Carwash

leeuws

Actief
25 okt 2013
139
1
0
Hoi Heren,

vandaag ben ik voor de eerste maal naar de carwash geweest met de IS300h. wat me opviel was dat bij de schrapers (sproeiers met een hoog debiet +450 liter/min) het water langst de binnenzijde van de wagen naar beneden liep. aan beide zijden.
is er nog iemand met dezelfde ervaring?
m'n dealer kon nog geen antwoord geven, die bellen me maandag terug.
 

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
382
119
43
Ik houd niet zo van wasstraten, was hem liever met de hand. Weet ik zeker dat het goed gebeurd en dat alle hoekjes gewassen worden.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
en moet zeggen dat dat erg goed gebeurd.
Ja, en in dit geval van buiten en binnen...

Kennelijk vervormen de deurrubber iets door de druk en hoek waterstraal, terwijl je zou denken dat door de druk de deuren juist iets naar binnen worden geperst (met een betere afdichting als gevolg).

Van mijn GS vindt ik de rubbers van de deuren best wel zacht eigenlijk (in vergelijk met andere auto's).
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.719
458
83
Alor zei:
Eens! Maar in mijn woonplaats heb je al, naar mijn weten, twee van die wasstraten waar je auto doorheen wordt getrokken en moet zeggen dat dat erg goed gebeurd.

Je bedoeld de q-wash.
Ik haal hem daar toch regelmatig doorheen, er wordt nooit een plekje gemist.
Als ik hem met de hand net zo schoon wil krijgen kost me dit minstens een halve dag.
 

leeuws

Actief
25 okt 2013
139
1
0
armetak zei:
wat bedoel je precies met schrapers? en waar aan de binnenijde loopt dan water? Bij de deuren?
De schrapers zijn geen hoge drukspuiten of zo. Er loopt op dat moment gigantisch veel water langst de wagen.
Maar je kan makkelijk je hand tegen de straal houden zonder dat het pijn doet zoals bij een hoge drukspuit.

Het water loopt ook niet via de deurrubbers binnen, maar via de rubbers waar het raam in schuift.

En de wasstraat waar de wagen door getrokken wordt, mist bij geen plekje. Na de poetsbeurt zijn doekjes voorzien voor het afdrogen en eventueel kan je er nog vuil mee verwijderen. Ook zijn er stofzuigers voorzien voor de klanten en alles om de ruiten te poetsen (gratis)
Ik heb trouwens een test gezien op TV in Belgi? en de wasstraat kwam er als het beste uit, de minste krassen en de hoogste glans. Het risico op krasjes is het grootst bij een doe het zelf carwask, waar zand in de borstel kan zitten en op dezelfde tijd, krijg je je auto niet zo mooi glanzend met de hand.
En een waxlaagje beschermt de auto ook tegen vuil etc.

Maar ik wilde gewoon weten of er nog iemand de cabrio-ervaring heeft gehad in de carwash. ( bij cabrio's sluiten de rubbers nooit 100% af, maar dit is een normaal verschijnsel zegt men in de carwash)
 

Bas Timmermans

Hoort erbij
24 nov 2013
78
0
0
Ikben inmiddels al 2 keer door de carwash gegaan en dit heb ik nog niet meegemaakt. Wellicht onvoldoende kit gebruikt bij het monteren van de voorruit.
 

leeuws

Actief
25 okt 2013
139
1
0
GPS-10 zei:
monteren van de voorruit.
Als ik het correct heb begrepen bedoelt TS de 'raamsponningen' van beide deuren.
Klopt, ik bedoel de "raamsponningen" van beide voordeuren.

Deze week langs geweest bij de dealer (Segers - Hasselt) en daar had hij er natuurlijk geen last van (hogedrukspuit er op gezet).
Nu ga ik dit weekend weer langs de carwash, want met dit weer ziet hij er niet uit en ik neem een camera mee om het te filmen, dan kunnen ze het erna zien. Hopelijk komen ze dan wel in actie.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Auto's hoor je met de hand te wassen, dit om krassen te voorkomen. Wasstraat = krasstraat

