En weer een probleem met de GS430..... "deuren open"

Erikzalm

Actief
22 apr 2014
354
11
0
Mensen....
Het is weer zo ver... me auto gaat weer raar doen... Wordt er een beetje moedeloos van...:relieved:

Maaaaar de auto blijft dus nu aangeven dat mijn linker voordeur openstaat.... maar het rare is... de sensor in de deur werkt wel.. want als ik de auto instap, dan brand er netjes een lampje bij me deur, en in het dashboard staat het standaard tekentje van deur open. Druk ik de sensor in, of die ik gewoon mijn deur dicht, gaat het licht netjes uit, en valt het lampje weg.
Nou.... dan druk ik het contact aan, dan begint hij al te piepen, van "er staat nog een deur open" en daarna zie ik op het display staan: "Front left door open" terwijl hij toch echt dicht is....
Afijn... motor starten... dan is het weg, en doe ik dan mijn deur open.. zegt hij netjes, "front left door open" met een mooi plaatje erbij, en doe ik hem weer dicht, zie je hem ook weer netjes dichtgaan op het display... dus dat hele gebeuren werkt wel...

Maaaaaaar als ik nou mijn auto verlaat, en ik wil de deuren op slot doen, dan gaan ze wel op slot "gelukkig" maar blijft wel het lampje in het dashboard branden van "deuren open" en ook blijft m'n interieurverlichting zachtjes knipperen.... dus tja.. niet zoals het hoort... en ook als ik hem voor de 2e keer op slot wil drukken, piept hij ook van, joh er staat nog een deur open... druk ik nog een keer, gaat hij wel knipperen, van ik ben op slot, maar het voorgaande blijft wel gebeuren... ook niet echt lekker voor de accu, want dat vreet natuurlijk energie...

Man man man... het is ook iedere keer wat... ik dacht dat dat alleen bij die duitse auto's was... maar deze kan er ook wat van zeg.. pfffo_O

Zijn er mensen die dit al eerder mee hebben gemaakt??? Ik heb meer het idee van, ik haal de accu wel even los, en na een half uurtje weer ff vast, zodat hij ff hard reset... maar dat moet ik even overdag doen, want anders is de hele buurt wakker denkik, met het alarm...

Ik hoop dat iemand hier iets op weet... en anders wordt het waarschijnlijk al mijn spaarcentjes opmaken bij die geile lexus dealert.... :mad:
 

TwaMu

Actief
13 mei 2015
233
19
18
Draadbreuk zal het idd niet zo snel zijn, maar doorgeschuurde isolatie kan vervelende storingen geven, Ik ken de constructie bij jou auto niet maar is het mogelijk om de bedrading van het LV portier los te koppelen (stekker?) Ben benieuwd of de storing dan weg is, zo niet kan je de portierschakelaar en bedrading uitsluiten van storing.
 

Erikzalm

Actief
22 apr 2014
354
11
0
Het lijkt toch echt van de binnenverlichtingsunit af te komen, want als ik die afkoppel werkt alles naar behoren... deur heb ik al los kunnen halen, en toen bleef het voorkomen... het zou wel raar zijn, want die unit ziet er nog helemaal perfect uit.. Kan ook gewoon in die unit de "door" draden uit te klem halen, want zoveel verlichting komt er toch niet uit als je instapt :p
 

VROEM

Actief
31 jul 2011
340
6
0
Val er zo in, maar kan er ergens geen breuk in een printplaatje zitten van die unit?
Heb zoiets met een zgan auto gehad en die is vervangen.
De oude bekeken en pas na zorgvuldig zoeken scheurtje gevonden, dat is soldeerbaar.
 

Erikzalm

Actief
22 apr 2014
354
11
0
Ja inderdaad... zoiets zat ik zelf ook al te denken... moet ik hem toch even iets zorgvuldiger gaan bekijken, of kijken of het het even door kan meten! Bedankt voor de tip!:rulez:
 

Erikzalm

Actief
22 apr 2014
354
11
0
Ik had inderdaad ook al ff gezocht op ebay, maar de goedkoopste die ik kon vinden was ?120,- dit is al iets schappelijker inderdaad.. zou wel fijn zijn om even te testen of dit het echt is inderdaad,
 

UsedLexus

Actief
Sponsor
25 jan 2014
335
1
178
43
als je het wilt testen ik heb nog een gs 450 staan voor sloop als je de moeite wilt nemen mag je gerust fff proberen
 

Erikzalm

Actief
22 apr 2014
354
11
0
Ik wou jou inderdaad al gaan bellen van de week, om te vragen of je er toevallig een had staan voor de sloop :D
Helemaal top man! Ik neem vandaag ff contact met je op! :thumbsup: Bedankt!
 

AHAM1

Hoort erbij
4 mrt 2015
57
0
0
Tjonge, vervelend dit soort mankementen. Dat is vaak lang zoeken. Even een hart onder de riem. Mijn Lex, (zelfde jaar, type en kleur echter zonder trekhaak:cry:) doet het prima. De eerste 20K Km zitten er bijna op. Ik hoop dat het mankement snel opgelost is. Succes.
 

