En weer een probleem met de GS430..... "deuren open"

Erikzalm

Actief
22 apr 2014
354
11
0
Mensen....
Het is weer zo ver... me auto gaat weer raar doen... Wordt er een beetje moedeloos van...:relieved:

Maaaaar de auto blijft dus nu aangeven dat mijn linker voordeur openstaat.... maar het rare is... de sensor in de deur werkt wel.. want als ik de auto instap, dan brand er netjes een lampje bij me deur, en in het dashboard staat het standaard tekentje van deur open. Druk ik de sensor in, of die ik gewoon mijn deur dicht, gaat het licht netjes uit, en valt het lampje weg.
Nou.... dan druk ik het contact aan, dan begint hij al te piepen, van "er staat nog een deur open" en daarna zie ik op het display staan: "Front left door open" terwijl hij toch echt dicht is....
Afijn... motor starten... dan is het weg, en doe ik dan mijn deur open.. zegt hij netjes, "front left door open" met een mooi plaatje erbij, en doe ik hem weer dicht, zie je hem ook weer netjes dichtgaan op het display... dus dat hele gebeuren werkt wel...

Maaaaaaar als ik nou mijn auto verlaat, en ik wil de deuren op slot doen, dan gaan ze wel op slot "gelukkig" maar blijft wel het lampje in het dashboard branden van "deuren open" en ook blijft m'n interieurverlichting zachtjes knipperen.... dus tja.. niet zoals het hoort... en ook als ik hem voor de 2e keer op slot wil drukken, piept hij ook van, joh er staat nog een deur open... druk ik nog een keer, gaat hij wel knipperen, van ik ben op slot, maar het voorgaande blijft wel gebeuren... ook niet echt lekker voor de accu, want dat vreet natuurlijk energie...

Man man man... het is ook iedere keer wat... ik dacht dat dat alleen bij die duitse auto's was... maar deze kan er ook wat van zeg.. pfffo_O

Zijn er mensen die dit al eerder mee hebben gemaakt??? Ik heb meer het idee van, ik haal de accu wel even los, en na een half uurtje weer ff vast, zodat hij ff hard reset... maar dat moet ik even overdag doen, want anders is de hele buurt wakker denkik, met het alarm...

Ik hoop dat iemand hier iets op weet... en anders wordt het waarschijnlijk al mijn spaarcentjes opmaken bij die geile lexus dealert.... :mad:
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Heb je geprobeerd om de sensor bijv om te gooien? Bijv. Van linksvoor naar links achter? Ik ga er van uit dat de bestuurders deur het meeste gebruikt wordt en dat de sensor ook meer slijt, eigenlijk de contact puntjes in de sensor.
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
vervelende storing is dat en jammer dat door zo een kleine storing een hoop ergernis ontstaat
ik weet niet wat er allemaal aan binnen verlichting aangaat maar je zou als voorzorg je gloeilampjes kunnen vervangen door ledjes die trekken volgens mij je accu niet leeg
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
No Title

Wat een gedoe weer Erikzalm Ik zou denken aan onderstaand onderdeel.
Geen idee hoe het heet en of het om te testen uitwisselbaar is met de rechterportier ?
 

Bijlagen

  • photo5102.jpeg
    photo5102.jpeg
    74,9 KB · Weergaven: 48

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Geen idee hoe het heet en of het om te testen uitwisselbaar is met de rechterportier ?
Is dat niet wat ZerOne al had aangegeven en wat Erik ook had getest?

Dat onderdeel is een drukcontact, portierschakelaar, etc.

Erik, zou het niet kunnen dat er iets mis is met de 'door' schakelaar van de hemelconsole? Anderzijds kun je misschien nog denken aan het relais wat de dimfunctie verzorgt van de binnenverlichting tijdens sluiten/openen deur.
 
