Even voorstellen Lexus IS200 Rijder

Jvdn

Hoort erbij
27 feb 2020
30
26
18
Haha ja mooie kleur he! vind dit zelf persoonlijk de mooiste kleur bij de IS200.

De auto is een paar maanden terug bij SV Sportcars in Raalte op bezoek geweest, de bumper sloot niet heel mooi aan op de intercooler. De bumper is nu heel iets ingeslepen (onopvallend!) ik wou absoluut geen gaas in de grill hebben omdat ik dit lelijk vind.

Het verbruik met de supercharger valt me enorm mee heb vorige week getankt en een gemiddeld verbruik van 1 op 11.16 behaald! de teller staat momenteel op 203.000 net ingereden dus.
 

Lextase

Actief
7 apr 2015
112
32
28
Dat is best een mooi verbruik. Zo te lezen aan je specs heb je nu dus een wolf in schaapskleren :sneaky:...ga je ook harder dan ik (215 km/u)?
 

Jvdn

Hoort erbij
27 feb 2020
30
26
18
Dat is best een mooi verbruik. Zo te lezen aan je specs heb je nu dus een wolf in schaapskleren :sneaky:...ga je ook harder dan ik (215 km/u)?

Ja het verbruik valt me echt mee heb vorige week weer getankt en kwam uit op een verbruik van 1 op 11.37 (Tank uitsluitend Aral 102)

De topsnelheid is niet veranderd maar hij blaast echt heerlijk door de versnellingen heen! vorige week ben ik even bij onze buren (Duitsland) op bezoek geweest heerlijk om door de versnellingen heen te knallen (uiteraard wanneer alles goed warm is). Ik rij niet heel veel in de Lexus ik rij als daily naar mijn werk in een Daihatsu Cuore 0.8 Automaat (Brommer met 4 wielen)
 

Jvdn

Hoort erbij
27 feb 2020
30
26
18
Even een update over de IS200!, afgelopen jaar ongeveer 7000km gereden met veel plezier en geen problemen.
 
Laatst bewerkt:

Jvdn

Hoort erbij
27 feb 2020
30
26
18
Tijd voor een update!

De supercharger zit er inmiddels bijna 4 jaar op en het rijd enorm heerlijk, lekker veel koppel onderin en de auto blijft goed doortrekken als je een keer gas geeft.

Vorig jaar oktober de Lexus naar SV Sportcars in Raalte gebracht voor onderhoud en een nieuwe schroefset van BC Racing.

- BC Racing 30mm verlaagd
- Luchtfilter
- Bakolie
- Motorolie
- Differentieel olie
- Olie + Oliefilter
- Schijfremmen + Blokken voor
- Eindlink voor
- Eindlink achter

- In November heb ik bij Giva Wheels nieuwe wintervelgen gekocht.

- Ook heb ik 2 mistlampen gekocht, de linkermistlamp voor zat vol vocht (bekend probleem). en omdat ik geen kleurverschil wou heb ik ze allebei vervangen.

2 weken terug heb ik bij Lexus Enschede een dikke is-F gezien, ik begin er toch over na te denken de IS te verkopen en een is-F te kopen.

PHOTO-2023-11-23-13-16-49.jpg
 
Laatst bewerkt:

Sander_IS200

Nieuw hier
12 feb 2024
7
21
3
Wat gaaf!
Jij hebt de kleur die ik aanvankelijk zocht, naar mijn mening de mooiste kleur voor een IS (y)
 

Jvdn

Hoort erbij
27 feb 2020
30
26
18
Dankje Sander! :)

Mocht je toch besluiten dat je een Lexus wilt in deze kleur laat het weten :) ik ben van plan op korte termijn de IS te verkopen, om mijn droom Lexus aan te schaffen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sander_IS200

Jvdn

Hoort erbij
27 feb 2020
30
26
18
Een update! vorige week is de Lexus weer voorzien van een jaar APK het enige wat gedaan moest worden voor de APK was het afstellen van de ruitensproeier.

Ook was er een lekkage aan de stuurbekrachtiging dit is direct opgelost. De monteur gaf aan dat het ook geen motorolie kon zijn omdat hij nog niet eerder een IS had gezien die motorolie lekte.
 

Jvdn

Hoort erbij
27 feb 2020
30
26
18
Koppelingspedaal begint lichtjes te kraken, ik las op internet dat dit vaker voorkomt (uiteraard begrijpelijk). direct een afspraak gemaakt bij Lexus Enschede om dit te laten repareren :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Sander_IS200
2 okt 2021
200
121
43
Koppelingspedaal begint lichtjes te kraken, ik las op internet dat dit vaker voorkomt (uiteraard begrijpelijk). direct een afspraak gemaakt bij Lexus Enschede om dit te laten repareren :)
Ben je zeker dat het je knie niet is die begint te kraken. Heb ik zelf ook soms voor :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Jvdn

Jvdn

Hoort erbij
27 feb 2020
30
26
18
Even een update, afgelopen vrijdag bij de Lexus garage geweest voor het krakende koppelingspedaal.

Druklager begint geluid te maken, 7 mei wordt de lexus voorzien van een frisse koppeling en alle zaken die daarbij horen :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Johno en Bobusa