Benzineverbruik is300h 2016

Mijn “dagelijkse” ritten zijn niet echt representatief voor welke auto dan ook😅

Tentijde van mijn M5 een telefoontje gehad van de BMW dealer dat de boordcomputer kapot was, over 10.000 kilometer had ik een gemiddelde van 171km per uur. Dat klopte dus wel nadat ik mijn route beschreef en de snelheden..

De LS460 haalt bij mij ook wel 12/14 liter per 100km, maar dan zit een gedeelte van de rit ook ver boven de 200km per uur en vermoed dat dat niet representatief is voor normaal NL gebruik. De 12/13l per 100 km zou waarschijnlijk eerder rond de 9/10l per 100 km liggen…
 
Mijn “dagelijkse” ritten zijn niet echt representatief voor welke auto dan ook😅

Tentijde van mijn M5 een telefoontje gehad van de BMW dealer dat de boordcomputer kapot was, over 10.000 kilometer had ik een gemiddelde van 171km per uur. Dat klopte dus wel nadat ik mijn route beschreef en de snelheden..

De LS460 haalt bij mij ook wel 12/14 liter per 100km, maar dan zit een gedeelte van de rit ook ver boven de 200km per uur en vermoed dat dat niet representatief is voor normaal NL gebruik. De 12/13l per 100 km zou waarschijnlijk eerder rond de 9/10l per 100 km liggen…
Een echte laagvlieger dan 😂
Ik herinner me een vakantie rit naar het mooie zuid Frankrijk, we hebben continu 170 km/h gereden, met tussendoor een tankbeurt en af en toe even remmen voor de gendarmerie en de flits kasten, kwam mijn gemiddelde snelheid krap op 130 uit, waarmee ik wil zeggen dat je aardig de gang er in moet houden voor een gemiddelde van 171 😅

Maar zoals je aangeeft, is iedere auto in staat om een zuinigere rit te maken, dan wat er als dagelijks gemiddelde voor die auto aangegeven staat op spritmonitor.de

Desalniettemin ben ik er van overtuigd, dat de autobezitters gemiddeld genomen aan de pomp dichter bij de waarden van spritmonitor zitten, dan bij het meest gunstige verbruik wat mogelijk is. (Uitzonderingen daargelaten)
 
Een echte laagvlieger dan 😂
Ik herinner me een vakantie rit naar het mooie zuid Frankrijk, we hebben continu 170 km/h gereden, met tussendoor een tankbeurt en af en toe even remmen voor de gendarmerie en de flits kasten, kwam mijn gemiddelde snelheid krap op 130 uit, waarmee ik wil zeggen dat je aardig de gang er in moet houden voor een gemiddelde van 171 😅

Maar zoals je aangeeft, is iedere auto in staat om een zuinigere rit te maken, dan wat er als dagelijks gemiddelde voor die auto aangegeven staat op spritmonitor.de

Desalniettemin ben ik er van overtuigd, dat de autobezitters gemiddeld genomen aan de pomp dichter bij de waarden van spritmonitor zitten, dan bij het meest gunstige verbruik wat mogelijk is. (Uitzonderingen daargelaten)

Warm rijden in Vanaf Groningen op de A7 richting Bunde….

Dan de A31 in Duitsland op snelheden 270-305 tanken bij Wietmarschen, snelheden tussen de 250 en 270, bij de Lutte weer de grens over en gelijk NL snelheden zodat alles weer mooi kan afkoelen tot aan mijn werk in Oldenzaal….

Afstand deur tot deur 186km met tankbeurt rond de 56-58 minuten.

Nu met de LS gaat het iets rustiger, is begrenst op 270, echter de remmen zijn vele malen beter dan die van een M5…

Maar goed het ging hier over zuinig rijden en niet over doorrijden🤣😉

Ow en voor de levensgevaarlijk roepers, mijn werktijden zijn duidelijk geen 08:00-17:00 werktijden. Als ik onderweg ben is er amper verkeer op de weg, moet alleen geen hert tegenkomen maar daar heb ik mezelf dan mee..
 
  • Leuk
Waarderingen: Henri27
Warm rijden in Vanaf Groningen op de A7 richting Bunde….

Dan de A31 in Duitsland op snelheden 270-305 tanken bij Wietmarschen, snelheden tussen de 250 en 270, bij de Lutte weer de grens over en gelijk NL snelheden zodat alles weer mooi kan afkoelen tot aan mijn werk in Oldenzaal….

Afstand deur tot deur 186km met tankbeurt rond de 56-58 minuten.

Nu met de LS gaat het iets rustiger, is begrenst op 270, echter de remmen zijn vele malen beter dan die van een M5…

Maar goed het ging hier over zuinig rijden en niet over doorrijden🤣😉

Ow en voor de levensgevaarlijk roepers, mijn werktijden zijn duidelijk geen 08:00-17:00 werktijden. Als ik onderweg ben is er amper verkeer op de weg, moet alleen geen hert tegenkomen maar daar heb ik mezelf dan mee..
Dan blijf je wel goed wakker 's nachts met die snelheden 😁

K heb de auto nu een jaar, maar bij mijn eerste uitstapje op de Deutsche bahn ben ik bij 230 km/h gestopt met gas geven, omdat ik gewoon nog niet goed harder durfde 🙈 (en omdat ik m'n broertje die me bij wilde houden in een Peugeot 307 nergens meer in de spiegel zag) 🤣

Overigens hadden we dit direct na het tankstation gedaan, en was de schade niet veel gekker dan 1 op 9
 
Na een ritje op en neer Rotterdam is nu de tank leeg, in de file gestaan van Oostvoorne tot Utrecht zo’n beetje..

Wel bizar retour Assen-Den Haag + retour Assen-Rotterdam en dan pas de tank leeg

Gemiddeld 8,7 /100 kilometer op een tank, niet slecht….nu wel weer een klein vermogen de tank ingeggooid iets van 74 liter Ron98…

Ondanks dat ik het opzich wel lachen vind, kijk ik toch weer uit naar vrijdag naar Oldenzaal over de A31…
 
Na een ritje op en neer Rotterdam is nu de tank leeg, in de file gestaan van Oostvoorne tot Utrecht zo’n beetje..

Wel bizar retour Assen-Den Haag + retour Assen-Rotterdam en dan pas de tank leeg

Gemiddeld 8,7 /100 kilometer op een tank, niet slecht….nu wel weer een klein vermogen de tank ingeggooid iets van 74 liter Ron98…

Ondanks dat ik het opzich wel lachen vind, kijk ik toch weer uit naar vrijdag naar Oldenzaal over de A31…
met zo'n grote tank is het maar goed ook dat ie wat langzamer leeg gaat :p
ik haal die afstand niet, maar als het lampje gaat branden past er ook maar krap 55 liter bij..

en dat verbruik is natuurlijk keurig voor zo'n gigantische auto