Drag: Tesla S vs BMW M5

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Hube
  • Startdatum Startdatum
En vervolgens mag je maar 55 miles/uur in de States. Lekker belangrijk die drag-races. Electro is er nog lang niet. Een Tesla roadster een beetje gebruiken en je staat stil na 90 km. Heel bruikbaar. :D
 
Tesla S heeft een range van 300 mijl (85kwh accu) op 55mph. Meer dan voldoende voor woon werk verkeer lijkt mij. Dit soort bedrijven zijn gewoon goed bezig. Mocht je motor geluid willen, dan installeer je toch zo'n box?

Persoonlijk zou deze auto alleen voor woon werk verkeer gebruikt worden. En een leuke SC430 of een 370Z voor het andere gebruik.

http://www.teslamotors.com/models/options
 
Hube zei:
Tesla S heeft een range van 300 mijl (85kwh accu) op 55mph. Meer dan voldoende voor woon werk verkeer lijkt mij. Dit soort bedrijven zijn gewoon goed bezig. Mocht je motor geluid willen, dan installeer je toch zo'n box?

Persoonlijk zou deze auto alleen voor woon werk verkeer gebruikt worden. En een leuke SC430 of een 370Z voor het andere gebruik.

http://www.teslamotors.com/models/options

met het geld wat ik dan over hou aan woon werk kan ik na een tijdje een mooie ISF kopen joh haha :P
 
Na 5 acceleraties sta je stil, een elekto motor heeft natuurlijk op ??n seconde 100% power, laat hem eens draaien ,remmen enz met zijn zware batterijen.
 
tri zei:
Na 5 acceleraties sta je stil, een elekto motor heeft natuurlijk op ??n seconde 100% power, laat hem eens draaien ,remmen enz met zijn zware batterijen.

tja,dat doen we toch alle dagen he,op circuit rijden.... :mrgreen:
 
Coordinator zei:
En vervolgens mag je maar 55 miles/uur in de States. Lekker belangrijk die drag-races. Electro is er nog lang niet. Een Tesla roadster een beetje gebruiken en je staat stil na 90 km. Heel bruikbaar. :D

dus allemaal maar in polo bleu motion dan :neutral:
 
Idd, al dat racen tegen elkaar, wie doet dat nu vraag ik mij af? Wie rost nu elke keer zo snel mogelijk naar de 120-130 toe? Geen hond met deze benzine prijzen. Allemaal, ik heb een grotere syndroom. Gaat helemaal nergens over. Er had al lang een auto moeten zijn die gewoon 1 op 50 loopt, weinig gewicht heeft en veilig is voor nomaal transport. We rijden allemaal op en neer naar ons werk, klaar. Niks meer of minder. Al dat gejaag levert niks op in deze moderne wereld. :D
 
Coordinator zei:
Idd, al dat racen tegen elkaar, wie doet dat nu vraag ik mij af? Wie rost nu elke keer zo snel mogelijk naar de 120-130 toe? ..................

IK!! :hi:


Maar ja bij mij duurt het ook 40km voordat ik die 130km/u gehaald heb en dan moet ik weer hard in de ankers om op tijd stil te staan in het parkeerplekkie.....
:P
 
De electro motor verslaat de combustion engine, als je naar de RC wereld kijkt en er mee rijd dan zie je idd dat de nitro rc wagens het niet meer trekken tegen de zeer krachtige electromotoren.

Ik prefereer het geluid en de stank van een verbrandingsmotor.

:worship:
 
Zolang de range zo beperkt blijft wordt het voorlopig niks voor de consument. Plus de enorme kosten van aanschaf helpt ook niet mee. Je ziet ampera's naar Zuid-Frankrijk op de benzinemotor rijden, dan is een zuinige diesel echt beter hoor. Je kunt praktisch amper wat met zo'n ampers, bv fatsoenlijk achterin zitten. Voor woon werk verkeer ok maar toch beperkt. Stadsverkeer is ideaal voor elec auto's. :D
 
Coordinator zei:
Zolang de range zo beperkt blijft wordt het voorlopig niks voor de consument. Plus de enorme kosten van aanschaf helpt ook niet mee. Je ziet ampera's naar Zuid-Frankrijk op de benzinemotor rijden, dan is een zuinige diesel echt beter hoor. Je kunt praktisch amper wat met zo'n ampers, bv fatsoenlijk achterin zitten. Voor woon werk verkeer ok maar toch beperkt. Stadsverkeer is ideaal voor elec auto's. :D

Dat klopt helemaal,maar het is nu ook niet zo dat je alle dagen naar zuid frankrijk rijd he,als je dan voor de rest korte afstanden doet denk ik niet dat een diesel een voordeel is.....als je alle weken naar zuid frankrijk moet kan je volgens mij nog beter het vliegtuig nemen...
 
Ik kwam op de camping in de Provence een Ampera tegen. Leasebak met 0 % bijtelling natuurlijk en hoppa naar het zuiden zonder op te laden. Moet kunnen maar daar zijn ze niet voor bedoeld. (met dakkoffer zelfs haha) :D
 
De Tesla start net iets eerder + de M5 heeft veel te veel wielspin en schakelt op ongelukkig momenten.
Als de M5 een goede start heeft wint ie wel vermoed ik...