Ervaring CrossClimate all season banden

  • Lexusforum jaarmeeting 2024

    Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2024.
    Dit jaar zullen wij op 14 september als club aansluiten bij GO Japan te Raamsdonkveer.

    Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

Timon

Hoort erbij
12 jul 2023
29
32
13
Ik begrijp de apk keurmeester niet en ook degene die hiermee de weg op gaat. Je ziet aan de letters dat de band al gedeformeerd is. Over een trottoirband of erger nog op snelheid en de band zal juist daar klappen. Niet mijn keuze. Auto is het waard maar zeker ook de mogelijkheid om veilig te rijden.
En lees a.u.b. die Engelse text….
 

Bobusa

Actief
12 okt 2008
346
213
43
Dat zou ik zeker nooit doen. Veiligheid boven alles. Banden zijn het enige contact met de weg. Dat moet 100% in orde zijn.
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
752
699
93
Ik zou er bij wijze van spreken geen meter meer mee rijden. De bandenboer die zegt dat het alleen maar een oppervlakkige beschadiging is, kan best gelijk hebben. Weten dat hij het bij het rechte eind heeft, kan hij echter niet.

Het is niet ondenkbaar dat onder de oppervlakkige beschadiging een onzichtbare beschadiging aanwezig is, die een potentieel gevaar kan opleveren. Een band veert tijdens gebruik continu in en uit. Wanneer er onderhuids een beschadiging aan een van de koortlagen aanwezig is, bestaat de mogelijkheid dat die beschadiging door het in/uitveren zich verder uitbreidt - en op een gegeven moment er een scheur bestaat die fatale gevolgen kan hebben.

Misschien kun je er nog prima vele duizenden kilometers mee rijden, maar het doet toch denken aan een soort "Russische roulette"
 

Flierefluiter

Hoort erbij
13 dec 2023
32
5
8
Nou.. de betreffende partij gaf bij de APK aan dat t geen enkel probleem is. Maar, toen ik er toevallig van de week was, dat hij er nooit mee naar Italie zou rijden en het met geluk door de APK is gekomen.
Nadat ik aangaf dat hij zelf de APK heeft gedaan en toen zei dat t geen probleem is zolang je t karkas niet ziet, werd t wat onduidelijk
 
  • Wow
Waarderingen: D43m0n

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
947
1
580
93
Oké, lekker dan. Wat ga je nu doen? Band vervangen? En misschien ook eens een keer een ander(e) garage/APK-keuringsstation proberen?
 

Speedy J

Actief
27 mrt 2012
203
177
43
Wat een figuur die APK man.

Ik zou het dan wel weten, ga met mijn vrouw en onze drie kinderen op vakantie over een paar weken. Ik ben wel een piekeraar (op zich niet goed maar ja), ik zou niet fijn in de auto zitten. Twee nieuwe banden en dan desnoods twee keer zelf eten maken in plaats van uit eten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa en Lexus4me

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
608
1
406
63
Zeker niet op vakantie met zo'n band; langdurig zwaar belast, hoge snelheden, hoge temperaturen, niet doen, ik zag al Russisch roulette voorbij komen, zoiets dus. Jij kunt het oké vinden (vast niet) maar je passagiers hebben geen keus hè....;)