Bijtelling 14%

14%

Nieuw hier
23 nov 2010
19
0
0
Ik rij nu een IS diesel. volgend jaar gaat deze uit de lease en een nieuwe gaat mij dit kosten:



Een CT (First Edition)


Dus ?230 of ?520 netto per maand. Even nadenken..... :biggrin:
 

postbuz

Actief
18 mrt 2011
161
0
0
blue-eyes zei:
De huidige diesel rijders zijn de dupe. Door deze subsidie te financieren is men van plan de wegenbelasting tot 300% te verhogen............
Ik weet niet de status van dat verhaal, maar komt uit Den Haag.

Met alle respect (en dat is gemeend), ik begrijp er niets van. De huidige dieselrijders zijn slachtoffers van toekomstige maatregelen, de toekomstige 300% verhoging van de wegenbelasting (die blijkbaar niet alleen voor diesels geldt) wordt gebruikt om de de dan afgeschafte "subsidies" te "financieren"?
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
De overheid heeft inkomsten nodig. Als de overheid voor een bepaalde groep wagens bepaald dat deze wegenbelasting vrij zijn zal het gemis aan inkomsten door de andere groepen gecompenseerd moeten worden.
En ja, niet alleen diesels, ook benzine, gas is fors duurder geworden sindsdien.

Ik heb staatjes gezien dat ik naar de 200 euro per maand ga...... Moet allemaal nog maar gebeuren, maar toch.
 

Robbert

Actief
25 apr 2011
299
1
0
blue-eyes zei:
De overheid heeft inkomsten nodig. Als de overheid voor een bepaalde groep wagens bepaald dat deze wegenbelasting vrij zijn zal het gemis aan inkomsten door de andere groepen gecompenseerd moeten worden.
En ja, niet alleen diesels, ook benzine, gas is fors duurder geworden sindsdien.

Ik heb staatjes gezien dat ik naar de 200 euro per maand ga...... Moet allemaal nog maar gebeuren, maar toch.


Daar begrijp ik dan uit dat de schone auto's geen wegenbelasting blijven betalen en de andere extra veel om e.e.a. te compenseren. Maar dat blijkt niet uit het artikeltje. Wegenbelasting gaat gelden voor alle auto's , schoon of niet.

Robbert-Jan
 

Rover

Hoort erbij
22 apr 2011
37
0
0
blue-eyes zei:
Dat wegenbelasting verhaal, 300% speelt al een jaar of 2. De eerste forse verhogingen zijn al tijden geeffectueerd.

wegenbelasting? Het heet tegenwoordig motorrijtuigenbelasting. Je betaald voor het op naam hebben van een motorrijtuig of je er nu wel of niet mee rijdt maakt niks uit dit in tegen stelling tot vroeger waar als het rijtuig op eigen terrein stond er geen wegenbelasting betaald hoefde te worden. Om nu geen motorrijtuigbelasting te betalen zal je je kenteken moeten inleveren.

Maar den haag geeft te veel geld uit dus linksom of rechtsom de burger zal de rekening moeten betalen :(
 

roell

Actief
16 mei 2011
127
0
0
Rover zei:
blue-eyes zei:
Dat wegenbelasting verhaal, 300% speelt al een jaar of 2. De eerste forse verhogingen zijn al tijden geeffectueerd.

wegenbelasting? Het heet tegenwoordig motorrijtuigenbelasting. Je betaald voor het op naam hebben van een motorrijtuig of je er nu wel of niet mee rijdt maakt niks uit dit in tegen stelling tot vroeger waar als het rijtuig op eigen terrein stond er geen wegenbelasting betaald hoefde te worden. Om nu geen motorrijtuigbelasting te betalen zal je je kenteken moeten inleveren.

Maar den haag geeft te veel geld uit dus linksom of rechtsom de burger zal de rekening moeten betalen :(

spot on rover :rulez:
 

BartNL

Hoort erbij
3 apr 2011
40
0
0
Rover zei:
Maar den haag geeft te veel geld uit dus linksom of rechtsom de burger zal de rekening moeten betalen :(
lijkt er inderdaad op dat Nederland al die ingewikkelde belasting op auto's vooral verzint om de burger te laten betalen. Wanneer ze gewoon de accijns op brandstof voor iedereen gelijk maken en daar op heffen zou het volgens mij eerlijk en duidelijk zijn. Dan betaald de KLM net zo goed als de transportsector als ik in mijn diesel slurpende is220d.
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
roell zei:
Rover zei:
blue-eyes zei:
Dat wegenbelasting verhaal, 300% speelt al een jaar of 2. De eerste forse verhogingen zijn al tijden geeffectueerd.

wegenbelasting? Het heet tegenwoordig motorrijtuigenbelasting. Je betaald voor het op naam hebben van een motorrijtuig of je er nu wel of niet mee rijdt maakt niks uit dit in tegen stelling tot vroeger waar als het rijtuig op eigen terrein stond er geen wegenbelasting betaald hoefde te worden. Om nu geen motorrijtuigbelasting te betalen zal je je kenteken moeten inleveren.