Erikzalm

Actief
22 apr 2014
354
11
0
AHAM1 Bedankt voor de Heads-up!! Komt ook wel goed, alleen werd er een beetje moedeloos van! Ga waarschijnlijk zaterdag naar Breda, om te testen met de sloop-lex!
Rijdt lekker he, zo'n GS430 :)
 

Erikzalm

Actief
22 apr 2014
354
11
0
Nouwwwww even een update!
Ik heb bij meneer Kakerken de dome unit uit de sloop GS450 gehaald.... en... hetzelfde probleem... wat wel opvalt nu met deze, is dat mijn spotlight nu ook aangaat zodra de desbetreffende deur open gaat, en dat was bij me oude dome unit niet.. kan dat zo verschillen tussen 2 modellen? En waarom doet hij het dan nu wel?

Misschien andere mensen met een GS430 van hetzelfde bouwjaar, die mij misschien kunnen vertellen of dit normaal ook hoort te gebeuren ja of nee, of dat dit alleen bij de GS450 gebeurd. Want anders wil ik deze wel over gaan zetten... dan zit ik nog wel met dezelfde storing... maar dan zie ik in iedergeval duidelijker dat mijn knopje nog op "door" staat, want de spot blijft dus constant branden, ookal zijn de deuren dicht, en ookal loopt de motor... gaat alleen uit als ik ze met de hand uit zet..
Ik wacht even de reacties af :) bedankt alvast!

En voor die storing.. jaaa moet ik hem misschien toch een keer echt door een goed bedrijf laten uitlezen.. misschien dat hij ergens toch iets aangeeft... ik zie in ieder geval geen storing met mijn apparaatje, maarja die was ook iets goeiekoper :)
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
"Een goed bedrijf" tja dan heb je de Bosch servicecenters, ik zou toch eerder naar Toyota/Lexus gaan omdat ze geen universele uitleesapparatuur gebruiken maar Techstream.

Je kunt anders zelf ook een Techstream setje kopen en dat werkt beter dan die bluetooth OBD modules die je vervolgens met je foon uitleest.

De specifieke fouten zie je niet terug op de DTC's
https://en.m.wikipedia.org/wiki/OBD-II_PIDs
De DTC zijn zowat voor alle auto's algemene codes, bijv motorstoring o.i.d.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Wat je mogelijk kunt laten nakijken is de 'dome integration relay'. Dat verzorgt de schakeling verlichting deuren en plafondlamp etc. Die box zit nabij je zekeringenkastje.

Zoiets dus:
082713.JPG
 

Erikzalm

Actief
22 apr 2014
354
11
0
Dat is inderdaad ook wel een goeie ja! daar ga ik ook eens naar kijken! Bedankt!
Het rare is wel, dat dat gebeuren met die spotjes, dus wel werkt met een andere dome unit, maar niet met mijn eigen... En heb even in de manual gekeken, en ze zouden het inderdaad gewoon op die manier moeten doen, als welke deur dan ook open gaat, zou hij de spot van die betreffende deur ook aan moeten zetten...
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ja dat klopt met die spots. Ik kwam overigens een vergelijkbaar verhaal tegen aangaande een LS. Zodra de schakelaar binnenverlichting werd uitgezet, niks aan de hand, maar 'aan' wel. Daar was deze 'relay' ook debet aan. Die dingen lijken niet al te prijzig, dus mocht dat het zijn, kom je er relatief goed mee weg. Overigens gaan veel van die relays stuk door gepruts met LEDs of kortsluiting e.d.

Succes met de quest!
 

Erikzalm

Actief
22 apr 2014
354
11
0
Bedankt!! Ik ga het ff uizoeken!

Wel ff vraagje, die dome integration relay, zit die nou naast je zekeringkastje bij het stuur of onder de motorkap?? Voordat ik me eigen scheel zoek :p
 

Erikzalm

Actief
22 apr 2014
354
11
0
Ik heb de "dome integration relay" gevonden, maar ik denk niet dat deze de binnenverlichting en dergelijke schakeld... want toen ik hem loskoppelde werkte dit gewoon allemaal nog, zoals het daarvoor deed.. wel een hele lading andere "check" meldingen, maar het dome verhaal bleef.... Ik ben echt een beetje ten einde raad...

Heb zelfs vandaag de Lexus gebelt, en die kon dit zelfs niet plaatsen.. ook nog in de werkplaats gevraagd, en daar konden ze er ook niks op zeggen... hij heeft zelfs in hun systeem gekeken van storingsmeldingen, en daar stond hij zelfs niet in.... hij zei ook dat ze met uitlezen, zoiets er ook niet uit gaan krijgen...

wie....o...wie... heeft er nog idee?n??

Nou schijnt er ook nog een ECU in mijn deuren te zitten... Zijn dit ook echt 4 ecu's of is dat 1 ecu voor al m'n deuren?? Die kan ik ook nog proberen...
 

TwaMu

Actief
13 mei 2015
233
19
18
Wat gebeurd er als je de stekker bij je deurscharnierpunt los neemt, blijf je dan ook deze meldingen krijgen?
 

Erikzalm

Actief
22 apr 2014
354
11
0
Een stekker bij het scharnierpunt heb ik geloof ik niet... kan hem wel loskoppelen als ik mijn deurpaneel eraf haal, dat moet ik nog even doen, kijken wat hij doet! bedankt!