Je voorkomt dan ook dit gemeld probleem :p :D
 

leeuws

Actief
25 okt 2013
139
1
0
Moet je eens de wastest van volt op de belgische tv bekijken, wasstraat is met de spectometer gemeten het meeste glans + het minste kans op krassen. Wat ook logisch is. In de wasstraat wordt zoveel water gebruikt dat er nergens zand kan blijven hangen. Je legt je spons op de grond en vergeet ze te spoelen voor je nog vlug wat vuil van je wagen veegt. Mijn nekhaar staat nu al recht als ik het geluid van krassende zandkorrels op lak hoor. En zeggen dat het niet gebeurd? Ik wil geen euro betalen per keer dat het gebeurd op een dag. Echt niet!!!
 

leeuws

Actief
25 okt 2013
139
1
0
blue-eyes zei:
Auto's hoor je met de hand te wassen, dit om krassen te voorkomen. Wasstraat = krasstraat

Je voorkomt dan ook dit gemeld probleem :p :D

@blue eyes : klopt dat je een BMW best met de hand wast, anders was je de verf er af :D maar een echte auto mag gerust door de wasstraat hoor :D
 

leeuws

Actief
25 okt 2013
139
1
0
No Title

alleen te hopen dat de uitkomst niet is zoals de foto's. dit weekend nog eens de carwash bezocht, vooral om foto's en een filmpje te maken voor de dealer. ik wacht nog op een reactie van hun, maar ik denk dat dit niet de bedoeling kan zijn?
 

Bijlagen

  • photo1496.jpg
    photo1496.jpg
    481 KB · Weergaven: 50
  • photo1497.jpg
    photo1497.jpg
    412,5 KB · Weergaven: 46

Bas Timmermans

Hoort erbij
24 nov 2013
78
0
0
Dat is idd niet ok. Ben inmiddels 3 keer door de wasstraat gegaan en hier geen problemen. Lijkt me dus een individueel probleem waar Lexus een passende "red carpet" oplossing voor mag bedenken.
 

leeuws

Actief
25 okt 2013
139
1
0
Vandaag de wagen binnengebracht voor nazicht. De mekanieker is er mee naar de carwash gereden en geen probleem.
men belt me op en vraagt het adres van de carwash waar ik ga, en gaat daar de auto nog een keer laten wassen. Daar ik in de buurt was, ben ik ook naar daar gereden met de vervangwagen (CT200h) en bij de test daar, veel water in de auto. Even met de CT er door en ook water, zij het veel minder in de wagen.
Nu zou het water volgens de mekanieker niet via de ramen komen, maar vooral via de deur bovenaan. blijkbaar duwen de schrapers met hun waterstraal de rubbers open boven aan de deur als ze het zand/vuil van de wagen spuiten.
of dit een alleenstaand probleem is of dat het algemeen is weet ik later, ze gaan de demowagens ook een keer testen in de carwash om te zien. maar de mekanieker dacht aan een algemeen probleem. dus heren, als je naar de carwash gaat en ze hebben een speciaal cabrioprogramma, best ook laten gebruiken op de IS anders zou je wel eens nat kunnen worden.
 

leeuws

Actief
25 okt 2013
139
1
0
vandaag het berichtje gehad van de dealer dat ook hun demo helemaal nat wo'rdt vanbinnen in de bewuste carwash. hun conclusie, de carwash is niet goed/gaat hier in de fout. ik heb echter bij geen van de 3 andere wagens die ik daar laat wassen water aan de verkeerde kant. dus volgens mij is het een ontwerpfout met de deuren/rubbers.
Ik heb het gemeld bij Lexus en ben benieuwd of er reactie komt. Het klinkt toch te gek dat wagens die maar half zoveel kosten, wel waterdicht zijn en de IS300h niet?
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
je kunt voor jezelf een andere wasstraat proberen? als dat daar ook gebeurt dan vind ik dat je gerust weer bij de dealer mag aankloppen, of je probeert een andere dealer...
 

leeuws

Actief
25 okt 2013
139
1
0
bij de carwash in hasselt, vlak bij de dealer is er geen probleem.
bij de carwash waar ik ga is er een probleem met de IS300h van de garage, de CT200h van de garage en m'n eigen IS300h. de dealer gaat er volgens mij zelf weinig kunnen aan veranderen. ik wacht op een berichtje van Lexus zelf. ik heb hen een mail gestuurd met de nodige uitleg en de vraag om dit op te lossen.
volgens de dealer zijn 1. de rubbers te zacht waardoor ze te makkelijk vervormen.2. de deuren vrij licht gemaakt (in gewicht) om de auto lichter te maken en zo beter te laten presteren met de aandrijflijn.
we zien wel. voor de rest is het een h??l fijne wagen om mee te rijden.