CT rijders op dit forum?

Rob66

Hoort erbij
20 jun 2015
93
3
0
Jazeker, ikke. Een CT uit 2011, zwart BL. Kilometerstand 94000. Een tevreden rijder.
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Ik lees eigenlijk alleen maar terug hoe zuinig de CT 200h kan rijden.
dat is een andere emotie dan waarmee ik mijn IS300 SportCross heb gekocht.
Ik heb nog nooit gekeken wat het verbruik is.
Ik tank en laat de 214 paardjes van 6, in lijn motor heerlijk genieten.
Af en toe het gaspedaal indrukken tot op de bodem om deze dame uit 2003 helemaal wild te laten worden.
Dat is voor mij het Lexus gevoel.
En dan heb ik nog niet gehad over het mooie lijnenspel van deze unieke auto.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Deleted User 80

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.117
4
823
113
Ik lees eigenlijk alleen maar terug hoe zuinig de CT 200h kan rijden.
dat is een andere emotie dan waarmee ik mijn IS300 SportCross heb gekocht.
Ik heb nog nooit gekeken wat het verbruik is.
Ik tank en laat de 214 paardjes van 6, in lijn motor heerlijk genieten.
Af en toe het gaspedaal indrukken tot op de bodem om deze dame uit 2003 helemaal wild te laten worden.
Dat is voor mij het Lexus gevoel.
En dan heb ik nog niet gehad over het mooie lijnenspel van deze unieke auto.
Ieder zijn eigen ding, maar de ene keer wil ik doodstil over de straat zweven en de andere keer geef ik 'm de sporen zodat ik het aso geroggel van m'n dikke V8 lekker goed hoor.
Als ik zuinig en economisch wil rijden koop ik wel een Panda :D . Oh, ik gooi er meestal 70 tot 75 liter in.
 
  • Leuk
Waarderingen: Deleted User 80

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
ja het lijnen spel en het comfort maar toch het sportieve onderstel wat heerlijk alle bevelen opvolgt , omkijken als je haar parkeert , netjes en schoon houden
en de heerlijke 4 liter V8 achterwiel aangedreven coupe , lang en sierlijk , gracieus bijna
in alle stilte en comfort naar de bestemming rijden , zweven zoals Higgie al aan geeft maar de kickdown intrappen en de 23 jarige dame laten roffelen als muziek , gewoon omdat het kan
en tanken ....ja ik ben altijd bang dat ze droog komt te staan wat erg slecht is voor haar 2 katalysatoren brandstof pomp en filter dus hooguit 63 liter laatst , ze kan 80 liter meenemen

en wat ze verbruikt ? geen idee als de tank voor 3 kwart leeg is gaat er weer verse euro 95 in want daar is ze dol op

het is misschien off-topic maar na het lezen van MvRaamdonk en Higgie wilde ik dit toch even delen met de CT rijders omdat ik ze niet op andere forum delen tegenkom

dat mis ik namelijk op het CT forum , dat lexus gevoel , die passie
ik lees hoofdzakelijk over verbruik en op de decimalen !
tankbeurten en leeg rijden wat echt onverantwoordelijk is en onverstandig voor zowel de mede weg gebruikers als je techniek van de auto
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Mijn rijstijl is heel variabel, over het algemeen vinden velen dat ik een vrij agressieve rijstijl heb. Zo heb ik met de CT momenten waarbij ik met een tankje gewoon 6,7l/100km doe en momenten waarbij ik gewoon boven de 10l/100km doe.
Maar over het algemeen is de CT gewoom een zuinige auto (naar mijn mening)

