CT rijders op dit forum?

Rob66

Hoort erbij
20 jun 2015
93
3
0
Jazeker, ikke. Een CT uit 2011, zwart BL. Kilometerstand 94000. Een tevreden rijder.
 

John199

Nieuw hier
11 aug 2022
6
1
3
Sinds 2 weken een uit 2011. Parelmoer wit. Ben wel op zoek naar iemand (bedrijf) die DAB+ kan installeren in de auto. Iemand een idee?
 

PeterA

Actief
25 jan 2012
173
75
28
Ik ben inmiddels op pad geweest voor een nieuwe auto. Ik mag/kan dit jaar nog profiteren van de huidige bijtellingsregeling, dus ik moest er op tijd bij zijn. In de 7% en 14% zit momenteel niets hetgeen ik de komende 4 ? 5 jaar zou kunnen of willen rijden, of het moet de CT in een eenvoudigere uitvoering zijn. Maar ik heb nu bijna 4 jaar in een CT LL gereden, en wil toch ook wel weer eens iets anders... Dus heb ik me gericht op de 20% categorie, en heb daarin een aantal compleet verschillende auto's bekeken. Voorwaarde was dat ze me aanstonden, dat ze een automatische versnellingsbak hadden en (uiteraard) binnen het budget zouden vallen. Uiteindelijk werd de keuze beperkt tot de Lexus IS300h 25th edition (met lederen bekleding achteraf) en de BMW Active Tourer 218dA "Luxury". Hoewel de Lexus misschien de (iets) betere rijdersauto is (een 218 dA rijdt ook geweldig fijn hoor), heb ik de praktische gebruiksmogelijkheden en de hogere zitpositie van de BMW de doorslag laten geven. Vanaf medio december wordt dit mijn auto voor de komende 5 jaar, en zal ik me waarschijnlijk iets minder vaak op dit forum begeven...
Beetje off-topic:
Bovenstaande schreef ik ongeveer 6,5 jaar geleden. Na 5 jaar BMW te hebben gereden ben ik (vooral vanwege diverse negatieve ervaringen) inmiddels sinds 1,5 jaar weer terug bij Lexus. De IS was me destijds als opvolger van de CT vooral iets te laag, de GS was toen qua budget niet haalbaar. Nu rij ik met heel veel plezier in een ES. Grote en bijzonder comfortabele bak, maar met een nog iets lager verbruik dan de CT, ongelofelijk.
Mijn zakelijke CT van destijds is met ca. 125.000 km op de teller overgenomen door een collega als 2e (gezins)auto voor zijn vrouw. Ik weet niet wat de tellerstand nu is, maar ook hij heeft er in de afgelopen 6,5 jaar geen enkel probleem of extra kosten aan gehad (afgezien van nieuwe banden en een 12V accu). Het is niet voor niets statistisch gezien een van de meest betrouwbare auto's, en hij maakt deze titel ook in mijn geval waar. Petje af voor Toyota/Lexus.
Ik zal hier niet uitweiden over mijn ervaringen met de BMW, maar die waren heel anders. "Made in Germany", dat eens stond voor de Duitse degelijkheid, heeft voor mij nu eerder een negatieve lading gekregen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Farah en robtp09

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
559
1
354
63
Grappig hoe je dan terug kunt komen op een beslissing, en die ook nooit meer op die manier zal maken..... ;)

Mooie auto, de ES, geniet ervan!
 
  • Leuk
Waarderingen: PeterA

Janblues

Hoort erbij
7 nov 2020
33
6
8
Ruim 2 jaar een ct bouwjaar dec. 2015.
Ik ga bewust niet naar een dealer en mijn onderhoud is heel daardoor goed betaalbaar.
 

Janblues

Hoort erbij
7 nov 2020
33
6
8
Bij een dealer moet het meer kosten.
Die heeft een showroom veel monteurs mensen in die auto's verkopen een gebouwen.
Dat moet door klanten worden opgebracht.
Waar mijn auto wordt onderhouden daar is enkel een werkplaats.
 

