Benieuwd wie dit in de praktijk voor elkaar krijgt!

bruineluxury

Hoort erbij
22 mrt 2011
52
1
0
Even wat specs van de ct gegevens van de lexus site geplukt;

Kijk voor de grap even naar het gecombineerde verbruik :p

3,8 ltr per 100km, is dus 1 op 26,3???
Met een tankinhoud van 45 ltr is dat dus een actieradius van 1184km

Natuurlijk begrijp ik dat dit allemaal labwaardes zijn maar kom op zeg.

Ik ben na 2 tankbeurten al blij met 1 op 17......

CO2 emissie gecombineerd (g/km) 87
Brandstofverbruik stad (l/100km) 3,7
Brandstofverbruik buitenweg (l/100km) 3,7
Brandstofverbruik gecombineerd (l/100km) 3,8
Brandstofverbruik stad (km/l) 27,0
Brandstofverbruik buitenweg (km/l) 27,0
Brandstofverbruik gecombineerd (km/l) 26,3
CO (mg/km) 187,2
THC (mg/km) 28,1
NMHC (mg/km) 25,1
NOx (mg/km) 3,3
CO2 emissie stad 84
CO2 emissie buitenweg 86

Misschien een idee om een polletje op te zetten met het laagste gemiddelde verbruik?
Ben benieuwd naar de dashboardfoto's van waardes die in de buurt komen van de opgegeven lexus cijfers....

Groet,
BL
 

bruineluxury

Hoort erbij
22 mrt 2011
52
1
0
7,1 lijkt me een goede reden om een babbeltje met de werkplaats te maken.
1 op 14 is bijna de helft van de in de brochure beloofde score....

Ik heb na 3000 km een gemiddeld verbruik van 5,1.
Bijna 1 op 20 dus.

Geen ritten door duitsland gemaakt maar verder ben ik ook geen heel voorzichtige rijder.

Ik merk wel dat het infoscherm met de energiestromen behoorlijk motiveert om in de stad zoveel mogelijk op de accu te rijden.
Blijft wel lachen dat er zo veel fietsers zijn die zich het leplazerus schrikken van mn superstille wagentje als ik op de accu voortglijd.

Groet,
BL
 

GranTurismo

Nieuw hier
2 mei 2011
21
0
0
bruineluxury zei:
7,1 lijkt me een goede reden om een babbeltje met de werkplaats te maken.
1 op 14 is bijna de helft van de in de brochure beloofde score....
De rijomstandigheden van Maistah (80% snelweg, amper files) zijn j?ist de omstandigheden waaronder een hybride niet rendeert. Als hij een tank louter stad en provinciaal zou rijden, zou het verbruik naar 1 op 20 schieten.
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
GranTurismo zei:
bruineluxury zei:
7,1 lijkt me een goede reden om een babbeltje met de werkplaats te maken.
1 op 14 is bijna de helft van de in de brochure beloofde score....
De rijomstandigheden van Maistah (80% snelweg, amper files) zijn j?ist de omstandigheden waaronder een hybride niet redeert. Als hij een tank louter stad en provinciaal zou rijden, zou het verbruik naar 1 op 20 schieten.


Yep dat zeg jij 1:20, maarr eeeeeehhh dat haalt hij ook niet, echt gecombineerd is max 1:17.5 en dan moet je nog met een ei onder je rechtervoet rijden. :X
 

GranTurismo

Nieuw hier
2 mei 2011
21
0
0
Ik baseerde me even op het verbruik van Bruineluxury in zijn reactie erv??r, waarin hij schrijft geen heel voorzichtige rijder te zijn en 1 op 20 haalt.
;)
 

bruineluxury

Hoort erbij
22 mrt 2011
52
1
0
Na bijna 5000 km zit ik op een gemiddelde van 5.2/100 dus 1 op 19 en een beetje.

Toch eigenlijk niet zo gek, meestal rijd ik in de sportstand (stad) en ben ik als eerste weg bij het stoplicht.

Als het motortje helemaal ingelopen is en ik iets minder gas geef zal het vast nog wel een beetje zuiniger worden.

Groet,
BL
 

lexusbreda

Nieuw hier
31 okt 2010
7
0
0
Nu net drie weken in bezit van CT 200 h business line dark opal, beige bekleding, extra optie Navigatie en parkeersensoren.

Alleen wie krijgt het ook voor elkaar om na drie weken al de voorruit te moeten laten vervangen ??

:O
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
GranTurismo zei:
bruineluxury zei:
7,1 lijkt me een goede reden om een babbeltje met de werkplaats te maken.
1 op 14 is bijna de helft van de in de brochure beloofde score....
De rijomstandigheden van Maistah (80% snelweg, amper files) zijn j?ist de omstandigheden waaronder een hybride niet redeert. Als hij een tank louter stad en provinciaal zou rijden, zou het verbruik naar 1 op 20 schieten.


Mee eens!




gr. koen
 

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
Ik houd opzich wel van planken, maar in Nederland haal ik meestal rond de 5,4L/100km voor elke tankbeurt. Dus niet eens zo verkeerd zeg ik. Even berekend, ik ben nu 2x naar Duitsland geweest met dit ding. De ene keer op de terugweg een zondag gepakt (dus helemaal planken) en de andere keer met paasweekend, toen het daar helemaal rustig was.

Eerste bij elke tankbeurt rond de 9,5L/100km. Tweede keer 10,6L/100km

Dat helpt m'n verbruik niet echt zeg maar :D

Maar tegenwoordig heb ik mn iPad met een film op aan het raam geplakt en rijd ik op de ACC op de rechterbaan. 4,7/100km was mijn vorige tankbeurt.
 

