Benieuwd wie dit in de praktijk voor elkaar krijgt!

bruineluxury

Hoort erbij
22 mrt 2011
52
1
0
Even wat specs van de ct gegevens van de lexus site geplukt;

Kijk voor de grap even naar het gecombineerde verbruik :p

3,8 ltr per 100km, is dus 1 op 26,3???
Met een tankinhoud van 45 ltr is dat dus een actieradius van 1184km

Natuurlijk begrijp ik dat dit allemaal labwaardes zijn maar kom op zeg.

Ik ben na 2 tankbeurten al blij met 1 op 17......

CO2 emissie gecombineerd (g/km) 87
Brandstofverbruik stad (l/100km) 3,7
Brandstofverbruik buitenweg (l/100km) 3,7
Brandstofverbruik gecombineerd (l/100km) 3,8
Brandstofverbruik stad (km/l) 27,0
Brandstofverbruik buitenweg (km/l) 27,0
Brandstofverbruik gecombineerd (km/l) 26,3
CO (mg/km) 187,2
THC (mg/km) 28,1
NMHC (mg/km) 25,1
NOx (mg/km) 3,3
CO2 emissie stad 84
CO2 emissie buitenweg 86

Misschien een idee om een polletje op te zetten met het laagste gemiddelde verbruik?
Ben benieuwd naar de dashboardfoto's van waardes die in de buurt komen van de opgegeven lexus cijfers....

Groet,
BL
 

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
Als deze gegevens uberhaupt haalbaar zijn, waag ik zeker een poging. Ik heb deze auto gekozen voor de rust en niet voor het spelen. Uiteraard zal mijn uiteindelijk verbruik over de hele levensloop van de auto hoger liggen, maar elke dag rijd ik minimaal Amersfoort - Den Haag en terug. Ik vertrek dan 's ochtends om 6 uur, dus geen files en kan heerlijk de cruise control op 100 zetten (doe ik nu ook) en een mooi verbruik halen. En 's middags terug om 15:00, weer geen files.

Dus ik vraag me af, als een zeer rustige rijden, zijn die getallen haalbaar? Dan waag ik een poging om er zo dicht mogelijk bij te zitten.
 

Dnns

Hoort erbij
12 dec 2010
95
0
0
De fabriekswaardes zijn in ideale omstandigheden, vaak met geprepareerde auto's gemeten.
Ben benieuwd hoe ver we in de buurt kunnen komen..
 

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
Ik heb een tijdje een Honda Civic 1.8 hatchback gereden. Gewoon normaal rijgedrag, ik reed 6,3L/100km. Als de Lexus moeite heeft met dat halen zou er wel heel raar van opkijken..

Trouwens, wat zijn de 'ideale omstandigheden'?
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Het zal een keer iemand lukken met 80 km/uur op de cruise achter een vrachtwagen maar wie rijdt nu zo? Ja je ziet ze idd rijden op de A-4 op deze manier de planeet redden. Vaak oudere grijze mannen met een baardje. Maar normaal rijdend ben je spekkoper als je onder de 5/100 duikt. Je zult echt op eieren moeten rijden maar wat is daar nu aan. Als op en neer ga naar Den Haag naar mijn dochter moet ik me al inhouden met die belachelijke 100 km/uur op 5 baans wegen, slaapverwekkend met mijn LS 400. altijd weer blij dat de polder komt en hoppa meteen 140 ervoor. En nog 1 op 11 met dat gekke ding. :D
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Ik ben net weer thuis van mijn werk, erg druk op dit moment. Afgelopen dinsdagmiddag gereden in de CT 200 van Lexus Groningen. Ik zal vanavond even een verhaaltje over mijn bevindingen schrijven. :D
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
In Japan hebben ze een systeem op de CT zitten ( de harmonious driving navigator via G-link) de HS 250 H ( die kan 1:39.1 rijden !!!!! zie link ( https://lexus.g-book.com/alpha/hdnranking.html)) zodat on-line gezien kan worden wie het zuinigste rijdt en fabriekswaarden resultaten werden zelfs overschreden bij de HS250H!!!! Dus nog zuiniger. Dus zo onmogelijk schijnt het niet te zijn, met het systeem kan niet gerommeld worden overigens, de auto zendt het signaal zelf naar de provider. Voor de CT is dit in voorbereiding, zie link.

Jammer dat hier ten lande niet een on-line real time verbinding is met zoals bijvoorbeeld in de VS het onstar systeem. Beetje laten liggen kans voor Lexus in NL. :p
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Die vraag is al eerder gesteld, zal wel marketing zijn. Je hebt overigens wel gelijk als je stelt dat de CT wereldwijd inderdaad met 1 motor geleverd wordt,.................... en als ik mijn ogen een beetje dichtknijp en naar de Hs250H kijk zien ik daar toch echt een Avensis in.

En trouwens voor NL zal het geen zoden aan de dijk zetten deze auto door ons fijne belastingklimaat, de HS250h zal wel onder de 20 % gaan vallen voor de bijtelling en de CO2 uitstoot is te hoog voor belastingvrijstelling op de BPM en de houderschapsbelasting, zie diverse Lexusmodellen die hybride zijn.

Overigens zie ik de hybridevariant technisch van de HS250H wel in de nieuwe IS terechtkomen, read my words. :p
 

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
Zoals ik al had gezegd, ik zou mijn ervaring qua verbruik hier delen. Nou, hier issie dan:

Eerste 1200km gereden, niet 1 keer op sport stand gehad. (Yep, was een uitdaging ;) )

Ik heb 4,6/100km gereden. Snelwegen overal maximaal 120 op de teller, in steden EV t/m 70 km/u.

