Bij terugroepactie kreeg mijn Lexus NX nieuwe deurgrepen, lakbehandeling moet ik zelf betalen.

Ja las het op Autoweek.
De reacties zijn niet mals. En ik vind ze wel logisch. @Frank2b is daar ook actief zag ik :giggle:
Vond de analogie met de gepoedercoate draagarmen van een Tesla wel goed :cool:
(ja lees het artikel en de reacties maar).

Ik had wel gelezen dat er in Amerika en Canada problemen waren met de deurklinken. Die zouden kunnen vastvriezen.
Hier heb ik er nog niet eerder over gehoord. Ik heb ook een NX uit 2022, maar niets gehoord van enige terugroepactie mbt de klinken.
Overigens zou ik me druk maken over deurklinken die niet behandeld zijn? Even een extra laagje wax of coating erover.
Ik begrijp sowieso niet waarom na je 3-4 jaar de NX laat behandelen. Vanuit fabriek zit er een coating op die 7 a 8 jaar zijn werking zou moeten doen. Tegen krasjes veroorzaakt door bv de wasstraat etc. Voor zover dit zou werken natuurlijk. En af en toe een goede detailspray erover, mooi man.

Vanuit fabriek zit er een coating op die 7 a 8 jaar zijn werking zou moeten doen.
Welke coating bedoel je? Voor zover ik weet komt elke Lexus af fabriek zonder coating. Lexus Zwolle bv. biedt mij voor de RZ een glascoating aan voor € 1250,- incl. velgen van Labocosmetica. En hij gaf het volgende antwoord m.b.t. het wel of niet polijsten van de (nieuwe lak): "De lak zal wel licht worden gepolijst. Door het transport zit er altijd viezigheid op en lijmresten doordat de Lexus deels in beschermstickers is geplakt"

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of een glascoating dan überhaupt nodig is?

Volgens de handleiding zou er een zelf herstellende coating op zitten.

IMG_1997.jpeg

• Leuk
Waarderingen: Frank2b en Bobusa
Ik had wel gelezen dat er in Amerika en Canada problemen waren met de deurklinken. Die zouden kunnen vastvriezen.
Hier heb ik er nog niet eerder over gehoord.
Ik heb er enige ervaring mee....

Volgens de handleiding zou er een zelf herstellende coating op zitten.

Bekijk bijlage 185827
Ik heb het nagekeken en de RZ heeft dezelfde tektsten in de handleiding staan. Dus ook de RZ heeft de self-healing clear coat.

En een glascoaiting kan zeker nuttig zijn maar een nieuwe auto polijsten door een detailer is risicovol. Het meestwaarschijnlijke is dat de detailer geen kennis heeft van de Lexus self-healing clear coat. Dus ik wacht de antwoorden daarover nog af van de dealer. Als de detailer twijfelt laat ik de glascoating achterwege.

• Leuk
Waarderingen: Lexy
Toen ik mijn NX voor een onderhoudsbeurt bracht heb ik gemeld dat de terugroepacties voor de camera en deurgrepen nog open stonden. Er werd gezegd dat de camera gedaan zou worden maar dat voor de deurgrepen de onderdelen besteld moesten worden, en dat ze contact op zouden nemen zodra ze er waren. Dat was dus in februari en ik wacht nog steeds. Ligt het schip met de onderdelen soms in de straat van Hormus of zo? Nu is er op dit moment weinig kans op dichtvriezen maar toch... Dat is ondertussen al mijn vijfde of zesde ervaring dat er iets fout gaat bij Lexus Rotterdam. Ik denk dat ik in het najaar maar voor die terugroepactie naar Lexus Utrecht ga.

Er schijnt trouwens in de USA en Canada een nieuwe terugroepactie zijn voor de NX m.b.t. de hoog voltage kabel naar de achterste motor, referentiecodes 25LD01 en 23LE05. Heeft iemand hier al iets over gehoord? Als ik op de website van Lexus het VIN nummer van mijn auto invoer krijg ik alleen de terugroepactie voor het herprogrammeren van de camera te zien, terwijl die dus bij de laatste servicebeurt afgehandeld zou moeten zijn, en de andere terugroepactie(s) niet. Ze hebben blijkbaar bij Lexus de administratie niet helemaal op orde.