Maar den haag geeft te veel geld uit dus linksom of rechtsom de burger zal de rekening moeten betalen :(

spot on rover :rulez:


Je kan een auto nog steeds schorsen bij het RDW als de auto op particulier terrein staat!!
 

Jay_Kay

Actief
18 mei 2011
168
0
0
Ik had verwacht dat er al eerder iemand zou reageren, maar heb niks kunnen vinden...

Daarom een link naar het nieuwsbericht.

Waar het op neer komt, zeker voor aankomende CT200 rijders, is dat we voorlopig kunnen blijven genieten van MRB vrijstelling en in het geval van leaserijders 14% bijtelling gedurende de looptijd van je contract, ook al wordt tussentijds de grens aangepast :rulez: Het percentage bijtelling wordt bepaald door de datum van 1e tenaamstelling kenteken.

De enige auto die echt blijft profiteren van de nieuwe regels is de :eek: Opel Ampera... Daar had ik moeite mee om neer te zetten :p Hoe dan ook, alle commotie van vorige week lijkt dus op een storm in een glas water....

Iedereen een goed lang Hemelvaartsweekend toegewenst met dit, toch wel, gunstige bericht...
 

Jay_Kay

Actief
18 mei 2011
168
0
0
LUV2XLR8 zei:
Goed nieuws (...en ik moet helaas vrijdag gewoon werken) :X
Excuses, was even vergeten dat niet iedereen vrijdag verplicht vrij is... :redface2:

En @blue-eyes: wat bedoel je precies met je opmerking?
 

postbuz

Actief
18 mrt 2011
161
0
0
Jay_Kay zei:
De enige auto die echt blijft profiteren van de nieuwe regels is de :eek: Opel Ampera...

De Ampera heeft een (koolgestookte) centrale als uitlaatpijp. Kom je daarmee rekeninghoudend inderdaad onder de 50 gram CO2?
 

Frudle

Hoort erbij
10 mei 2011
42
0
0
Joepiee!! Goed nieuws dus :)

Ik verwacht de mijne in augustus en ik moet hem 5 jaar leasen... Ik was er dus al bang voor! Maar het valt gelukkig allemaal mee :rulez:
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Jay_Kay zei:
LUV2XLR8 zei:
Goed nieuws (...en ik moet helaas vrijdag gewoon werken) :X
Excuses, was even vergeten dat niet iedereen vrijdag verplicht vrij is... :redface2:

En @blue-eyes: wat bedoel je precies met je opmerking?

Ik werk vrijdag wel, is eigen keus. Gewoon te druk. Anders haal ik niet de 70 uur :p



Ik ben tegen de huidige regeling van 14%, dit omdat dit het doel voorbij schiet. Let wel, ik ben voor subsidie op deze wagens, MITS ze de reden waarom ze deze korting krijgen ook waarmaken.
Dus zet bijv. een begrenzer op deze auto's, op 110km'h. Wil je harder? Dan in de 20% tarief. Of 25%.

Gezien het rijgedrag van veel rijders (niet iedereen) is de vermeende zuinigheid imo totaal niet aan de orde.
 

Lexus4all

Actief
15 feb 2011
111
1
0
Haha een begrenzer voor verbruik. Dat is een goeie. En dan is 14% wel eerlijk......? Als je een diesel of benzine begrenst op 110 km/uur rijdt ie ook een stuk zuiniger. Krijgt deze dan ook 14% bijtelling.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Lexus4all zei:
Haha een begrenzer voor verbruik. Dat is een goeie. En dan is 14% wel eerlijk......? Als je een diesel of benzine begrenst op 110 km/uur rijdt ie ook een stuk zuiniger. Krijgt deze dan ook 14% bijtelling.


Nee die niet. Je moet van de waardes uitgaan waarop de bijtelling wordt gegeven.



Ik zie 90% van de 14% wagens met 140 links rijden. Dus hoezo zuinig rijden? Belonen is goed, maar dan wel voor wat je claimt!
 

Jay_Kay

Actief
18 mei 2011
168
0
0
@blue-eyes: Goed punt. Ik geef ook eerlijk toe, de enige reden dat ik voor de CT200 ben gegaan is dat deze auto de enige hybride is die er ook nog eens goed uitziet, naast het voordeel van 14% bijtelling. Die 14% is volgens mij ook de belangrijkste reden dat de auto nu zo goed verkoopt/ wordt geleasd.

Ik ben van mening dat de gebruiker dient te betalen. Want waarom kan het bv in Duitsland wel, alles in de brandstofprijs en hier niet? Rij je veel, betaal je veel. Makkelijker kan toch niet?

En de diverse verbruikscijfers worden toch vastgesteld door een gestandaardiseerd profiel en dienen feitelijk als onderling vergelijkingsmateriaal? Wellicht zou het nuttiger zijn als dit profiel wordt bijgesteld naar feitelijk gebruikscijfers, maar dan zou het vergelijken wel een stuk lastiger maken...