Benieuwd wie dit in de praktijk voor elkaar krijgt!

bruineluxury

Hoort erbij
22 mrt 2011
52
1
0
Even wat specs van de ct gegevens van de lexus site geplukt;

Kijk voor de grap even naar het gecombineerde verbruik :p

3,8 ltr per 100km, is dus 1 op 26,3???
Met een tankinhoud van 45 ltr is dat dus een actieradius van 1184km

Natuurlijk begrijp ik dat dit allemaal labwaardes zijn maar kom op zeg.

Ik ben na 2 tankbeurten al blij met 1 op 17......

CO2 emissie gecombineerd (g/km) 87
Brandstofverbruik stad (l/100km) 3,7
Brandstofverbruik buitenweg (l/100km) 3,7
Brandstofverbruik gecombineerd (l/100km) 3,8
Brandstofverbruik stad (km/l) 27,0
Brandstofverbruik buitenweg (km/l) 27,0
Brandstofverbruik gecombineerd (km/l) 26,3
CO (mg/km) 187,2
THC (mg/km) 28,1
NMHC (mg/km) 25,1
NOx (mg/km) 3,3
CO2 emissie stad 84
CO2 emissie buitenweg 86

Misschien een idee om een polletje op te zetten met het laagste gemiddelde verbruik?
Ben benieuwd naar de dashboardfoto's van waardes die in de buurt komen van de opgegeven lexus cijfers....

Groet,
BL
 

Jay_Kay

Actief
18 mei 2011
168
0
0
Is het wellicht een optie om de verbruiksmonitor functie bij Autoweek te gebruiken? Ondanks dat ik nog wel even moet wachten op de levering van mijn (geleaste) CT200h, ga ik dat zeker doen. Ik hield het al bij, puur uit nieuwsgierigheid, voor mijn huidige auto maar zo online is het net iets handiger...

En natuurlijk is die verbruiksmeter op de Duitse site ook een optie...
 

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
Ik moet eerlijk zeggen dat ik met mijn CT een beetje in dubio zit.
Aan de ene kant wil ik toch proberen zuinig te rijden, maar aan de andere kant ben ik een notoire hardrijder (uitsluitend wanneer de verkeerssituatie het toelaat)

Ik zit nu op een gemiddeld verbruik van 6,9 liter op de 100. Mijn cruisesnelheden liggen meestal tussen de 140 en 190 (teller). Aangezien ik van de 200km woon-werk verkeer 190 km op de snelweg afleg, valt het verbruik me nog mee.
 

Peej

Hoort erbij
10 mrt 2011
29
0
0
De mijne staat nu bijna op 15000 km.

Houdt zelf ook wel van doorrijden maar ben in de CT200H toch eens een beetje op mijn rijstijl gaan letten.
-Gas veel vroeger loslaten voor stoplichten of bij afritten.
-Meer spiegelen en anticiperen zodat je veel minder remt en ook geen hardrijders lastig valt.
-Als het niet nodig is niet als een gek optrekken.
-110 tot 120 op CC rijden en af en toe wat gas bijgeven bij het inhalen.
-In de stad vrijwel uitsluitend electrisch.

Conclusies tot nog toe:
-Zo ongeveer om de 800 km tanken. Ik rij een op 20 en rijdt gewoon nog 50 tot 100 km door als de brandstofteller op 0 staat.
-Het rijdt veel relaxter en minder gestressed.
-Heel opvallend ... De reistijden naar vaste routes zijn niet langer als voorheen, toen ik me zat te haasten.
-Lekker uitgerust en relaxed aankomen op de plaats van bestemming.
-En de andere weggebruikers kunnen beter genieten van dat moois op de weg omdat het niet meteen weer verdwenen is.
 

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
Peej zei:
-Heel opvallend ... De reistijden naar vaste routes zijn niet langer als voorheen, toen ik me zat te haasten.

