal je 3.8l alleen als hij thuis onder de carport staat en je zet 'm aan.
Dank voor het inzicht in jouw referentiekader. Het mijne is: 80% lokale en provinciale wegen. Ik verwacht zeker 5.0/100km of beter te doen.
 

Lustigson

Nieuw hier
28 dec 2010
8
0
0
Ik zit intussen op bijna 15.000 km en gemiddeld is m'n verbruik nog steeds 1 l op 20,4 km. Geen 1 op 25, maar toch ben ik best tevreden.

Maar ik heb ook het idee dat dat nog wel wat omhoog kan. Ik lees hier bijvoorbeeld over iets hogere bandenspanning. Moet ik toch eens testen.

Het belangrijkste issue om dit verbruik te halen, is rijstijl. Als ik andere hybriderijders zie, snap ik heel goed dat ze niet in de buurt komen van fabrieksrijders: hard optrekken bij het stoplicht, 130 km/u of meer op de snelweg... Dan is ?lke auto onzuinig, natuurlijk.
 

tri

Actief
6 nov 2011
215
1
0
Een CVT vraagt oefening en inzicht, induwen en lawaai dient echt voor niets.Dit is mijn 4* wagen met CVT en je wordt het echt gewoon.Met op de autoweg te rijden rij je een feite met een gewone 1800cc benzine.
Mijn rijpatroon: 90% landwegen (max 70 km/uur) levert een grote besparing op.In Belgi? kost meer dan 30 km overschrijding je onmiddellijk je rijbewijs en de boetes zijn flink hoger.Vele honderden ? heb je snel aan je been.
En je baseren op de fabrieksgegevens is nog in St Niklaas geloven.
Te brede banden zijn ook dodelijk voor de consumptie.
 

danidude

Hoort erbij
26 mrt 2011
39
0
0
Ik zit nu ook bijna op 15.000 km en mijn gemiddelde verbruik is gestegen van ongeveer 5 naar 6,2...

Sinds twee maanden heb ik een opdracht op maar 20km van mijn huis (daarvoor zag ik elke week half Nederland ongeveer). Echter, het grootste deel van die 20km is stadsverkeer en filerijden. Dit is op zijn zachtst gezegd niet echt bevorderlijk voor het verbruik (koude motor, stadsverkeer en file dus veel stoppen en optrekken).

Het mooie is dan wel dat als ik weer eens wat langere stukken rij het gemiddelde verbruik fors daalt, zelfs met 130 km/u op de teller.
:D
 

snekuem

Hoort erbij
15 okt 2011
71
0
0
Ik rijd met mijn CT sinds augustus en ik verplaats mij in de meeste gevallen via B- wegen ( 70 of 90 km/h ) en af en toe een stuk autobaan waar het niet zo druk is. In normale stand zat ik aan een verbruik van 5,2 liter op 100 km. In ECO stand 4,9 liter op 100 km. en in sportstand 5,4 liter op 100 km. Let wel, dit verbruik is wel opgemeten in warmere weersomstandigeden en bij een normale rijstijl. Momenteel bij koudere temperaturen wanneer de motor meer draait, zit ik aan een verbruik van 5,5 liter op 100 km. in normale stand. Ik gebruik op de autobaan wel vaak de cruise controle die ik dan op 130 km/h zet. :rulez: