Extra set wielen.

TTS

Hoort erbij
26 dec 2023
37
21
8
Ik heb nu een set zomerwielen staan, maar zit te denken aan die TPMS sensoren.

Kan dit systeem ook uitgeschakeld worden via de diagnose stekker ?
 

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
311
251
63
Waarom zou je? Je laat gewoon de sensor codes klonen en je auto heeft geen idee dat er andere wielen onder zitten. En anders is het een kleine moeite om met een OBD reader de codes van de andere wielen in te vullen, doe ik ook.

Jarno
 

TTS

Hoort erbij
26 dec 2023
37
21
8
Oké, het klonen las ik iets over.
Is dat een simulatie zonder sensoren ofzo, of moeten er dan wel echt fysiek sensoren gemonteerd worden ?
Maar helemaal uit, kan dat ook ?
 
Laatst bewerkt:

Sam_IS300h

Actief
8 sep 2022
294
168
43
Klonen is niets anders dan de ID codes van de oude sensoren overzetten naar de nieuwe sensoren. De auto denkt daardoor dat dezelfde sensoren aanwezig zijn. Heeft verder geen negatieve invloed op de werking.
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.727
467
83
Let op! Klonen kan niet naar ieder sensor, daarvoor moeten sensoren in de wielen zitten die dat ondersteunen.
Voor zover ik weet kan het uitschakelen van het hele TPMS enkel bij de Lexus SC (daarvoor kan je gewoon de stekker eruit trekken zonder fouten te krijgen).
Extra kanttekening (volgens mij in dit geval niet van toepassing): een brandend TPMS lampje is volgens mij bij auto's vanaf 2018 APK afkeur.
 
  • Leuk
Waarderingen: TTS

mark75

Nieuw hier
13 okt 2012
21
4
3
bij mij zaten de sensoren al in een drukvat in de kofferbak.
hebben dan wel geen functie maar ook geen gedoe met wielen wisselen
 
  • Leuk
Waarderingen: TTS

TTS

Hoort erbij
26 dec 2023
37
21
8
De sensoren zijn gekloond, en zitten er allemaal netjes in, een defecte is van de all season set is vervangen. Geen oranje lampje meer, en alles is uitwisselbaar.
Ben er blij mee !
Vrouwlief was er ook erg blij mee, ze kwam op haar werk aan, en het viel haar alleen op dat de wielen zo mooi schoon waren …..
vrouwen ….. 🙈
 

Bijlagen

  • IMG_8804.jpeg
    IMG_8804.jpeg
    3,6 MB · Weergaven: 41
  • IMG_8817.jpeg
    IMG_8817.jpeg
    4,4 MB · Weergaven: 28
Laatst bewerkt:

Elan

Hoort erbij
16 dec 2023
34
15
8
Bij mijn SC de wielen laten spuiten, en de auto even op de wielen van mijn vrouw haar Nissan gezet om m toch te kunnen rollen. Na het terugzetten van de wielen, met de sensoren elk op exact dezelfde plaats toch het TPMS lampje blijven branden. Waarschijnlijk omdat de auto heeft gereden zonder de sensoren.

Toen de set opnieuw ingeleerd, en in het menu bleek dat er 2 sets ingeleerd kunnen worden. Wellicht is dat voorbereid voor het hebben van bijv een winterset, zónder te hoeven klonen?
Als een oude SC dat heeft, dan ga ik er vanuit dat er meerdere types dat hebben.
Klonen is dus niet perse noodzakelijk volgens mij.
 

