AutoMetWielen
Nieuw hier
- 19 jan 2026
- 14
- 42
- 13
Het is toch allemaal import, deze uit Japan en niet uit Born,Heerlijke auto! Veel plezier ermee. Is het een NL auto of import?

Ach, dat heb ik zelfs met mijn 11 jaar oude IS... en iedere keer als je ergens geparkeerd hebt en weg loopt kijk je nog minimaal 1 keer om![]()

, heel veel fijne kilometers gewenst 
Wat een plaatje!
Waarom de LS niet als Daily drive? Ik tuf al 11 jaar in LS-jes rond en het bevalt me prima. Helaas wordt dit waarschijnlijk de laatste... (Stomme Lexus om met de LS te stoppen.Nu weet ik uit ervaring dat je bij Anton geen slechte auto kan kopen maar als je 15K per jaar wilt rijden zou ik niet voor een LS 600 kiezen met zoveel ervaring als daily-drive
Zelf rij ik wel een LS 600 HL (rijdt geweldig maar dat heb je zelf al ondervonden) maar doe dat hobby matig (hobby's mogen geld kosten) en mijn peugeotje 3008 voor de dagelijkse kilometers, als ik een Lexus voor dagelijks gebruik zou willen kopen zou de LS600 denk ik niet mijn keus zijn
maar als je het zeg maar "kan lijden" dan is de LS de mooiste keus
)En ik met mijn 16 jaar oude RXAch, dat heb ik zelfs met mijn 11 jaar oude IS
Ik denk zomaar dat de meesten forumleden dat hebben, we zijn allemaal liefhebbers, anders kwamen we hier niet
Maar gefeliciteerd met deze prachtige luxe slee! Enjoy the ride!

Verzekering heb ik mij deerlijk in vergist. Idd ook flink aan het shoppen geweest en steeds aangegeven zakelijk een youngtimer te gaan rijden. De goedkoopste was de KNAC met €750 per jaar en 3 jaar aanschafwaarde AR. Op de dag van aankoop bleek het toch een particuliere verzekering te zijn en zakelijk bij Univé kost de dubbele premie. Tevens geen aanschafwaarde uitkering maar de waarde op het moment van schade. Dit ivm te hoge cataloguswaarde. Wat een stress was dat zeg! Tegen het einde van dit jaar gaat de wagen weer in privé wat nogal wat voeten in aarde lijkt te hebben. Ben erg benieuwd wat uiteindelijk anderhalf jaar zakelijk rijden heeft opgeleverd.ah had de post van Peter crow hierboven nog niet gezien. Ik rijd de auto privé. En ja da kost idd best wat geld. Het zijn denk ik beide serieus bombproof auto’s maar als er wat kapot gaat dan kost t geld naast de serieuze mrb en helemaal nu, de benzine. Oh en je moet even heel goed shoppen qua auto verzekering. Ik zou als ik de Rx bij dezelfde club zou verzekeren als de vorige auto meer dan een dubbele premie gaan betalen. Overstappen loont dus. Ben maar een fractie meer gaan betalen. En let ook even op de voorwaarden voor aanschafwaarde en diefstal clausules. Soms wil een verzekeraar bij een auto met een nieuwwaarde boven de 75k een volgsysteem of meer dan wat de Rx gen 3 standaard aan alarm heeft.
Omdat ik de LS niet erg handig vind in de stad, kleine parkeerplaatsen en andere automobilisten die hun deur te ver open doen als je naast ze staat, het verbruik in de stad een beetje tegen valt en mijn LS lekker schoon blijft in tegenstelling van de peugeotWaarom de LS niet als Daily drive? Ik tuf al 11 jaar in LS-jes rond en het bevalt me prima. Helaas wordt dit waarschijnlijk de laatste... (Stomme Lexus om met de LS te stoppen.)

Hoe wil je de auto verzekerenJa goede. Tips voor verzekeren zijn ven harte welkom. Ik zal em prive rijden want vermoed dat een 3/4 jaar als youngtimer zakelijk en dan overhevelen naar prive niet echt loont. Misschien een paar 100€ maar Daan heb je wel weer t nodige gedoe.
Heb nu een indicatie van 105€ per maand verzekering AR. Bij mn huidige. Dus ik ga toch nog maar even verder shoppen en kijken of er wat te halen valt.
Wat voor auto heb je? Ik betaal voor een RX van eind 2023 75 euro ongeveer voor all riskHoe wil je de auto verzekeren
Wa, wa plus of all risk?
De mijne is voor 65 euro wa verzekerd , dat is voor mij voldoende
?Een LS 600 hlWat voor auto heb je? Ik betaal voor een RX van eind 2023 75 euro ongeveer voor all risk?