En weer een probleem met de GS430..... "deuren open"

Erikzalm

Actief
22 apr 2014
354
11
0
Mensen....
Het is weer zo ver... me auto gaat weer raar doen... Wordt er een beetje moedeloos van...:relieved:

Maaaaar de auto blijft dus nu aangeven dat mijn linker voordeur openstaat.... maar het rare is... de sensor in de deur werkt wel.. want als ik de auto instap, dan brand er netjes een lampje bij me deur, en in het dashboard staat het standaard tekentje van deur open. Druk ik de sensor in, of die ik gewoon mijn deur dicht, gaat het licht netjes uit, en valt het lampje weg.
Nou.... dan druk ik het contact aan, dan begint hij al te piepen, van "er staat nog een deur open" en daarna zie ik op het display staan: "Front left door open" terwijl hij toch echt dicht is....
Afijn... motor starten... dan is het weg, en doe ik dan mijn deur open.. zegt hij netjes, "front left door open" met een mooi plaatje erbij, en doe ik hem weer dicht, zie je hem ook weer netjes dichtgaan op het display... dus dat hele gebeuren werkt wel...

Maaaaaaar als ik nou mijn auto verlaat, en ik wil de deuren op slot doen, dan gaan ze wel op slot "gelukkig" maar blijft wel het lampje in het dashboard branden van "deuren open" en ook blijft m'n interieurverlichting zachtjes knipperen.... dus tja.. niet zoals het hoort... en ook als ik hem voor de 2e keer op slot wil drukken, piept hij ook van, joh er staat nog een deur open... druk ik nog een keer, gaat hij wel knipperen, van ik ben op slot, maar het voorgaande blijft wel gebeuren... ook niet echt lekker voor de accu, want dat vreet natuurlijk energie...

Man man man... het is ook iedere keer wat... ik dacht dat dat alleen bij die duitse auto's was... maar deze kan er ook wat van zeg.. pfffo_O

Zijn er mensen die dit al eerder mee hebben gemaakt??? Ik heb meer het idee van, ik haal de accu wel even los, en na een half uurtje weer ff vast, zodat hij ff hard reset... maar dat moet ik even overdag doen, want anders is de hele buurt wakker denkik, met het alarm...

Ik hoop dat iemand hier iets op weet... en anders wordt het waarschijnlijk al mijn spaarcentjes opmaken bij die geile lexus dealert.... :mad:
 

Erikzalm

Actief
22 apr 2014
354
11
0
Nou... weer even een update... ben gister druk aan het meten en zoeken geweest... maar kom er echt niet uit... ook alle stekkers op mijn deur los gehad... en nog steeds dezelfde storing... Ik vind het ook erg moeilijk om de draden te volgen... heeft er iemand toevallig ergens een tekening hiervan?? Heb internet helemaal af gezocht.. en kan soms hele kleine onduidelijke tekeningen vinden, maar daar heb ik niks aan... want dit is zoeken naar een spelt in een hooiberg zo... Ook heb ik bij de bestuurderskant links onder bij een aantal stekkers zitten rommelen... maar mijn dome bleef spanning houden, en de melding. wordt dit allemaal ergens anders vandaan gestuurd? want ik heb geloof ik bijna alles los gehad bij de zekeringenkast..

Baal er gewoon van dat ik hier niet uitkom.. het is.. vervelend... er is makkelijk mee te rijden, als je maar rekening houd, dat als je je auto uit gaat, dat je binnenverlichting op "off" staat, want anders kan hij raar gaan piepen oid.

Anders misschien een idee om het nog even voor de leggen bij Club Lexus? Dat is iets groter als hier, maar heb daar ook gezocht, en kan daar ook niks over vinden... wel sommige die er op lijken, maar dat zijn dat oudere modellen, met een heel anders systeem.

Info is altijd welkom, en ik hou jullie op de hoogte! Zelfs Lexus vroeg, of als ik er uit was, dat ik dat even wou terugkoppelen, zodat hun het in het vervolg ook weten..
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ik zou het zeker voorleggen bij de US forums.

Btw, kan de dealer je geen diagram geven, aangezien ze zo ge?nteresseerd zijn?
 

Erikzalm

Actief
22 apr 2014
354
11
0
RvdB : Dat is een goed idee, daar ga ik even lid van worden! misschien dat hun inderdaad meer weten!

GPS-10 Dat ga ik voorleggen bij Lexus ja, nog een goed idee!! En even bij Club Lexus voorleggen... Even kijken hoe ik dit het beste kan uitleggen op mijn beste Engels :p We komen er wel uit! Bedankt mannen!!

Ik hou jullie weer op de hoogte!:thumbsup:
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Er zitten verschillende MPX computers in de auto, o.a. de deuren, etc. Je moet dus weten welke waarvoor verantwoordelijk is. Nu heb ik wel eens zulke lijstjes voorbij zien komen, maar kan die niet zo snel meer terugvinden... :mad:
 

Erikzalm

Actief
22 apr 2014
354
11
0
No Title

Klopt ja... ik zag deze wel zitten in mijn deur, maar volgens mij is die voor de ramen en dergelijke. want na afkoppeling van die hele gebeuren, bleef het hetzelfde..
 

Bijlagen

  • photo5226.JPG
    photo5226.JPG
    137,1 KB · Weergaven: 51

TwaMu

Actief
13 mei 2015
233
19
18
Als je de stekkers van de deuren hebt los gemaakt en de storing blijft hoef je het naar mijn mening niet in de deuren te zoeken. Is de draad van je portierschakelaar niet ergens beschadigd zodat deze ergens in de deurstijl of onder een dorpellijst tegen massa aan ligt. Volg deze draad eens, denk haast dat je het in deze richting moet zoeken.
 