Weinig tot geen heuvelige wegen, banden op spanning, 75% van de kilometers met alleen ik en een tas in de auto. Ik weeg 90.

Dus een veel idealere situatie is moeilijk te verkrijgen bij het normale autorijden. Dus 1 op 26 is.. nja, bijna onmogelijk, tenzij je met 90 achter een vrachtwagen plakt.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
misschien wordt het zelfs ietsje beter naarmate je de auto inrijdt... tot nu toe heb ik 3 nieuwe auto's mogen rijden, en elk waren ze voor de eerste paar 1000 kilometers best dorstig... maar of 1 op 26 gehaald gaat worden... hmmm
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Maistah zei:
Zoals ik al had gezegd, ik zou mijn ervaring qua verbruik hier delen. Nou, hier issie dan:

Eerste 1200km gereden, niet 1 keer op sport stand gehad. (Yep, was een uitdaging ;) )

Ik heb 4,6/100km gereden. Snelwegen overal maximaal 120 op de teller, in steden EV t/m 70 km/u.

Weinig tot geen heuvelige wegen, banden op spanning, 75% van de kilometers met alleen ik en een tas in de auto. Ik weeg 90.

Dus een veel idealere situatie is moeilijk te verkrijgen bij het normale autorijden. Dus 1 op 26 is.. nja, bijna onmogelijk, tenzij je met 90 achter een vrachtwagen plakt.


DE EV stand werkt ook gewoon in de sportstand, als je redelijk normaal rijdt kun je tot 70 km/h elektrisch rijden. Vindt het alleen irritant dat de toerenteller wegvalt als je de cruisecontrol aanzet en de verbruiksmeter op het kleine schermpje valt weg, deze moet je weer activeren. Ontmoedigingsbeleid om hard te rijden van Lexus? :mrgreen:
 

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
Na de sportstand gevonden te hebben zit ik op 6.0L/100km. Niet ?cht zuinig zeg ik. Ik rijd gewoon 120, geef af en toe vol gas (en met af en toe bedoel ik, in een 80/20 snelweg/stad rit, 2 keer ofzo) en verder accelereer ik zoveel mogelijk in Eco met matig gas. Op de snelweg rijd ik op de teller gewoon iets boven het snelheidslimiet.

Dus ik ben eigenlijk niet helemaal te spreken over de Crusing Range op dit moment. Ik hoopte juist mooi 1000km/tank.. nu sta ik om de dag bij de tankstation.
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Ik denk dat het met de CT 200 dezelfde kant uitgaat met alle zgn zuinige auto's, niemand zal het opgegeven verbruik gaan halen. Met alle respect het is een auto met een 1800 cc motor die beladen ook een dikke 1500 kg weegt. Dat zie ik geen 1 op 25 halen, never. Nu zijn die verbruikstesten compleet beneden de waarheid en ik snap nog steeds niet dat dit niet aangepakt wordt. Een wasmachine in cat. A die ineens voor cat E stroom verbruikt mag je ook terug laten nemen. Al die autofabrikanten komen er mee weg. 1 op 16.6 is zuinig maar dat haal ik ook met gemak in een Honda Civic 1800 5 deurs. Zelf ondervonden met een huurauto, dan heb je wel een ruime 4 persoonsauto met een lel van een kofferbak. Want het lijkt me moeilijk om altijd bloemetjes te sparen en 90 km/uur te rijden puur om in de buurt te komen van een laag verbruik. Ik ben benieuwd wie van de CT rijders erg zuinig gaat rijden. :hi:
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
als ik rustig rij, haal ik wel 1000 km met me diesel in me grote gezinsauto :D ... om de dag bij de pomp is ook niet leuk... :neutral:
 

Erick

Heel actief
13 jun 2010
863
20
18
Wat de fabriek opgeeft is echt onzin. Dat haald niemand never nooit op straat. :p



Over verbruik gesproken. Ik rij ook nog met een Civic 1.5 5drs uit 97 maar die rijdt gemiddeld 1 op 15 en als ik me best doe en aardig wat snelweg rij dan kom ik op 1 op 18 gemiddeld.
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Alor zei:
ach, 4,6/100 is toch best netjes? zuiniger dan mijn 2.5 IS. :mrgreen:

hahha jouw IS zuipt als een ouwe tempelier (geintje) in vergelijk met een CT :p


Oooh en ik rijdt gemiddeld 1:18,5 met de CT, en niet met een ei onder mijn voet dus, combi van sportstand en ecostand. :rulez:
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
mlcoolj zei:
als ik rustig rij, haal ik wel 1000 km met me diesel in me grote gezinsauto :D ... om de dag bij de pomp is ook niet leuk... :neutral:


Jouw diesel heeft een grote tankinhoud in vergelijk met een Ct waar maar 42 literz hoeven te worden bijgevuld. :D
 

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
Zo, nu ruim 7000km op de klok staan waarvan 1500km gemiddeld 140km/u door duitsland.

Mijn gemiddelde staat op, komtie...!

7,1L/100KM.....

En hoewel ik moet toegeven dat ik niet altijd de ideale hybride rijeigenschappen heb, op dat ritje door duitsland na heb ik voor mijn doen en ook voor een leaserijders doen, best netjes en rustig gereden. Elke dag 100km Amersfoort - Den Haag op de CC, 120 op de teller.

Dus ja..