Op het net is al veel te vinden dat het brandstoflampje veel te vroeg gaat branden. Lampje begint al te branden zodra er net iets meer dan de kwart op de peil staat. Indeling van de gehele meter is ook niet logisch 20%-30%-30%-20% en wanneer je de auto af zet, komt het wijzertje oom vrij laag. Wanneer het lampje begint te branden kun zeker nog zo'n 150km rijden voordat het lampje gaat knipperen
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Ja maar jij bent van de CT rijders hier iemand die wel dingen uitprobeert met wat leuke modificaties en toch weet je in decimalen het verbruik :grin:

en ja het benzine waarschuwingslampje gaat wat vroeg aan maar ik weet niet beter dat het advies is om bij 3 kwart leeg te gaan tanken en er geen sport van maken om op de laatste druppel te gaan tanken , onverstandig
 
  • Leuk
Waarderingen: Zer0ne

PeterA

Actief
25 jan 2012
175
76
28
zien jullie het verschil van de Lexusliefhebber en de CT rijder?

Ik begrijp wat je bedoelt, maar eenzelfde verschil is er ook tussen de "Lexusliefhebber" en veel zakelijke rijders van de andere actuele Lexus modellen (IS, GS, LS), niet alleen met "de CT rijder".
Ik denk wel dat de meeste CT rijders deze auto (net als ik) voor een belangrijk deel uit praktische en economische overwegingen hebben gekozen. Gewoon een nuchtere, deels zakelijke kijk op het premium merk Lexus (met de vanzelfsprekende betrouwbaarheid van Toyota). De 14% bijtelling werkt daarbij dan als een magneet. Ook op dit moment is er nog steeds een (zakelijke) run op 14% modellen, waaronder de CT. Ze zullen binnenkort voor de rest van dit jaar uitverkocht zijn.
Maar zo denk ik ook dat een tevreden zakelijke GS rijder weer even makkelijk naar een BMW 5 of Mercedes E zou kunnen overstappen, als een van die auto's hem/haar meer aanstaat of meer te bieden heeft.

Er zijn op dit forum daarentegen ook veel mensen die helemaal verknocht zijn aan Lexus, en er een mooi, meer exclusief en soms wat ouder exemplaar op na houden. Je kunt dan inderdaad spreken van liefhebbers. Dat zie je bij verschillende andere merken ook terug. Een heel andere insteek. En met een heel andere motivatie om het merk Lexus te (blijven) rijden.
Ik houd van autorijden, en rijd graag een fijne auto, maar ik heb geen bijzondere passie voor het merk Lexus, noch voor enig ander automerk. Wel spreekt een aantal merken mij meer aan dan gemiddeld, en daar is Lexus er ??n van.
 

marssie

Nieuw hier
16 jun 2015
4
0
0
Hallo leden, mijn naam is Marcel en ik hoop over een week of 5 te gaan rijden in de CT200h business line mercury grey.
Dit na 8 jaar Nissan Qash​ai tekna. en daarvoor 8 jaar Nissan Primera
 

Rob66

Hoort erbij
20 jun 2015
93
3
0
Welkom Marcel!!! Ik ben benieuwd naar jouw ervaring(en)..........hoe komt dit zo, de overstap van Nissan naar Lexus?
 

marssie

Nieuw hier
16 jun 2015
4
0
0
Als 1e toch de bijtelling. Van 25% en naar 14% is toch aantrekkelijk. Daarbij wil ik wel graag de luxe houden wat ik ben gewend. De Tekna is vol opties af fabriek.
Dat is de lexus ook. En van de baas mocht er nog van alles bij : LED pakket, smart key, DaB tuner en 17 inch velgen enz dus ik ga erop voorruit haha
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Is ook een stap vooruit van Nissan naar Toyota luxe divisie , maar is er in het 14% segment niets vergelijkbaars ?
 

marssie

Nieuw hier
16 jun 2015
4
0
0
Nou niet wat de klasse en luxe heeft van Lexus. En met alle opties erop ben ik zelf veel goedkoper uit in de bijtelling als met de Qahqai.
En ook de lease was aantrekkelijker (en minder brandstof verbruik als met de 2.0 automaat van nu)
 

PeterA

Actief
25 jan 2012
175
76
28
... is er in het 14% segment niets vergelijkbaars ?

