Brommend geluid uit handschoenen kastje ct200h

nasdaq1959

Hoort erbij
12 nov 2021
95
17
8
Beste allemaal
als ik het contact aan zet en de ventilator aan komt er een gebrom uit de buurt van het handschoenen kastje , als ik de ventilator uit zet is het weg.
simpele conclusie is dan het is de ventilator. maar het is best een stevig hoorbaar gebrom. is dit normaal of horen jullie niets ????
ik kan me ook voorstellen dat je wel altijd wel iets hoort maar toch.

Ik heb beide gedaan (ik heb een ct uit 2011).
Het demonteren is prima zelf te doen (als je nog een beetje flexibel bent). Je hebt er een steeksleutel (ratelsleutel is nog handiger) voor nodig (ik dacht maatje 8). Het gaat wel wat moeilijk af en toe, dus het is een beetje wrikken. De locatie is exact zoals @Sam_IS300h beschrijft.

- Eerst eentje besteld op aliexpress. Ik kan de exacte link niet meer terugvinden.
Deze zit er nu 10 maanden/ca. 24.000 km in. Doet het uitstekend. Ik heb ze naast elkaar gehouden en zag letterlijk geen verschil (op de tekst na). Op die van Aliexpress zaten ook die soort van paperclips om de ventilator te balanceren. Gewicht was ook nagenoeg gelijk. Zie de foto's. Hij is een keer tussendoor gestopt, maar toen bleek dat ik de stekker er bij de eerste installatie niet goed had ingedaan.
- Tegelijk ook die lagers besteld om het bij de oude ventilator te verhelpen en om zo een reserve-exemplaar te hebben. Dit ging mij wat lastiger af. Maar is uiteindelijk niet echt gelukt, omdat ik de verkeerde lagers er op heb gedaan :censored:. En nu krijg ik ze er niet meer van af, dus dat is jammer. Ook was die van mij best ver heen qua slijtage, dus liep sowieso niet heel soepel meer
Aliexpress.JPEG
Origineel.JPEG

Beide.JPEG