Even voorstellen Lexus IS200 Rijder

Jvdn

Hoort erbij
27 feb 2020
30
27
18
Hoi ik ben Jelmer 29 jaar, en sinds een jaar trotse bestuurder van een mooie Lexus IS200 uit 2001, toen ik van baan wisselde en geen leaseauto meer had mocht ik opzoek naar iets leuks en ben toen uiteindelijk bij Lexus terecht gekomen, ik heb er geen moment spijt van gehad!

Eind maart is het de bedoeling dat er gestart word met het inbouwen van een supercharger (Supercharger kit van Rankoneperformance) en een Replica Airbox van TTE

https://imgur.com/L5Arkv1

https://imgur.com/SJRC1hc

https://imgur.com/lzsK8sY
 

Abel

Nieuw hier
7 jun 2014
21
3
0
Benieuwd naar je supercharger inbouw! Er zijn hier meer mensen met een (TTE) supercharger, volgens mij.
 

Jvdn

Hoort erbij
27 feb 2020
30
27
18
Dank jullie! ja de kleur vind ik super!.

Ja ik ben ook erg benieuwd naar de supercharger inbouw, voor dat de inbouw plaats vind gaat hij eerst op de vermogensbank en ook na de ombouw gaat hij ook weer op de vermogensbank. Ik heb vandaag bericht gehad van Rankoneperformance dat het pakket word verstuurd.

De volgende spullen zijn besteld:

- Lexus IS200 Supercharger kit Silver/Black 150mm 6PK + 1ZZ Injectoren (https://rankoneperformance.com/colle...=7337563586621)
- Lexus IS200 Fuel Return Line Upgrade (https://rankoneperformance.com/colle...olt-on-version)
Ook word tijdens de ombouw vervangen: koppeling, bougies, blokolie, bakolie en allerlei dingen die ik op dit moment vergeet.
 
  • Leuk
Waarderingen: BlueyCT200

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.396
219
63
Welkom op het forum Jvdn . Ik ben benieuwd naar je plannen ! Ik vind het erg leuk om weer eens een nieuw lid te zien met een IS200 ! :)
Ik heb zelf een project topic op het forum, hier kun je eventueel mijn aanpassingen etc zien. Ik heb zelf ook een supercharger erop ! Ik heb erg veel geluk gehad en ben een originele TTE tegengekomen.
 

Jvdn

Hoort erbij
27 feb 2020
30
27
18
Welkom op het forum Jvdn . Ik ben benieuwd naar je plannen ! Ik vind het erg leuk om weer eens een nieuw lid te zien met een IS200 ! :)
Ik heb zelf een project topic op het forum, hier kun je eventueel mijn aanpassingen etc zien. Ik heb zelf ook een supercharger erop ! Ik heb erg veel geluk gehad en ben een originele TTE tegengekomen.

Dank Erwin!,

Dat geluk had ik helaas niet maar deze kit schijnt redelijk "Plug and Play" te zijn, ik ga je project topic zeker weten doorkijken!.
Morgen mag de Lexus voor de APK ik ben benieuwd maar verwacht weinig spannende zaken.
 
  • Leuk
Waarderingen: ErwinJDM

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.396
219
63
Dank Erwin!,

Dat geluk had ik helaas niet maar deze kit schijnt redelijk "Plug and Play" te zijn, ik ga je project topic zeker weten doorkijken!.
Morgen mag de Lexus voor de APK ik ben benieuwd maar verwacht weinig spannende zaken.

Houdt er 'ff rekening mee dat je andere bougies moet gaan gebruiken dan standaard wordt voorgeschreven. Standaard zijn het de IK20's . Je moet nu de IK22's pakken.
maar dat staat vast wel in de beschrijving die je krijgt van RankOne.
 

Jvdn

Hoort erbij
27 feb 2020
30
27
18
Houdt er 'ff rekening mee dat je andere bougies moet gaan gebruiken dan standaard wordt voorgeschreven. Standaard zijn het de IK20's . Je moet nu de IK22's pakken.
maar dat staat vast wel in de beschrijving die je krijgt van RankOne.

Klopt de ombouw word gedaan door een kennis die hier ervaring mee heeft deze gaf ook aan de bougies mee te pakken. Ook alle randzaken worden tijdens de ombouw preventief vervangen, ook maken we de front cats leeg uit voorzorg. Ben erg benieuwd wat ik op de vermogensbank haal ik tank altijd uitsluitend Aral 102.
 
  • Leuk
Waarderingen: ErwinJDM

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.396
219
63
Klopt de ombouw word gedaan door een kennis die hier ervaring mee heeft deze gaf ook aan de bougies mee te pakken. Ook alle randzaken worden tijdens de ombouw preventief vervangen. Ook tank ik altijd uitsluitend Aral 102 (ik woon vlak bij de Duitse grens). Ook maken we de front cats leeg uit voorzorg.

Pak ook gelijk je thermostaat 'ff mee ! En als je 't helemaal goed wilt doen ook je waterpomp ( Aisin ) niet alle waterpompen hebben de opstaande rand waar de poelie van de charger op gaat.
Aisin is OEM Toyota/Lexus.

Pre cats heb ik er ook uit, verstandig !
 