Erikzalm

Actief
22 apr 2014
354
11
0
TwaMu: Dat is wel zo, maar het blijft raar, dat als de motor draait, en ik zet hem bijvoorbeeld in D en doe dan m'n deur open, dan gaat hij lopen stressen put it in P en dit en dat en alle lampen knipperen, omdat je natuurlijk je deur open doet in D. Dus die schakelaar werkt gewoon goed, anders zou ik deze meldingen toch constant moeten hebben? en dat is dus niet het geval. Wel brand constant dat linker led lampje op mijn Dome unit. die stilletjes aangeeft, er staat nog een deur open....

Alor: Dat kan ook... maar als de Lexus al zegt dat ze niet weten wat het kan zijn... en die zijn straks 3 dagen bezig, en dan zeggen ze... sorry, niks kunnen vinden, maar je mag wel ff 24 x 100 euro arbeidsloon aftikken, daar pas ik voor. Ik vind het juist leuk als ik het zelf kan oplossen... met natuurlijk jullie hulp op deze manier :)

En zo'n ramp is het ook weer niet, want die binnenverlichting van die GS430 is toch al helemaal ruk, daar is iedereen met deze auto het wel over eens, dus of je nou savonds wel of geen binnenverlichting hebt, je ziet geen ene f*ck :p
Maaar toch zou ik het leuk vinden als alles gewoon werkt :)
 

TwaMu

Actief
13 mei 2015
233
19
18
Kan de dealer je niet aan een bedradingsschema helpen. Anders toch eens contact opnemen met de technische dienst van Louwman. Daar moeten ze je toch wel een zetje in de goede richting kunnen geven.
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
[En zo'n ramp is het ook weer niet, want die binnenverlichting van die GS430 is toch al helemaal ruk, daar is iedereen met deze auto het wel over eens, dus of je nou savonds wel of geen binnenverlichting hebt, je ziet geen ene f*ck :p
Maaar toch zou ik het leuk vinden als alles gewoon werkt :)
Kwestie van goede leds gebruiken 😉

Kan de dealer je niet aan een bedradingsschema helpen. Anders toch eens contact opnemen met de technische dienst van Louwman. Daar moeten ze je toch wel een zetje in de goede richting kunnen geven.
Misschien heb je gelijk maar aan de andere kant zeker niet. Als Lexus als helpdesk gaat spelen dan komt niemand meer terug voor zulke problemen > mislopen van inkomsten.😂
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Je zou ook kunnen overwegen om hier http://www.lexus-tech.eu/OnlineSubscriptions.aspx een kijkje te nemen. Kun je voor een paar euro schema's inzien.

E?n selecteren:
(Alle prijzen zijn excl. BTW)

Abonnement voor 1 jaar*? 2400.00
Abonnement voor 1 maand? 240.00
Abonnement voor 1 week? 72.00
Abonnement voor 1 dag? 16.00
Abonnement voor 4 uur? 12.00
Abonnement voor 3 uur? 9.00
Abonnement voor 2 uur? 6.00
Abonnement voor 1 uur? 3.00
 

AHAM1

Hoort erbij
4 mrt 2015
57
0
0
Tjonge wat een verhaal. Ik had het forum ff niet gevolgd. Wat spot betreft als de deur open gaat. Dat heb ik niet. Alleen nietszeggende binnenlampjes gaan aan. Voor het uitlezen van fouten gebruik ik overigens een mvci interface met samenstroom software. Kon ik zo kopen op internet (wel EUR 125). Lees je alle computers in de auto mee uit en kan je lp's instellen. Succes met zoeken naar het weerbarstige deurenlampje. Vervelend.
 

Ik heb ook een Lexus

Hoort erbij
2 apr 2023
76
70
18
- Check VSC Melding (eigen schuld, te veel olie) (opgelost)
- Bandenspanningsmelding (eigen schuld, banden in berging) (opgelost)
- Open deur storing
- Kapotte Xenon unit (opgelost)
- Schurende remmen bij hard remmen.
- Gezeik met trekhaak. (heeft verkoper opgelost)

Is gewoon beetje vervelend :brr:
maaaaar wel top dat jullie hier zo goed meedenken!! 👍

Als je dat vergelijkt met een Duitser zijn de 1e twee logisch. De derde kan gebeuren. De 4e is onderhoud en de 5e is slechte montage (gok ik?)
Dus nu heb je eigenlijk maar 1 probleem dat vaag is. Valt mee hoor, tenzij de auto 1 jaar oud is. Dan weer niet :)
 

zjelko

Actief
9 aug 2020
217
147
43
Whahahaha daar had ik nog geen topic van gemaakt 😁 Ik denk, anders denken ze helemaal, want een problemen heb die kerel toch allemaal met die auto :p

maaaaar nee nietecht... merk wel met remmen dat me schijven geloof ik niet helemaal recht zijn... beetje schommelend afremmen, verder niet heel hinderlijk, maar als je bijvoorbeeld van 200 afremt op de afrit, dan moet je natuurlijk flink remmen, en dan hoor je me remmen echt schuren, alsof je metaal op metaal hebt, ondanks dat mijn remblokken nog goed zijn... schijven zien er verder ook nog goed uit...

Dus dit, en dan dit open deuren verhaal, is het enige nog maar......o_O
Waarschijnlijk zijn je schijven te dun aan het worden, als je echt regelmatig hard rijd en afremt zou ik ze even opmeten. Als je "fading" krijgt een keer tijdens erg hard afremmen dan hang je in een boom/ vangrail.