Afgezien van diverse kleine autootjes met 14% en de (veelal duurdere) plug-in hybrides met slechts 7% (b.v. Mitsubishi Outlander, Volvo V60) is het 14% segment dit jaar nog maar dun bevolkt. De Volvo V40 is naar mijn idee het enige alternatief, met een speciaal voor de Nederlandse markt geknepen 2liter diesel, maar dan wel handgeschakeld. Volvo is slim, en heeft al een paar jaren goed op de Nederlandse markt ingespeeld en optimaal geprofiteerd van onze bijtellingsregeling ;)

Overigens vallen sinds dit jaar ook niet alle CT's meer in de 14% categorie, maar alleen nog het basismodel, de Business Line en de 25th Edition. Als je een model kiest dat standaard uitgerust is met bredere banden (Luxury Line of F-Sport), dan is de uitstoot net te groot en beland je in de 20% categorie...
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Grappig uit jouw mond te horen dat je van een Nissan naar een CT 200h een stap vooruit vind 😀
Wel positief dat je de CT 200h rijders nu ook een beetje begint te accepteren.


dan heb je mij misschien verkeerd begrepen , ik vind inderdaad de stap van Nissan naar Toyota een stap vooruit , ik heb Toyota iets hoger staan
persoonlijk vind ik Nissan een beetje saai qua normale modellen , we hebben het hier natuurlijk niet over de skyline of 350zx
en ik heb ik het idee gegeven dat ik CT200 rijders niet accepteer ? dat idee wil ik dan graag ontkrachten ongeacht wat mijn persoonlijke mening is over dit model

@PeterA
dat verschil in uitstoot is dus maar heel klein
duidelijke keuze dus :thumbsup:
 

PeterA

Actief
25 jan 2012
175
76
28
In 2011 viel de keuze op de CT, die mij destijds toevallig onder ogen kwam. Een in mijn ogen mooie "premium" compacte auto, in de LL uitvoering vol met opties, en met een gunstige bijtelling van 14%, die mij toen goed uitkwam en waar ik 4 jaar van heb mogen profiteren (t.o.v. 20% bijtelling scheelt mij dit netto bijna ? 5500,- over de gehele looptijd). Met veel genoegen in gereden.
Nu zijn we weer 4 jaar verder. Mijn leefsituatie is veranderd, ik ben ouder geworden, er zijn weer nieuwe auto's op de markt, de bijtellingsregels zijn gewijzigd... Dus gaan we weer opnieuw alles op een rijtje zetten, ook in de 20% categorie kijken, en wederom een weloverwogen keuze maken, deels op verstand, deels op emotie ;)

Ik ben inmiddels op pad geweest voor een nieuwe auto. Ik mag/kan dit jaar nog profiteren van de huidige bijtellingsregeling, dus ik moest er op tijd bij zijn. In de 7% en 14% zit momenteel niets hetgeen ik de komende 4 ? 5 jaar zou kunnen of willen rijden, of het moet de CT in een eenvoudigere uitvoering zijn. Maar ik heb nu bijna 4 jaar in een CT LL gereden, en wil toch ook wel weer eens iets anders... Dus heb ik me gericht op de 20% categorie, en heb daarin een aantal compleet verschillende auto's bekeken. Voorwaarde was dat ze me aanstonden, dat ze een automatische versnellingsbak hadden en (uiteraard) binnen het budget zouden vallen. Uiteindelijk werd de keuze beperkt tot de Lexus IS300h 25th edition (met lederen bekleding achteraf) en de BMW Active Tourer 218dA "Luxury". Hoewel de Lexus misschien de (iets) betere rijdersauto is (een 218 dA rijdt ook geweldig fijn hoor), heb ik de praktische gebruiksmogelijkheden en de hogere zitpositie van de BMW de doorslag laten geven. Vanaf medio december wordt dit mijn auto voor de komende 5 jaar, en zal ik me waarschijnlijk iets minder vaak op dit forum begeven...