Laten we eerlijk zijn, dit is algemeen bekend. In Duitsland kun je zo een uur compenseren op een reistijd van 6-7 uur. In Nederland is het hardrijden puur bedoeld voor de rij-ervaring en inhaalervaring. Het doet veel mensen goed als ze alleen maar inhalen, manoeuvres kunnen maken om andere auto's heen, Mr. Right gaan spelen tegenover mensen die 110 links rijden terwijl 120 is toegestaan en (terecht) de rauwe motorgeluiden willen horen van hun mooie motoren.

Tijd besparen...? Nou, snel optrekken in de stad kan je tijd besparen als je in een reeks stoplichten ze steeds op oranje weet te pakken. Dit is ook als je geluk hebt en kan je net zo goed overkomen als je niet te hard rijdt.

Ookal snap ik dit allemaal zelf ook wel, en hardrijden betekent: vaker tanken, meer kans op boetes, vaker remmen voor anderen, geen tijd besparen en gewoonweg te weinig effect heeft...

... rij ik toch bijna altijd iets te hard...
 

Lexus4all

Actief
15 feb 2011
111
1
0
Ik zie dat Peej tankt bij 800 gereden km. Dat is erg laat. Hoeveel liter gaat er dan in Peej?

Mijn laatste tank heb ik 740 km mee gereden en moest ik 42,6liter tanken. Volgens de meter met een gemiddelde van 18,4. Ik vraag me af hoeveel liter erin gaat.

Het lampje brande bij 595 km (volgens het instructie boekje heb je dan nog 11,6 liter in de tank). Kan ongeveer kloppen met 18,4l verbruik komt dat op 595 km - 32 liter.

Daarna nog 140 liter (met lampje op oranje en ene meter die helemaal naar onder zakt) op een verbruik van 18,4 zou dit 7,x liter zijn.

Bij elkaar 32,x +7,x lter = zeg 40 liter, maar ik moest er 42,6 ingooien? Ik was nog op tijd.

Heeft iemand al meer liters moeten tanken? Ik ben erg benieuwd of er meer dan 45 liter in kan.
 

Jay_Kay

Actief
18 mei 2011
168
0
0
Mijn ervaring met brandstoftanken is dat de opgave van de fabrikant aan de voorzichtige kant is. Wat ik bedoel is dat vaak alleen de inhoud van het grote reservoir genoemd wordt en niet de inhoud van aanvoer vanaf de tankdop tot aan de tank. Vroeger kon je in die pijp kijken hoe ver je was met vullen en kon je echt tot aan de rand aftanken. Tegenwoordig zit er zo'n terugslagklepje voor en ben je dus aangewezen op de automatische afslag van de slang.

De enige manier om de werkelijke inhoud te bepalen is de tank een keer volledig leegrijden en dan hopen dat je bij een benzinestation stil komt te staan :D
 

roell

Actief
16 mei 2011
127
0
0
Jay_Kay zei:
Mijn ervaring met brandstoftanken is dat de opgave van de fabrikant aan de voorzichtige kant is. Wat ik bedoel is dat vaak alleen de inhoud van het grote reservoir genoemd wordt en niet de inhoud van aanvoer vanaf de tankdop tot aan de tank. Vroeger kon je in die pijp kijken hoe ver je was met vullen en kon je echt tot aan de rand aftanken. Tegenwoordig zit er zo'n terugslagklepje voor en ben je dus aangewezen op de automatische afslag van de slang.

De enige manier om de werkelijke inhoud te bepalen is de tank een keer volledig leegrijden en dan hopen dat je bij een benzinestation stil komt te staan :D

of je neemt een kannetje v 5 liter mee :angel:
 

Jay_Kay

Actief
18 mei 2011
168
0
0
roell zei:
Jay_Kay zei:

of je neemt een kannetje v 5 liter mee :angel:
Daar had ik ook aan gedacht... Maar als je er weer brandstof ingooit om bij een pomp te kunnen komen, weet je dus niet exact je verbruik vanaf het moment van vullen tot aan de pomp, waardoor het ook niet duidelijk is hoeveel er nu in de tank gaat.

