Carwash

leeuws

Actief
25 okt 2013
139
1
0
Hoi Heren,

vandaag ben ik voor de eerste maal naar de carwash geweest met de IS300h. wat me opviel was dat bij de schrapers (sproeiers met een hoog debiet +450 liter/min) het water langst de binnenzijde van de wagen naar beneden liep. aan beide zijden.
is er nog iemand met dezelfde ervaring?
m'n dealer kon nog geen antwoord geven, die bellen me maandag terug.
 

leeuws

Actief
25 okt 2013
139
1
0
vandaag bij een andere dealer binnen gewipt. zij vonden het een onaanvaardbaar verhaal en waren zelf al op zoek naar een oplossing. van m'n eigen dealer heb ik niets meer gehoord. ik heb nog wel even met de klantendienst van Lexus Belgi? gebeld, maar verder dan "we zullen u toch moeten doorverwijzen naar uw dealer" en "een andere carwash zonder dit probleem is ook een oplossing"
nu vind ik het onaanvaardbaar dat een fiat ducato lichte vracht van ? 13000 nieuwprijs en een alfa 166 van 2005 zonder waterinsijpeling door de carwash geraken en een lexus dit niet kan.
en het is net de eerste sproeier (schraper) die er voor zorgt dat de zandkorrels van de lak zijn, waardoor er v??l minder kans is op krassen (er blijft immers geen zand in de borstels hangen). door deze sproeier te schrappen, verliest de carwash net zijn sterkste punt en kan ik hem even goed met de hand wassen.
wordt vervolgd.
 

Bas Timmermans

Hoort erbij
24 nov 2013
78
0
0
Mijn favoriete carwash heeft ook een voorwas functie met zand afwas voor het echte wassen maar hier geen water in de auto. Kan het zijn dat jouw carwash extreem sterke sproeiers of sproeiers in een verkeerde hoek heeft? Dan zou het probleem eerder bij de carwash dan bij de auto gezocht moeten worden.
 

leeuws

Actief
25 okt 2013
139
1
0
Beste Bas,
dat is net het verschil. je hebt een voorwasfunctie die de wagen afspuit, als je er met de tuinslang wat water op sproeit en je heb een voorwasfunctie die langs beide kanten water spuit meet een debiet van 450 liter door een niet al te groot gaatje dat dan ook nog eens continu van richting veranderd. dat is een schraper die als het ware het zand van de wagen schraapt met een fijne waterstraal. dus ja hier zit kracht op. maar vind je het normaal dat deze straal tussen de deur en het koetswerk tussen door kan spuiten en dat dit niet gebeurd bij andere wagens van meer bescheiden merken die minder dan de helft kosten van m'n prachtige premiumwagen?
als ik met de camionette van m'n vrouw er door rijdt, blijft deze droog (fiat ducato 2012), m'n alfa 166 (2005) blijft droog, de tante van m'n vrouw met haar opeltje, geen probleem. en hun mercedes GLK blijft ook droog vanbinnen. maar de demo IS300h van de garage, de CT200h van de garage en mijn eigen IS300h worden vrij nat vanbinnen. ik vindt dit op z'n minst curieus.
 

leeuws

Actief
25 okt 2013
139
1
0
Eindelijk bericht gekregen van Lexus Belgi? :

Geachte Heer Leeuws,

Wij hebben uw aanvraag goed ontvangen en betreuren het ongemak dat u ervaart met de waterdoorsijpeling in de carwash.

Wij hebben Lexus Hasselt gecontacteerd en dit probleem onderzocht en hebben vastgesteld dat dit fenomeen niet bekend is bij ons.
Gezien in een andere car wash de waterdoorsijpeling niet gebeurd ligt het probleem niet bij de wagen.

Helaas kunnen wij u geen beter advies geven.
Wij hopen u hiermee voldoende verduidelijking gegeven te hebben en blijven u graag verder van dienst.
Met vriendelijke groeten,


C****** D*******
Customer Relations Center

Toyota & Lexus Belgium
Leuvensesteenweg 369
1932 Zaventem
Tel: 0800 999 55
Fax: +32 (02) 386.75 76
http://www.toyota.be
http://www.lexus.be


Voor hen die de foto's al eens rustig hebben bekeken, is het niet echt insijpeling, maar meer een stortvloed.
ik heb hen dus ook een leuke brief teruggeschreven met de verschillende dealers in cc om te laten zien hoe premium ze er zich vanaf proberen te maken.
Ik had al vrij tevreden geweest met een "ja we hebben een fout gemaakt in de auto, en gaan dit naar toekomstige modellen oplossen" aan de mijne hoeven zee niets te doen. dat los ik zelf wel op.
't is alleen triestig dat ze niet open staan voor opbouwende "kritiek/opmerkingen", want ik ben er zeker van dat niet iedereen er zo licht over zou gaan.
Ik moet wel zeggen dat het mijn visie op de Red Carpet Treatment heeft veranderd naar een holle uitdrukking. Je wordt (volgens mijn ervaring) niet anders behandeld bij Lexus als bij gelijk welk ander merk.