Elan

Hoort erbij
16 dec 2023
34
15
8
Nee, zijn 2 sets in aan te melden. Via obd, niet in het menu van de auto dan hè..
Sorry, ik las in jouw bericht zojuist ook SC, maar je schreef IS. Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
 
  • Leuk
Waarderingen: TTS

Raine

Hoort erbij
17 sep 2023
82
47
18
De sensoren zijn gekloond, en zitten er allemaal netjes in, een defecte is van de all season set is vervangen. Geen oranje lampje meer, en alles is uitwisselbaar.
Ben er blij mee !
Vrouwlief was er ook erg blij mee, ze kwam op haar werk aan, en het viel haar alleen op dat de wielen zo mooi schoon waren …..
vrouwen ….. 🙈
@ TTS:
Waar heb je dat laten doen en wat kostte dat?
Lexus Exclusive deed er bij navraag geïrriteerd/ moeilijk over met een enigszins verdekte sneer over het geld besparen bij gebruik van niet OE sensoren in de 2e set wielen.
Kon niet gelijk gedaan worden bij uitvoeren beurt, moest aparte afspraak voor gemaakt worden want ging wel de nodige tijd kosten, maw in mijn optiek pluk afspraak....
:mad:
 
Laatst bewerkt:

Raine

Hoort erbij
17 sep 2023
82
47
18
Waarom zou je? Je laat gewoon de sensor codes klonen en je auto heeft geen idee dat er andere wielen onder zitten. En anders is het een kleine moeite om met een OBD reader de codes van de andere wielen in te vullen, doe ik ook.

Jarno
@ Jarno:
Lees bovenstaande gericht aan TTS..., waar heb jij dat laten doen/ kosten?
 

Elan

Hoort erbij
16 dec 2023
34
15
8
Beste Raine,
Ik kan eventueel je sensoren wel klonen. Ik gebruik dan CUB sensoren. Je mag ze ook zelf bestellen, dan kloon ik ze wel voor je, en kun je ze zelf laten monteren. Ik weet niet waar je woont?
Let er wel goed op dat je er zeker van bent of je 433mhz of 315mhz hebt.
 

Raine

Hoort erbij
17 sep 2023
82
47
18
Elan, bedankt voor het aanbod.
Ik heb een 2e set wielen die zijn voorzien van Autec alpha.Sens sensoren die ik heb overgenomen van een andere RX eigenaar die identieke BJ/ versie RX had.
Bij monteren herkende mijn RX ze niet en heeft algemene garage de sensoren na wat prutsen aan de auto aangeleerd via OBD, werkte het.
Toen ik echter eind vorig jaar de originele wielen met winterbanden monteerde, herkende de auto die weer niet, via TPMS menu aanleren lukte niet.
Garage heeft toen de OE sensoren weer aangeleerd via OBD.
Nu bij weer terug monteren van de zomerset met de aftermarket sensoren herkent de auto die weer niet meer... dat schiet niet op..
Ik meen dat de auto 2 verschillende sets zou moeten kunnen leren via OBD en dan naar ik aanneem?? daarna beide sets automatisch zou moeten kunnen herkennen, ofwel dat de aftermarket set gekloond zou moeten kunnen worden vanaf de OE sensoren (verreweg het makkelijkste lijkt mij)
Echter de garage kan dit blijkbaar beide niet goed en zoals aangegeven: Lexus Exclusive leek hier weinig zin in te hebben...
 

Elan

Hoort erbij
16 dec 2023
34
15
8
Bij mijn SC430 zag ik de mogelijkheid om een 2e set in te programmeren. Ik heb dat niet gedaan omdat ik daar geen winterset voor nodig heb, want rijd m alleen met mooi weer. Voor mijn RX450 heb ik de sensoren ook al gekloond liggen, om ze straks te monteren. Ik heb hiervoor de CUB sensoren gebruikt.
Van Autel(want ik neem aan dat je die bedoelt) weet ik niet of je sensoren weer te her-programmeren zijn, of dat het nu ‘vast’ is.
Misschien is in jouw auto ook de mogelijkheid om een 2e set in te programmeren. Ik weet alleen niet of je auto deze dan automatisch opneemt wanneer je de wielen wisselt, óf dat je die dan via de OBD moet activeren..