Jarno

Er schijnt trouwens in de USA en Canada een nieuwe terugroepactie zijn voor de NX m.b.t. de hoog voltage kabel naar de achterste motor, referentiecodes 25LD01 en 23LE05. Heeft iemand hier al iets over gehoord? Als ik op de website van Lexus het VIN nummer van mijn auto invoer krijg ik alleen de terugroepactie voor het herprogrammeren van de camera te zien, terwijl die dus bij de laatste servicebeurt afgehandeld zou moeten zijn, en de andere terugroepactie(s) niet. Ze hebben blijkbaar bij Lexus de administratie niet helemaal op orde.
Dan moet ik je corrigeren want mijn auto is op 1 mei bij Lexus Rotterdam geweest en daar is de High Voltage Cable recall (op initiatief van de dealer zelf) gecontroleerd en aangepast. zie: https://forum.lexusforum.nl/threads...us-450h-i-v-m-achteruitrij.180778/post-210767
Dit werd (uiteraard) bij het afgeven van de auto al meegedeeld en uitgelegd.
De terugroepactie van de deurgrepen vind ik bij mijn auto nergens terug. Ook (nog) geen last van gehad maar mocht ik dit wel een keer constateren dan zal ik er bij de dealer wel om vragen.

Laatst bewerkt:
@Darkmatter

De grepen waren bij mij ook besteld, en binnen..men wachtte echter op het volgende bezoek.

De terugroepactie mbt de HV kabel is bij mij uitgevoerd enige maanden geleden. Ik kreeg uitleg ervan en verhaal dat ik een brief van het rdw zou krijgen. Die laatste heb ik niet gehad.

De camera geheugen terugroepactie staat nog wel open, maar was dacht ik wel degelijk uitgevoerd.

De administratie is wat rommelig.

Ik begreep van ‘mijn’ Lexus dealer dat het wel een half jaar kan duren voordat de RDW de meldingen aanpast nadat ze zijn uitgevoerd.

@SanookH @HondaFan De terugroepactie voor de camera is de enige waarvan ik zeker weet dat hij afgehandeld is, of zou moeten zijn. Over de HV kabel heeft niemand het gehad, niet dat het gedaan is noch gedaan zou moeten worden. Mocht mijn auto echter opeens last krijgen van spontane zelfontbranding dan weet ik waarom. :eek:

@Dirk_S Dat kan zelfs nog wel langer duren. Er staat volgens de RDW nog een terugroepactie open voor een gelijkstroomconverter die volgens Lexus allang is afgehandeld, en die melding staat er inmiddels al meer dan een jaar... Maar ik heb ook bij Lexus zelf gekeken en daar staat de actie "Forward Recognition Camera ECU reprogramming" ook nog open, die bij de servicebeurt 3 maanden geleden afgehandeld zou moeten zijn.

Jarno

• Leuk
Waarderingen: Dirk_S
deze 3 terugroepacties zijn bij mijn NX vorige maand tijdens onderhoudsbeurt 45k km door de dealer uitgevoerd in België)
- HV kabel
- deurklniken vervangen (alhoewel ik er nooit problemen mee heb gehad)
- camera update

Ik hoop toch dat mijn dealer me eerst inlicht als hij de klinken wil vervangen. Ik heb er (nog) geen problemen mee gehad in 4 jaar tijd. Ik zit er niet op te wachten dat de hele deurbekleding verwijderd moet worden. Potentieel gevaar voor rammeltjes wellicht. ;)

Zijn enkel de buitenste deurgrepen die vervangen worden. Dit gedeelte zou in landen met lage temperaturen kunnen vastvriezen. Aan de binnenzijde wordt niet geraakt

Potentieel gevaar voor rammeltjes wellicht.
Aan de binnenzijde wordt niet geraakt
Bij mij zijn de grepen vervangen, en bij de volgende beurt gaat men kijken naar een rammel. Deze heb ik aan de bestuurders zijde, nadat men de handgrepen deurgrepen heeft vervangen. Als ik met mijn elleboog tegen de bekleding aanduw dan heb ik geen rammel. Bij de beurt gaan ze er naar kijken. Overigens heb ik liever een rammel dan gedoe om mijn auto te betreden.