Benzine flink omhoog daar nu ook, 5.79 betaalde ik gisteren. Wel lekker rustig op de weg weer, alleen in Bucharest het was weer feestHoi hoi, hier idem met een 2016-er zeer tevreden.
Vanuit Almere naar Valkenburg e.o visaversa en een paar keer naar Noordwijk aan zee met een gangetje van zo'n 105/110km/u (heb een pesthekel gekregen aan onnodige boetes en okee wat ouder nu) gemiddeld 1 op 20 met airco stevig aan.
Bij gewoon stadsverkeer korte stukjes van 6 km is dat 1 op 13,5, wat wil je met 1595kg exclusief mijzelf.
Ps hiervoor had ik een CT200H 2014 ,die reed niet veel zuiniger (zeker niet op de snelweg), maar die heeft zo'n 50km lang 1 op 25 gehaald bij de Ital.meren. Op Duitse/Oostenrijkse snelwegen met 130km/u niet beter dan 1 op 18 met een rottankje van slechts 45 liter.
De IS300h rijdt een stuk soepeler, toch gebruik ik vaak even de normaal of sportstand. Zeker heuveltjes op.
Binnenkort weer eens 1750 km naar Roemenie (schoonfamilie). Met die perfecte airco (laatst 60 graden in de wagen na parkeren en in een kwartier de ingestelde 23 graden bereikt) en de rust/souplesse, zie ik er niet tegenop. Heb dat ook eens in een nieuwe Seat Mii gedaan ....rugpijn :-(
mvg,
Ik weet niet wat de prijs in Nederland is, ik ben al 10 jaar daar niet meer geweest. Hier is het 1.94 bij de gewone pomp dus 0.97 Eurocent. Maarja dat moet ook wel want de mensen verdienen hier niet veel, gemiddeld 700 Euro of iets. Ik ken het gebied niet waar je heengaat, wat ik gezien heb van Roemenie is mooi en verzorgd maar qua natuurlijk is Bulgarije ook echt prachtig. De stad Sofia waar ik woon maar liever weg zou gaan is niet bijzonder, alles is hier maar die oude Balkan Blokken dat ziet er echt niet uit. Ik hoop in Oktober meer duidelijkheid te krijgen of het thuiswerk blijft, als dat het geval is dan verhuis ik naar de kust.Dank je Zjelko.
5,79 klinkt veel maar is E1,18L (okee in Bulgarije nog goedkoper).Met een tank van 66L ga ik makkelijk 900+km kalen ,dus maar 1x tanken onderweg. Wij zitten trouwens in Timisoara en naar beneden langs de Donau.
mvg,
Dat is heel erg veel,mijn RX400h een 6Ć” 700km met 1 tank. Ik zat met een gemiddeld verbruik van 8L/100km. De SC400 verbruikt zoveel nog niet als je ex RX.ik reed hiervoor een rx400 he, Reedt 1 op 10 met heel veel geluk. Die paar tientjes in NL rijden maakt me niet zoveel uit maar zoals je zegt, ritje 1500 km wordt het echt wel interessant. Kan me herinneren als een gek van Italie naar NL rijden met die rx400. Stond om de 3/400 km bij de pomp.
Mag ik zeggen dat ik dat vrij fors vind?Prima rit van 300 km (110/115 kmp/u) praktisch alleen maar snelweg gereden. Sportstand aan en toch maar zo'n 12.5 liter verreden. Laat het iets meer/minder zijn maar wat n ongelooflijk laag verbruik.
Love it!
Oke gevalletje goedemorgen en meer koffie nodigā¦.@FDD1975 Je moet de 12,5 liter wel door 300 km delen en niet door 100.
Dan komt het verbruik op 1:24,5.
Dat dus.. ik vond het wel vermakelijk dat mijn ouders na hun proefrit door het dorp ( +/- 1:26 ) dachten dat ze met hun C-HR wel minstens 1:30 van Zeeland naar Drenthe konden rijden, want ''een auto gebruikt op de snelweg minder dan in de stad''Ik vermoed ook dat het hybride verhaal alleen winst oplevert bij korte stukken of stadsverkeer. Op de snelweg maakt het gewoon niet uitā¦
Daar sluit ik me helemaal bij aan.Wanneer je de winst van hybride wilt zien dan kun je het verbruik van de verschillende versies van de GS mooi met elkaar vergelijken. Spritmonitor.de:
GS450h gem 9,3 l/100km
GS430 gem 11,2 l/100km.
En voor het complete beeld:
LS430 gem 11,3 l/100 km
LS460 vond ik niet op spritmonitor maar ik schat dat die naar de 12 tot 13 l/100 km gaat.
Wat je incidenteel voor een ritje of ƩƩn tank weet te rijden is niet zo van belang. Onder ideale omstandigheden haal ik soms ook een verbruik van 6,4 l/100 km met mn 450h gedurende een snelwegrit. Zelf zit ik op een jaargemiddelde van 8,4 l/100 km. Haalt het niet bij de 300h, maar ik vind het wel netjes voor een aandrijving met bijna 350pk
Ik vermoed ook dat het hybride verhaal alleen winst oplevert bij korte stukken of stadsverkeer. Op de snelweg maakt het gewoon niet uitā¦
Wanneer je de winst van hybride wilt zien dan kun je het verbruik van de verschillende versies van de GS mooi met elkaar vergelijken. Spritmonitor.de:
GS450h gem 9,3 l/100km
GS430 gem 11,2 l/100km.
En voor het complete beeld:
LS430 gem 11,3 l/100 km
LS460 vond ik niet op spritmonitor maar ik schat dat die naar de 12 tot 13 l/100 km gaat.
De vraag is natuurlijk of die specifieke rit representatief was voor jouw gemiddelde dagelijkse ritten.LS460 schilder je wat te onzuinig af, net toevallig van Assen naar Den Haag op en neer geweest.
Onderweg file gehad, even aangepast naar NL snelheden de gehele tijd tussen 105-130 per uur gereden. Dwars door Den Haag stadsverkeer ( wat een stoplichtenā¦) en op de terugweg na 19:00 130 per uur naar huis vanaf Zwolle zo ongeveerā¦
Gemiddeld 8,2/100 km per uurā¦
Niet per se mijn best gedaan, kan ook niet echt met Pirelli plakbanden in maatje 285 breed achter, ook airco gewoon gebruikt onderweg.