@iedereen met een CT: Geeft de tripcomputer ook aan hoeveel liter je verbruikt hebt, nadat de dagteller op 0 gezet is? Als dat zo is, dan kan de oplossing van Roell wel...
 

Peej

Hoort erbij
10 mrt 2011
29
0
0
Lexus4all zei:
Ik zie dat Peej tankt bij 800 gereden km. Dat is erg laat. Hoeveel liter gaat er dan in Peej?

Mijn laatste tank heb ik 740 km mee gereden en moest ik 42,6liter tanken. Volgens de meter met een gemiddelde van 18,4. Ik vraag me af hoeveel liter erin gaat.

Het lampje brande bij 595 km (volgens het instructie boekje heb je dan nog 11,6 liter in de tank). Kan ongeveer kloppen met 18,4l verbruik komt dat op 595 km - 32 liter.

Daarna nog 140 liter (met lampje op oranje en ene meter die helemaal naar onder zakt) op een verbruik van 18,4 zou dit 7,x liter zijn.

Bij elkaar 32,x +7,x lter = zeg 40 liter, maar ik moest er 42,6 ingooien? Ik was nog op tijd.

Heeft iemand al meer liters moeten tanken? Ik ben erg benieuwd of er meer dan 45 liter in kan.

Dan tank ik rond de 42 liter. Ik vul hem wel af totdat de benzine boven aan de vulbuis staat.
Maar ik rijdt dus zo'n 1 op 20.
 

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
Het maximale dat ik tot nu toe heb getankt na 20.000km is 40,2 liter.

Ik rijd ongeveer 5,5L/100km gemiddeld, maar mijn teller geeft 6,6 aan door zoveel ritten in Duitsland. Ach jah.. gelukkig brandstofpas!
 

14%

Nieuw hier
23 nov 2010
19
0
0
Ik ken dat gevoel.
Ik woon in Heerlen en werk in Almelo en reed met mijn IS220 altijd over Duitsland. Nu is de A73 echt klaar en rij ik over Nederland. Doordat mijn gemiddelde snelheid (68 km/p/h) over 5000KM ligt mijn benzineverbruik op 6.4 l/100km.

Wat ik in dit topic mis is dus de gemiddelde snelheid. Misschien als tip een sticky note maken met:

- Datum km-stand
- km-stand
- verbruik
- gemiddelde snelheid

Ik durf te wedden dat diegene die posten met 5.5 verbruik een gemiddelde snelheid hebben die lager is dan 60km p/h.
 

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
Hahaha, mijn gemiddelde snelheid is 72km/u. Daarbij een verbruik van 6,6L/100km. Dat geeft inderdaad een stuk leuker inzicht op deze situatie :p
 

Lexus4all

Actief
15 feb 2011
111
1
0
Nou dat dan ook weer niet.

Verbruik is 17,4 (5,7l/100km) dus 0,2 hoger dan de 5,5

Maar gemiddelde snelheid is geen 60 maar 74 km/uur.

Km stand iets van 4500km ik heb hem pas een maandje.

Gewoon niet teveel in de file gaan staan zonde van je tijd. :)
 

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
Lexus4all zei:
Nou dat dan ook weer niet.

Verbruik is 17,4 (5,7l/100km) dus 0,2 hoger dan de 5,5

Maar gemiddelde snelheid is geen 60 maar 74 km/uur.

Km stand iets van 4500km ik heb hem pas een maandje.

Gewoon niet teveel in de file gaan staan zonde van je tijd. :)

Netjes! Ik zit ook 192 op de CC te rijden in DE :p
 

Peej

Hoort erbij
10 mrt 2011
29
0
0
Volgens de gegevens van mijn tankpas is mijn gemiddelde verbruik (werkelijk gemeten dus) 5,04 liter/100 km
En ik heb nu 20.000 km met het ding gereden.

Ik vind het dat netjes.