Bijtelling 14%

14%

Nieuw hier
23 nov 2010
19
0
0
Ik rij nu een IS diesel. volgend jaar gaat deze uit de lease en een nieuwe gaat mij dit kosten:



Een CT (First Edition)


Dus ?230 of ?520 netto per maand. Even nadenken..... :biggrin:
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
ik betaal bijna helemaal niks :hi: dagwaarde van ?2000,- :surprised:

...brandstof maakt daarentegen het verschil wel weer goed trouwens
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
14% bijtelling is heel mooi natuurlijk en als je dit een paar 100 euro scheelt per maand helemaal maar het zou voor mij niet het enigste zijn om voor een bepaalde auto te kiezen. Ik heb in een Prius en een Insight gereden en al werden ze gratis zonder bijtelling koos ik er nog niet voor. Ik vindt het concept leuk voor forenzen maar als enige auto never. Het vermogen vindt ik veel te kort schieten. Plus ik zit vaak in het buitenland met heuvels. Iedereen die ik spreek met een hybride zegt dat je echt op eieren moet rijden om echt zuinig te zijn. Knap dat je dat kan elke dag en bloemetjes of boompjes redt maar ik zou dat niet kunnen. Ik heb ook dagen dat ik gewoon lekker wil scheuren en planken waar dat kan en mag. Ik zou eerst in een CT moeten rijden om een oordeel te hebben maar onder deze auto zit exact het zelfde als een Prius. Dus echt sneller zal het niet gaan. Ze zijn wel mooi van binnen dat wel dus een Lexus gevoel krijg je wel maar die 99 pk zal voor mij het niet worden. Maar goed ieder het zijne de meeste 14 % bijtellingauto's knallen je nog steeds met dik 140 km/uur links voorbij dus we zijn het er wel over eens dat deze auto's worden geleasd puur om de lage bijtelling. (natuurlijk zijn er ook mensen die mooi 85 km/uur rijden en wel zuinig onderweg zijn.) Gaf het de maatregelen niet van onze lieve overheid werden er echt heel wat minder van aangeschaft. Maar een ieder die een CT gaat rijden veel plezier er mee en hou ons op de hoogte.
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Afgaande over het bezoek van de dealers in Nice om kennis te maken heb ik van 2 intimi vernomen dat het een ECHTE Lexus is, ook kwa rijden.
Tja en ik ben ook een 8 of 6 cilinderfanaat, waar ik echter niet fanatiek in ben is om de overheid nog langer te spekken om de bodemloze put te dempen. Daarom heb ik er een gekocht. Voor de rest ben ik het met je eens. :splash:
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Begrijp me niet verkeerd het zal wel goed rijden maar een auto moet van mij ook iets hebben als ik er mee rijdt. En afgaande op het vermogen van een Prius of de Auris Hybride blijft het een bescheiden vermogen in mijn ogen. Ik heb al verschillende testen gelezen ook in Duitsland en je zult deze auto als een comfortauto moeten zien. Nu laat ons verkeer het jakkeren ook niet meer toe en dankzij de flitserij zal dit ook niet meer anders worden. Ik rij stevig met mijn LS 400 en moet me vaak inhouden. Ik ben meer een man voor een IS 350 of GS. Het Hybride verhaal is mooi wat techniek betreft maar met mijn eisen voor een auto niet geschikt. Ik wil ook nog met mijn vouwwagen naar Spanje en dat gaat helaas niet met de Hybrides. Nu zijn er al leasemaatschappijen die je dan een gewone auto willen leveren met trekhaak, ook goed. Maar ik ben wel benieuwd naar de eerste rijindrukken van de CT. Veel succes ermee. :rulez:
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Om de aankoop van de CT een beetje te rechtvaardigen/compenseren gaan we waarschijnlijk zakelijk voor een Tundra V8 5.7 liter 4x4 crew max, zo dan is dat ook weer rechtgezet, dat geleuter over die CO2 :madd: .
 

14%

Nieuw hier
23 nov 2010
19
0
0
@milcooj Op het formulier staat levering maart.
Mij maakt het niets uit hoor. Ik rij gewoon nog lekker door in de IS :rulez:
 

Arie

Actief
4 dec 2008
104
0
0
14% zei:
Ik rij nu een IS diesel. volgend jaar gaat deze uit de lease en een nieuwe gaat mij dit kosten:



Een CT (First Edition)


Dus ?230 of ?520 netto per maand. Even nadenken..... :biggrin:

Is een beetje appels met peren vergelijken. Je praat over een IS van ?48.000 en een CT van ? 38.000,- en dan geef je aan dat je p/m minder kwijt ben. Er zijn wel meer opties bv:

optie 1: BMW 320d met 20% bijtelling 163pk navigatie enz komt op 362,- p/m.
optie 2: Alfa Romeo Giulietta 1.4 Turbo MultiAir TCT Distinctive (5d) 170pk 20% bijtelling 260,- pm.

Ik heb zelf een is 220d maar ik zou niet zomaar zeggen dat hij beter is dan de bmw 3 serie. Ik mag eind van dit jaar een andere auto gaan uitkiezen en ik denk dat toch de keuze gaat vallen op de 3 serie (model 2012) dan in een oudmodel is220d.

Service van Lexus is natuurlijk top maar ik heb van het Red Carpet verhaal eigenlijk nooit gebruik van gemaakt.
 

Arie

Actief
4 dec 2008
104
0
0
Probeer het nog maar eens een keer want je heb 48.000 en 38.000 ingevoerd dat zie ik als je de overzichten ga terug rekenen. Als je dezelfde bedagen had ingevoerd kom je op 6720,- Nog steeds minder dan de IS natuurlijk.

Fiscale bijtelling per jaar ? 6.720
Netto kosten per maand ? ? 291
? De netto kosten per maand bestaan uit de netto bijtelling plus eigen bijdrage en niet vergoede kosten.
Kosten auto van de zaak (per maand) ? 2011
Bruto Netto kosten
Fiscale bijtelling auto (14% per jaar) ? 560
Aftrekbare eigen bijdrage ? 0 ?
Fiscale bijtelling ? 560 ? 291
Eigen bijdrage ? 0
Niet vergoede autokosten ? 0 +
Totaal ? 291