Ieder zijn eigen ding, maar de ene keer wil ik doodstil over de straat zweven en de andere keer geef ik 'm de sporen zodat ik het aso geroggel van m'n dikke V8 lekker goed hoor.Ik lees eigenlijk alleen maar terug hoe zuinig de CT 200h kan rijden.
dat is een andere emotie dan waarmee ik mijn IS300 SportCross heb gekocht.
Ik heb nog nooit gekeken wat het verbruik is.
Ik tank en laat de 214 paardjes van 6, in lijn motor heerlijk genieten.
Af en toe het gaspedaal indrukken tot op de bodem om deze dame uit 2003 helemaal wild te laten worden.
Dat is voor mij het Lexus gevoel.
En dan heb ik nog niet gehad over het mooie lijnenspel van deze unieke auto.
zien jullie het verschil van de Lexusliefhebber en de CT rijder?
Is ook een stap vooruit van Nissan naar Toyota luxe divisie , maar is er in het 14% segment niets vergelijkbaars ?
... is er in het 14% segment niets vergelijkbaars ?
Grappig uit jouw mond te horen dat je van een Nissan naar een CT 200h een stap vooruit vind
Wel positief dat je de CT 200h rijders nu ook een beetje begint te accepteren.
In 2011 viel de keuze op de CT, die mij destijds toevallig onder ogen kwam. Een in mijn ogen mooie "premium" compacte auto, in de LL uitvoering vol met opties, en met een gunstige bijtelling van 14%, die mij toen goed uitkwam en waar ik 4 jaar van heb mogen profiteren (t.o.v. 20% bijtelling scheelt mij dit netto bijna ? 5500,- over de gehele looptijd). Met veel genoegen in gereden.
Nu zijn we weer 4 jaar verder. Mijn leefsituatie is veranderd, ik ben ouder geworden, er zijn weer nieuwe auto's op de markt, de bijtellingsregels zijn gewijzigd... Dus gaan we weer opnieuw alles op een rijtje zetten, ook in de 20% categorie kijken, en wederom een weloverwogen keuze maken, deels op verstand, deels op emotie