Jvdn

Hoort erbij
27 feb 2020
30
27
18
Pak ook gelijk je thermostaat 'ff mee ! En als je 't helemaal goed wilt doen ook je waterpomp ( Aisin ) niet alle waterpompen hebben de opstaande rand waar de poelie van de charger op gaat.
Aisin is OEM Toyota/Lexus.

Pre cats heb ik er ook uit, verstandig !

Top! bedankt voor de tip de waterpomp en thermostaat zijn vorig jaar net vervangen maar ik ga even kijken of ik kan achterhalen welke waterpomp er nu op zit.

Merktte jij veel verschil nadat je de Pre cats eruit had gehaald?
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.396
219
63
Top! bedankt voor de tip de waterpomp en thermostaat zijn vorig jaar net vervangen maar ik ga even kijken of ik kan achterhalen welke waterpomp er nu op zit.

Merktte jij veel verschil nadat je de Pre cats eruit had gehaald?

"mwah" niet echt, wel het geluid wordt wat anders. Niet harder ofzo, maar je hoort een soort suizend geluid ( niet storend ) wat ik voorheen niet hoorde.
 

Jvdn

Hoort erbij
27 feb 2020
30
27
18
Ok helder dank Erwin!

Gisteren de auto naar de garage gebracht voor de APK, stelde weinig voor.

- 2 stadslichtjes
- Mistlampen voor afgesteld
- Schijven + blokken achtervervangen (erg veel corrosie op de schijf)
- Ruitensproeierkopjes laten vervangen deze waren verstopt

We kunnen weer een jaar lang genieten!
 
  • Leuk
Waarderingen: ErwinJDM

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.396
219
63
Ok helder dank Erwin!

Gisteren de auto naar de garage gebracht voor de APK, stelde weinig voor.

- 2 stadslichtjes
- Mistlampen voor afgesteld
- Schijven + blokken achtervervangen (erg veel corrosie op de schijf)
- Ruitensproeierkopjes laten vervangen deze waren verstopt

We kunnen weer een jaar lang genieten!

Lekker !
 

Lextase

Actief
7 apr 2015
112
32
28
Ha Jelmer, welkom op het forum. Mooie wagen heb je en gave velgen. Ik (70) heb een IS200 Sport uit 2000, 5 jaar geleden gekocht met 6500 km, een echte barnfind. Net als jij ben ik er erg trots op om eindelijk in mijn droom-auto te rijden. Ik ben niet zo'n knutselaar en hou hem zo origineel mogelijk, dat is voor mij meer dan voldoende :sneaky:.
 

Jvdn

Hoort erbij
27 feb 2020
30
27
18
Ha Jelmer, welkom op het forum. Mooie wagen heb je en gave velgen. Ik (70) heb een IS200 Sport uit 2000, 5 jaar geleden gekocht met 6500 km, een echte barnfind. Net als jij ben ik er erg trots op om eindelijk in mijn droom-auto te rijden. Ik ben niet zo'n knutselaar en hou hem zo origineel mogelijk, dat is voor mij meer dan voldoende :sneaky:.

Hoi Lextase, dankje! ik ben er erg blij mee de velgen hebben helaas nog wat stoeprandschade door de vorige eigenaar en ben nog op zoek naar mooie 18inch velgen.

Normaliter ben ik ook niet een knutselaar maar een superchargerkit vind ik bij de auto passen (ook omdat deze kit vroeger vanuit de dealer geleverd/geplaatst werd). voor het nieuwe luchtfilter heb ik daarom ook gekozen voor een Replica TTE Filter dit staat erg mooi.

6500km pfff dat is inderdaad echt wel een barnfind! zuinig op zijn en nooit meer wegdoen!
 

Lextase

Actief
7 apr 2015
112
32
28
Inmiddels staat er wel 90.000 op de teller, hoor ;)....
4605_1419159312.jpg
 

Jvdn

Hoort erbij
27 feb 2020
30
27
18
Nou de ombouw is inmiddels klaar en ben best tevreden met het resultaat.

Bijgevoegd een foto met het eindresultaat en de dyno meting met het verschil tussen de meting voor de ombouw en de meting na de ombouw!

Er is een hoop gewijzigd

- Eaton M62 Supercharger
- Intercooler voor de Supercharger
- Fuel return line met drukpomp om de grotere injectoren altijd te voorzien van genoeg brandstof
- Grotere Injectors 1ZZ
- Replica TTE Air Intake
- Bougies een graadje kouder
- Nieuwe blok olie + Filter
- Pre-Cats eruit gehaald
 

Bijlagen

  • photo8033.jpg
    photo8033.jpg
    233,1 KB · Weergaven: 63
  • photo8034.jpg
    photo8034.jpg
    108 KB · Weergaven: 58
Laatst bewerkt:

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.396
219
63
Nou de ombouw is inmiddels klaar en ben best tevreden met het resultaat.

Bijgevoegd een foto met het eindresultaat en de dyno meting met het verschil tussen de meting voor de ombouw en de meting na de ombouw!

Er is een hoop gewijzigd

- Eaton M62 Supercharger
- Intercooler voor de Supercharger
- Fuel return line met drukpomp om de grotere injectoren altijd te voorzien van genoeg brandstof
- Grotere Injectors 1ZZ
- Replica TTE Air Intake
- Bougies een graadje kouder
- Nieuwe blok olie + Filter
- Pre-Cats eruit gehaald

Lekka !!