Ik ben inmiddels op pad geweest voor een nieuwe auto. Ik mag/kan dit jaar nog profiteren van de huidige bijtellingsregeling, dus ik moest er op tijd bij zijn. In de 7% en 14% zit momenteel niets hetgeen ik de komende 4 ? 5 jaar zou kunnen of willen rijden, of het moet de CT in een eenvoudigere uitvoering zijn. Maar ik heb nu bijna 4 jaar in een CT LL gereden, en wil toch ook wel weer eens iets anders... Dus heb ik me gericht op de 20% categorie, en heb daarin een aantal compleet verschillende auto's bekeken. Voorwaarde was dat ze me aanstonden, dat ze een automatische versnellingsbak hadden en (uiteraard) binnen het budget zouden vallen. Uiteindelijk werd de keuze beperkt tot de Lexus IS300h 25th edition (met lederen bekleding achteraf) en de BMW Active Tourer 218dA "Luxury". Hoewel de Lexus misschien de (iets) betere rijdersauto is (een 218 dA rijdt ook geweldig fijn hoor), heb ik de praktische gebruiksmogelijkheden en de hogere zitpositie van de BMW de doorslag laten geven. Vanaf medio december wordt dit mijn auto voor de komende 5 jaar, en zal ik me waarschijnlijk iets minder vaak op dit forum begeven...