GranTurismo

Nieuw hier
2 mei 2011
21
0
0
Maistah zei:
Maar tegenwoordig heb ik mn iPad met een film op aan het raam geplakt en rijd ik op de ACC op de rechterbaan. 4,7/100km was mijn vorige tankbeurt.

:O En tijdens de minder interessante sc?nes nog een beetje 't verkeer in de gaten houden...
 

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
Het valt me wel op dat de CT bij 180km/pu nog redelijk lage toeren draait. Gisteren bij een cruisesnelheid van 180 km/pu tussen de 3500 en 4000 op de teller. Dat viel me nog reuze mee.

Terugreis van het werk gisteren een gemiddelde van 1:9,2.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Maistah zei:
Ik houd opzich wel van planken, maar in Nederland haal ik meestal rond de 5,4L/100km voor elke Maar tegenwoordig heb ik mn iPad met een film op aan het raam geplakt en rijd ik op de ACC op de rechterbaan. 4,7/100km was mijn vorige tankbeurt.


Wel offtopic, maar dat kan echt niet :D . Zo'n lelijke zuignap in een Lexus.... Haal eens gauw een Brodit!

:D :D
 

Arie1973

Nieuw hier
16 mei 2011
9
0
0
De testomstandigheden voor fabrieksopgaven van het verbruik zijn niet vergelijkbaar met de werkelijkheid.
Zie hieronder een korte omschrijving van de test (vertaald uit het duits met Google translator omdat ik ervanuit ga dat niet iedereen Duits kan lezen. Vandaar de rare zinconstructies):

De gestandaardiseerde meetmethoden (Richtlijn 80/1268/EEG en 101 ECE): elke auto moet een bijna 20-minuten-cyclus op de rollenbank doorlopen, waaronder vier city trips hebben (per 195 seconden) en een cross-country-cyclus (400 seconden). De auto legt ongeveer elf kilometer af en bereikt een gemiddelde snelheid van 33.6 km / h. Volgas is uit den boze. De maximale snelheid van 50 km / h (stad) duurt slechts twaalf seconden, de 120 km / h. (buiten de stad) slechts tien seconden. Andere criteria: elk voertuig moet minstens 3.000 km op de teller hebben, de tank moet gevuld worden tot 90 procent. De luchttemperatuur in de testkamer wordt tussen 20 en 30 graden Celsius gehuoden, luchtdruk en vochtigheid zijn ook voorgeschreven. Na voltooiing van de cycli, berekenen de testeters op basis van de uitlaatgassen de verbruikswaarden.
 

Arie1973

Nieuw hier
16 mei 2011
9
0
0
Nog even een aanvulling.
Onderstaand de test procedure voor rijden buiten de bebouwde kom.
Laat mij even weten waar en wanneer jullie proberen om het opgegeven verbruik te halen. Dan zorg ik ervoor dat ik NIET achter jullie rij (geintje...).
Maar serieus: let eens op de tijden hier.
Van 0 naar 70 km/h in 171 seconde.
Van 50 naar 70 km/h in 201 seconde.
Rustig rijden oke, maar dit is wel heel langzaam.
Overigens is het natuurlijk wel zo dat voor alle auto's de testprocedure gelijk is. Het opgegeven verbruik kan dus wel degelijk dienen om een vergelijking te maken. (Oke, ook niet 100% waar, zie topgear vergelijking tussen Prius volgas en rustig volgen met BMW M3, waarbij de M3 zuiniger blijkt. Maar dat wordt een lange discussie waar ik te weinig technische kennis voor heb)

In ieder geval hier de rijcyclus voor de verbruikstest buiten de stad:

Handeling | Snelheid (eventueel van - naar) | tijd (seconde)
Accelereren 0-15 | 26
Accelereren 15-35 | 37
Accelereren 35-50 | 47
Accelereren 50-70 | 61
Rijden met constante snelheid 70 | 111
Vertragen 70-50 | 119
Rijden met constante snelheid 50 | 188
Accelereren 50-70 | 201
Rijden met constante snelheid 70 | 251
Accelereren 70-100 | 286
Rijden met constante snelheid 100 | 316
Accelereren 100-120 | 336
Rijden met constante snelheid 120 | 346
Vertragen 120-80 | 362
Vertragen 80-50 | 370
Vertragen 50-0 | 380
Stoppen 0 | 400
 

SPfreaks

Actief
7 jan 2011
142
0
0
Als elke auto op exact dezelfde manier wordt getest, maakt het niet uit hoe de werkelijke omstandigheden zijn waarin de auto wordt gebruikt door rijders zoals ons: het relatieve verschil tussen alle auto's is duidelijk! Ja toch?
 

marcelleke

Nieuw hier
26 apr 2011
17
0
0
Peter,

Hoeveel km. heb je nu gereden dan? Ik rond de 2000 km. momenteel en kom vooralsnog niet lager dan 5.5 ltr/100 km. prov. weg en (overwegend) autosnelweg gecombineerd.
 

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
@marcelleke; het is best moeilijk om zuiniger te rijden dan 5,2/100km. Als je lekker 100 op de CC rijdt en 80 op provinciale wegen zonder inhaalacties, is 5,0/100km echter prima te doen.

Je moet er rekening mee houden dat je niet te hard optrekt, langzamer inhaalt en met een ei tussen je voet en gaspedaal rijdt. Dan haal je pas iets boven de 1 op 20. Het is lastig :p