CT rijders op dit forum?

Rob66

Hoort erbij
20 jun 2015
93
3
0
Jazeker, ikke. Een CT uit 2011, zwart BL. Kilometerstand 94000. Een tevreden rijder.
 

PeterA

Actief
25 jan 2012
173
75
28
Hier ook nog een tevreden rijder van een parelwitte CT LL sinds januari 2012, nu 105.000 km ermee afgelegd.
Ondanks tevredenheid en 0 mankementen gaat hij er eind dit jaar uit. Na 4 jaar mag ik weer iets nieuws uitzoeken. Het is het weer tijd voor iets anders...
 
21 jan 2014
250
17
0
Sinds 3 weken een CT200H 25th in het parlmoer wit. Staat inmiddels op 3001 km en dat met een verbruik van 4,8 op 100.

Zijn voorganger, een Puntu Evo Dsl liep 5,1 op 100, maar dat was een diesel.

De CT is zo veel stiller, comfortabeler, heeft een beter airco en een betere geluidsinstallatie. Naar de montage van een bassbox wordt gekeken.
 

PeterA

Actief
25 jan 2012
173
75
28
Waarom iets anders, Peter?

Dat zal ik uitleggen. Ik ben niet merkvast. Elke 4 jaar mag ik van mijn werkgever een nieuwe auto uitzoeken, en ik kijk telkens op basis van allerhande (veelal praktische) factoren wat mij op dat moment het beste past. Een voorbeeld: Toen ik b.v. nog drie jonge kinderen in huis had reed ik in een ruime stationcar. Nu ben ik 56 en heb ik weer andere prioriteiten/wensen.
In 2011 viel de keuze op de CT, die mij destijds toevallig onder ogen kwam. Een in mijn ogen mooie "premium" compacte auto, in de LL uitvoering vol met opties, en met een gunstige bijtelling van 14%, die mij toen goed uitkwam en waar ik 4 jaar van heb mogen profiteren (t.o.v. 20% bijtelling scheelt mij dit netto bijna € 5500,- over de gehele looptijd). Met veel genoegen in gereden.
Nu zijn we weer 4 jaar verder. Mijn leefsituatie is veranderd, ik ben ouder geworden, er zijn weer nieuwe auto's op de markt, de bijtellingsregels zijn gewijzigd... Dus gaan we weer opnieuw alles op een rijtje zetten, ook in de 20% categorie kijken, en wederom een weloverwogen keuze maken, deels op verstand, deels op emotie ;)
 

TwaMu

Actief
13 mei 2015
233
19
18
Ik ben even niet meer actief geweest op dit forum, maar bleef de reacties wel lezen en kan het toch niet laten om me niet te bemoeien met zaken die over de CT200h gaan. Daar is het forum toch voor om elkaar met de kennis die hebt of juist ontbreekt te helpen, vandaar mijn terugkeer.

Voor de diegene die nog niet weten wat ik rijdt: Lexus CT200h Luxery Line 2012 met nu 60000 km, kleur zwart ,met ML 7.1 mediasysteem met HDD, LED koplampen, Adaptieve Cruise Controle, Webasto standkachel met afstandsbediening en timer en een trekhaak voor de fietsendrager.
 
  • Leuk
Waarderingen: IS-F kuiken

pdegruil

Nieuw hier
6 aug 2015
1
0
0
Sinds 4 weken een ct200h Luxury line voor mijn vrouw. Ik rij zelf een Prius Wagon. Wereld van verschil, wat is de Lexus een fijne auto......
 

Rob66

Hoort erbij
20 jun 2015
93
3
0
Sinds 4 weken een ct200h Luxury line voor mijn vrouw. Ik rij zelf een Prius Wagon. Wereld van verschil, wat is de Lexus een fijne auto......

Goed bericht! Wat leuk dat je beide kan rijden en dus het verschil goed uit eerste hand kunt beoordelen.......
 

ed-lexus

Nieuw hier
12 jul 2011
12
1
0
Ik deel hier met de forum-lezers, mijn ervaringen op het gebied van gebruik van mijn Lexus CT200h, business line Pro.
Over 5 volle jaren (ik houd zakelijk elke tankbeurt bij, en de bijbehorende km. stand..)
82668 km. naar volle tevredenheid gereden.
143 tankbeurten, met 33,6 liter per tankbeurt (inderdaad; ik houd er niet van om te tanken en stel zo lang mogelijk uit).
Maximaal getankt is 38,98 Liter (elke tankbeurt vul ik tot max.)
Verbruik op deze manier geteld: 17,2 km per liter, ofwel 5,8 liter per 100 km.
De boordcomputer geeft verder nog aan: average speed 67 km/hr.
Ik ben een rustige rijder, met vrijwel altijd de cruise-control aan.
Over deze 5 jaar: 3 bekeuringen voor te hoge snelheid.
Ik ben nog steeds tevreden met deze auto.
Groeten, Ed-lexus
 
  • Leuk
Waarderingen: IS-F kuiken

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Oh ik houd het ook bij hoor, vind ik gewoon interessant. Ik zet namelijk ook erbij wat/waar ik had getankt en de eventuele reiniger oid. Die ik erbij doe.
Tuurlijk houd ik het niet bij met pen/papier, tegenwoordig heb je voor zowat alles een app ;)
 

PeterA

Actief
25 jan 2012
173
75
28
Oh dat valt nog mee, gemiddeld mik ik zo'n 36-37 litert erin. Mijn record is ook tegen de 39l aan :p

Ik heb mijn tankbeurten enige tijd bijgehouden op spritmonitor.de (september - mei).
In totaal 35 tankbeurten in 21.709 km. Gemiddeld iets meer dan 34 liter per tankbeurt. Mijn record ligt op 40,5 liter, toen kreeg ik het wel een beetje benauwd ;)
Maar ik rij met het besef dat ik nog zeker 100 km. kan afleggen als het benzinelampje gaat branden.

In deze periode (met relatief iets lagere temperaturen) heb ik een gemiddelde verbruik gehaald van 1:18,1, en daar ben ik heel tevreden mee. De boordcomputer was met 1:18,8 ten onrechte iets optimistischer...
Het gemiddelde verbruik voor dit type auto op spritmonitor.de over 135 geregistreerde auto's bedraagt 1:18,6.