Ik heb nog 4 spikspinternieuwe 17"velgen met winterbanden liggen, die bestemd waren voor mijn RC. Zou de "spacer" oplossing ook kunnen werken om een 450H Sport? Ik heb geen idee of de grootte (doorsnee of anderszins) van de remmen van een 300 verschilt van een 450. Mijn Lexusdealer kan mijn geen antwoord geven; zoals gebruikelijk service op ongekend niveau...
Als de 450h ook in een luxuryline op 17" geleverd wordt, dan zal de velg wel om de remschijven passen.
De spacers waren bij mij nodig omdat de remklauw op de voor-rem in een vrij brede behuizing zit.
Deze kwam klem te zitten als de Auris velg op de auto gezet werd. (Spaken zaten vast tegen de remklauw)
De standaard GS-17" velgen hebben blijkbaar een andere ET waarde.
Voor een RC t.o.v. een GS verwacht ik minder verschillen dan tussen een Auris en mijn GS.
Er is maar 1 manier om er achter te komen... even passen. Als je de velgen op een van de voorste wielen wisselt, en ze passen, dan komt het achter ook goed.
Als dit goed gaat, kun je de benodigde bandenmaten uitzoeken om de totaalomtrek zo goed als identiek te krijgen (mocht hier verschillen in zitten).
Mijn Aurisvelgen hadden nog geen drukventielen, dus die heb ik ook aangeschaft (160 euro), maar de RC zal die wel gehad hebben neem ik aan.
Wel even bij Lexus navraag doen of dit dezelfde soort drukventielen zijn...
Uiteraard zul je de drukventielen nog wel even moeten laten inregelen bij Lexus. (kost 5 minuten en dit deden ze gratis)
De spacers die ik gebruikte kostten 150 euro per 2 (dus 300 rondom), maar zijn wel TUV getest en goedgekeurd.
Hopelijk heb jij die niet nodig.