hierbij mag van mij dit topic ook dicht. Als er ooit nog iets zou veranderen, dan post ik het wel opnieuw.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ik begrijp je motivatie en ergernis wel, maar of het nu echt een fout betreft, dat is maar de vraag. Het probleem doet zich feitelijk alleen voor bij een 'uitzonderlijke' situatie, waarbij er 450 liter water via een bepaalde hoek op de auto wordt gespoten. Het lijkt me dan ook knap lastig om met dit soort voorwaarden of situaties, tijdens het ontwerp v/d auto, rekening te houden.

In comparitie met de andere (goedkopere of anderszins dure) merken is het uiteraard opvallend of vervelend (of hoe je het wilt noemen), maar niet echt onoverkomelijk of hinderlijk buiten deze specifieke situatie/wasstraat om. In die zin begrijp ik wel dat Lexus dit niet direct als een 'fout' aanmerkt of e.e.a. hoge prioriteit geeft.

Op basis van voorgaand betwijfel ik of je e.e.a. als zodanig kunt bestempelen als 'holle' RCT, hetgeen niet wegneemt dat de communicatie hierin misschien wat 'eleganter' had mogen zijn.
 

leeuws

Actief
25 okt 2013
139
1
0
Beste GPS-10, het klopt dat de wagen niet gaat lekken bij gewoon gebruik. De regen zal niet binnenkomen. Maar voor bijna ?40000 had ik wel graag een wagen gehad die iets beter het vocht buiten houdt. En als je moto "the pursuit of perfection" is, moet je je ook zo gedragen ipv je er makkelijk vanaf te maken met het is niet onze schuld. En wat als ik de wagen na 4 jaar door verkoop, en de nieuwe eigenaar heeft hetzelfde aan de hand? Weet dat zowel m'n vrouw als ik elk een eigen zaak hebben, .... Je ziet, soms is het leven net iets ingewikkelder als je iets verder denkt dan dit moment.
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
813
1
410
63
Hmm, als er zo'n druk op de waterstraal staat, dan heb ik nog wel een toevoeging:

mijn vorige auto, een Audi A4 (model B7) had aluminium sierlijsten rond de ramen zitten. Door het gebruik van een hogedruk reiniger op die raamlijsten, kon het blanke aluminium wit uitslaan. Toen ik de mijn kocht (net 4 jaar oud destijds) had deze hier al last van. Ik heb daar altijd rekening mee gehouden maar als ik dit verhaal lees, dan ben ik benieuwd hoe eigenaren van deze auto's dan uit die wasstraat komen.

Ik begrijp Lexus goed dat ze concluderen dat het niet "constructiegebonden" is, als het zich bij een (aantal type) wasstraten voordoet. Een reactie van Lexus B zoals je beschreven hebt vind ik voor verbetering vatbaar, waarbij ik me bewust ben dat communicatie per e-mail lastiger te interpreteren is dan een gesprek via de telefoon of zelfs in den lijve. Maar ik deel ook je mening dat je van een auto die geadverteerd word met de term "premium" en een navenant prijskaartje heeft, i.c.m. de slogan "pursuit of perfection" een andere verwachting bij je opwekt.

En inderdaad, het zou Lexus B zeker sieren als ze je klacht/ervaring erkennen en je bedanken voor de input en je bijdrage in hun "pursuit of perfection" en dit meenemen in de blijvende ontwikkeling/verbetering van hun modellen. Dat ze er wellicht helemaal niks mee doen bij de fabriek doet er wat mij betreft zelfs niet toe, want als klant voel jij je serieus genomen en spui je dan op dit forum: "top!" in plaats van "red carpet treatment is een holle uitdrukking". Maar ja, dit is mijn mening :grin:
 

leeuws

Actief
25 okt 2013
139
1
0
Beste D43m0n, ik begrijp je laatste zinnetje niet. Mag ik zoiets hier niet plaatsen? De IS 300 h is een fantastische wagen, wat ik meermaals hier op het forum reeds heb gezegd. Maar de manier waarop men met z'n klanten omgaat is niet zo constructief. En het is nooit mijn bedoeling geweest om iets te spuien, dat gebruik ik wel heel andere woorden
 
Laatst bewerkt:

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Hoi Leeuws, Natuurlijk mag je dit hier plaatsen. Wellicht wordt duidelijk of het specifiek jouw auto is met dit probleem, of dat dit zich voordoet met andere wagens. Misschien heb jij of iemand anders straks een oplossing voor het probleem. Daar is het forum toch voor?
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Wacht even met slapen.. :p
En wat als ik de wagen na 4 jaar door verkoop, en de nieuwe eigenaar heeft hetzelfde aan de hand? Weet dat zowel m'n vrouw als ik elk een eigen zaak hebben, .... Je ziet, soms is het leven net iets ingewikkelder als je iets verder denkt dan dit moment
Ik lees wat je schrijft, maar zie niet echt de relevantie ervan t.o.v. het 'probleem'. Is een ondernemer hiermee dan meer gedupeerd (qua doorverkoop, etc.) dan b.v. een particulier? Qua toekomstgericht denken lijkt mij dit idd een nogal gecompliceerde gedachtegang t.o.v. wat er werkelijk aan de hand is.

Zou het probleem optreden bij andere wasstraten, dan zou dat de situatie in een ander licht zetten. Het gaat bijvoorbeeld niet om problematiek waarmee bijvoorbeeld de diesel ooit met te kampen had/heeft en nogal gevolgen had voor doorverkoop. Nu kun je vaststellen dat deze specifieke combi van wasstraat en auto (of in jouw geval) niet goed past en een gang naar een andere wasstraat (of mogelijk wasprogramma) het euvel kennelijk volledig oplost. Lijkt mij niet dat daarmee de restwaarde van de auto dramatisch keldert.

Daarnaast zou je, hypothetisch gezien, nog de vraag kunnen stellen of een auto geschikt moet zijn voor alle typen (of nog toekomstige) wasstraten, als blijkt dat de auto in 90% van de wasstraten 'droog' blijft. Net zoals Lexus niet alles kan voorzien, kan een wasstraat afstelling dat ook niet.

In die zin zou mogelijk de fabrikant van de wasstraat hierin mede verantwoordelijk gehouden kunnen worden. Wie weet kan met een gewijzigde afstelling van 't sproeiprogramma het probleem simpelweg voorkomen worden, zonder inbreuk te maken op reinigingskracht. Ben dus eigenlijk ook wel benieuwd wat de fabrikant v/d wasstraat hierover te zeggen heeft.
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
813
1
410
63
Beste D43m0n, ik begrijp je laatste zinnetje niet. Mag ik zoiets hier niet plaatsen? De IS 300 h is een fantastische wagen, wat ik meermaals hier op het forum reeds heb gezegd. Maar de manier waarop men met z'n klanten omgaat is niet zo constructief. En het is nooit mijn bedoeling geweest om iets te spuien, dat gebruik ik wel heel andere woorden
Excuses, dan is mijn laatste zinnetje niet goed verwoord, je mag van mij dit prima hier plaatsen. In m'n gedachten schreef ik naar de PR-/marketing afdeling van Lexus B. Zij hadden er verstandiger aan gedaan als ze jou wat serieuzer hadden behandeld, want doordat ze dit naar mijn mening nu niet gedaan hebben, plaats je hier je ervaringen, die had je vast ook geplaatst wanneer ze je beantwoord hadden zoals je zelf al voorstelde, dan had je ze waarschijnlijk de hemel in bejubeld vanwege een geweldige service. Naar mijn mening hebben ze niet alleen jou tekort gedaan, maar indirect ook zichzelf. Heb ik mezelf zo anders uitgelegd?
 

leeuws

Actief
25 okt 2013
139
1
0
@D43m0n : klopt perfect wat je zegt. nu begrijp ik je. klopt dus ook wat je zei over mails :sneaky:
@mvraamsdonkIS300 : in Belgi? zijn er ombudsdiensten om te bemiddelen, maar zo ver wil ik het op dit moment niet drijven, gewoon gehoord worden, dat is wat ik graag zou willen.
Ik heb trouwens vandaag nog een keer gaan praten met de mensen van de carwash en we denken de oplossing gevonden te hebben. ze kunnen via een manuele ingreep de boosdoeners af zetten. en dat gaan we in de toekomst ook doen, dan kan ik rustig klant blijven zoals ik graag wil. Dan benut ik alleen voor de Lexus niet de volledige mogelijkheden van de carwash, maar blijft hij wel droog vanbinnen. Dat is constructief :p. Dus aan allen die een IS300h hebben, als hij nat wordt, dan kan je een uitzondering vragen om hem toch droog te houden (langs binnen althans).
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
813
1
410
63
En dat klinkt toch weer positief: Heb je een Lexus, dan krijg je een bijzonder behandeling bij de wasstraat