Laatst bewerkt:

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
door het weer van de afgelopen weken , nl vorst vocht en zon zou het kunnen zijn dat het schuifcontact van de dome verlichting vochtig is en daardoor een melding geeft dat de deur open staat
ik ga uit van de kennis van mijn eigen dome verlichting unit maar neem aan dat de werking ongeveer het zelfde is
het loont misschien de moeite om de unit te demonteren en in te spuiten met contact spray

succes en laat je niet ontmoedigen door dit soort kleine storingen
 

Erwin Lagcher

Actief
16 nov 2015
181
16
18
Heel herkenbaar. Bij die van mij is ook bezuinigd op het onderhoud. Heb er aardig wat kosten aan gehad echter rijdt ze nu als een zonnetje. Kan niet wachten op het mooie weer om haar weer te laten glimmen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bluedeamon

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Jij zal zoiets hebben, dus geen schuifschakelaar. Wat ik al eerder noemde en SC400 ook, die knopjes checken (aan de binnenkant he?).

Volgens mij zit hier geen alarmunit in...slechts de alarm 'radar'.

s-l225.jpg
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Hmmm dat is wel balen als de auto slecht onderhouden is, maar was dat aan andere dingen ook te merken dat die slecht onderhouden was? Zo ja dan had je mogelijk ook een ander prijsbetaald voor een slecht onderhouden auto. Dus dan Zat het risico in de aanschaf en anders heb je maybe pech gehad met de auto 😔
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
ik begrijp overigens niet wat een falende schakelaar met slecht onderhoud te maken heeft , lijkt mij een vocht probleem door het weer van de afgelopen tijd
 

Erikzalm

Actief
22 apr 2014
354
11
0
GPS-10: Klopt, dat is precies zo'n ding als wat ik heb, en ja je heb gelijk gelijk, volgens mij zit hier alleen zo'n radar in ja... kan er iig geen bril in doen in dat kastje:p

Alan en SC400nl Tja, ik weet nier precies of het slecht onderhoud is hoor, wat sc400nl ook zegt, het is vast inderdaad een vochtprobleem, en misschien heb ik gewoon een beetje pech met deze Lex... ik heb normaal nog nooit iets geks gehad met japanners, maar als je even gaat kijken naar het lijstje:


- Check VSC Melding (eigen schuld, te veel olie) (opgelost)
- Bandenspanningsmelding (eigen schuld, banden in berging) (opgelost)
- Open deur storing
- Kapotte Xenon unit (opgelost)
- Schurende remmen bij hard remmen.
- Gezeik met trekhaak. (heeft verkoper opgelost)

Is gewoon beetje vervelend :brr:
maaaaar wel top dat jullie hier zo goed meedenken!! :thumbsup:
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Verwend nest! :p

Zijn die slepende remmen inmiddels opgelost? Wel een onderdeel wat aan slijtage onderhevig is uiteraard?
 

Erikzalm

Actief
22 apr 2014
354
11
0
Whahahaha daar had ik nog geen topic van gemaakt :grin: Ik denk, anders denken ze helemaal, want een problemen heb die kerel toch allemaal met die auto :p

maaaaar nee nietecht... merk wel met remmen dat me schijven geloof ik niet helemaal recht zijn... beetje schommelend afremmen, verder niet heel hinderlijk, maar als je bijvoorbeeld van 200 afremt op de afrit, dan moet je natuurlijk flink remmen, en dan hoor je me remmen echt schuren, alsof je metaal op metaal hebt, ondanks dat mijn remblokken nog goed zijn... schijven zien er verder ook nog goed uit...

Dus dit, en dan dit open deuren verhaal, is het enige nog maar......o_O
 

TwaMu

Actief
13 mei 2015
233
19
18
Misschien een draad of isolatie breuk t.h.v. de deurscharnieren, kijk eens in de rubber doorvoer of daar iets vreemds te zien is.
 

Erikzalm

Actief
22 apr 2014
354
11
0
TwaMu: maar met een draadbreuk... waarom zou dan de storing zo snel wegvallen als ik mijn binnenverlichting aanzet??? het blijft raar he :p

Heb trouwens denet ff me dome unit uit elkaar gehaald, en beetje schoongemaakt, maar zag er verder perfect uit! Dus gewoon weer teruggeplaatst... en het is nog steeds.
Wat me wel opvalt, is dat als ik even de motor heb laten draaien, echt maar een minuut ofzo, en ik doe dan me verlichting op "door" en ik zet me motor uit, en zet het contact weer aan. dan is het er even niet, een paar seconde, en daarna komt het ineens.... alsof het iets met de spanning van de 12V de maken zou hebben... maar hij start verder pefect, en de spanning is goed..