Johno

Actief
23 jan 2022
439
188
43
Ja scheelt dat zoveel? In mijn ogen is Lexus - in verhouding tot andere merken - juist erg goedkoop wbt. beurten.
en aanvullend:
garantie tot en met 10 jaar
red carpet
pechservice

Dat wil overigens niet zeggen dat niet Lexus dealers niet deskundig zijn, integendeel. Ik heb jarenlang mijn Lexus laten onderhouden door een Toyota/Kia dealer. De service was daar absoluut top, in al die jaren ben ik daarin nooit teleurgesteld geweest.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sam_IS300h

Janblues

Hoort erbij
7 nov 2020
33
6
8
Dat klopt maar ik weet niet of dat in 2015 ook al was.
Toen ik mijn Lexus wilde kopen ben ik bij 2 dealers geweest.
Ik had een C4 bisn. en een aanschaf waarde als ik hem had moeten kopen rond de 10.000 euro.
Bij de eerste Toyota / Lexus dealer kreeg ik voor mijn auto 400 euro dat was in Groningen. zelf op een nieuwe.
Bij de tweede dealer Toyota/Lexus kreeg ik een 3000 euro.
Toen ben ik gaan zoeken bij een citroen dealer.
Daar kreeg ik ongezien al 6400 euro en de Lexus was daar ook goedkoper.
Bij de laatste dealer moest ik 13.000 euro betalen voor een Lexus uit 2011 en nu had ik deze uit december 2015 voor 10.000.
Het onderhoud bij een kleine garage.
En een Toyota of Lexus van een niet dealer blijft een super auto.
 

Sam_IS300h

Actief
8 sep 2022
254
143
43
Het ging mij meer om de onderhoudskosten, niet zo zeer de aankoop en inruil.
Qua onderhoud betaal ik bij Louwman een €499,-voor een grote beurt. Ter vergelijking: de auto die ik voordien reed was de grote beurt €800,- ook met remvloeistof en filter, ook bij een dealer, maar een ander merk. Daarnaast kost de bougies wisselen evenveel, maar gaan ze wel bijna dubbel zoveel kilometers mee.

Op die manier moet je mijn opmerking meer zien. Uiteraard is er niets mis met een universele garage. Mijn vraag was meer of dat nou echt zoveel goedkoper is dan een beurt bij Louwman. Vooral gezien je vaak nog de Wegenwacht moet afsluiten en je geen 10 jaar garantie hebt.
 

Janblues

Hoort erbij
7 nov 2020
33
6
8
Dat is netjes €499,- Ik heb voor de citroen jaren een rover gereden. Grote beurt was daar altijd meer dan € 1000,- kleine beurt soms tegen de € 500,-
En dan was er na die tijd ook nog van alles niet goed gebeurt en daar kwam dan ook nog een rekening van.
Met de laatste rover ben ik naar de garage gegaan waar ik nu ben en ook voor de rover toen weinig kosten.
Ik betaal iets tussen de 300 en 400 euro grote beurt.
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
559
1
354
63
Zit dat verschil met Citroën niet in het feit dat er aan die rothokken doorlopend van alles te repareren valt? Ik heb hier een bevriende overbuur die zwoor bij zijn Xantia. Beurten waren zonder uitzondering 1000+ en tussendoor vaak ook nog "dingetjes". Toen heb ik hem overtuigd van de degelijkheid van Toyota (hij was op zoek naar een andere Citroën) en toen kocht hij zowaar een Prius 2. NOOIT wat aan gemankeerd, daarna een Auris TS, NOOIT wat aan gemankeerd en in december is de Auris ingeruild op een 2021 RAV4. Bij elkaar gespaard van al dat geld wat hij in zijn zakken kon houden na de Citroën.....😄 Ik bedoel maar.....
 
  • Leuk
Waarderingen: NX F-Sport Driver

Janblues

Hoort erbij
7 nov 2020
33
6
8

robtp09 schreef:​

Zit dat verschil met Citroën niet in het feit dat er aan die rothokken doorlopend van alles te repareren valt?

Als je een auto koopt in goede staat koopt en je houdt alles netjes bij heb je heb je geen trammelant.
Die c4 heeft bij mij geen extra onkosten gehad.
Toen ik hem kreeg +/- 60.000 km toen hij weg ging bijna 200.000 km.
 
  • Leuk
Waarderingen: robtp09

Farah

Hoort erbij
17 nov 2019
57
19
8
Bij een dealer moet het meer kosten.
Die heeft een showroom veel monteurs mensen in die auto's verkopen een gebouwen.
Dat moet door klanten worden opgebracht.
Waar mijn auto wordt onderhouden daar is enkel een werkplaats.
Mij valt de Lexus dealer helemaal niet tegen. Heb voor de CT een Skoda Rapid gereden. Daar betaalde ik voor een kleine beurt plus interieurfilter € 415,--. Voor een grote beurt met interieurfilter bij Lexus € 455,--. En daar wordt die voor gehaald, gepoetst, en de beurt. En heel belangrijk, je krijgt er op de koop toe een goed gevoel bij. Maar iedereen maakt daar zijn eigen keuze in.