Extra set wielen.

TTS

Hoort erbij
26 dec 2023
37
21
8
Ik heb nu een set zomerwielen staan, maar zit te denken aan die TPMS sensoren.

Kan dit systeem ook uitgeschakeld worden via de diagnose stekker ?
 

Raine

Hoort erbij
17 sep 2023
82
47
18
Het is echt AuteC alpha.Sens
In de beschrijving die ik bij de wielen erbij kreeg staat dat deze sensoren naar wens geleverd kunnen worden:
-met protocol voorgeprogrammeerd
-zonder protocol voor individuele programmering
Omdat ze van een identieke BJ/uitvoering RX af kwamen veronderstelde ik dat mijn RX ze daarom zo zou herkennen, maar dat bleek dus niet zo te zijn..
 

Elan

Hoort erbij
16 dec 2023
34
15
8
Ik zie het ja,je hebt gelijk! heb het even gegoogeld.
Geen idee of ze te herschrijven zijn, en zo ja met welke tool..
Als ik je kan helpen dan hoor ik het wel.
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
704
142
43
Zo is het bij mij ook opgelost, in een dichtgeplakte pvc buis met daarop een ventiel zodat je de druk kunt regelen. Niet de mooiste oplossing, werkt wel ;)
Laat nu net dit setje het begeven hebben vorige week, batterij van een van de sensoren leeg, dus de auto gedraagt zich meteen als een dramaqueen met een continue "CHECK SYSTEM" melding op het dashboard.

Maar nieuwe sensoren inregelen is heel makkelijk met Techstream, vorige week nog gedaan met een setje TPMS sensoren van AliExpress van nog geen 20 euro in totaal. Werkte helemaal prima. Ik heb ze nu in plaats van in een PVC container in de reserveband gestopt en deze op de juiste druk gebracht.

Een IS van de 2e generatie heeft in elk geval zeker de mogelijkheid om een tweede set in te programmeren, dan zal een IS van de 3e generatie dat ook hebben. Ik kan dat wisselen via het knopje naast het stuur.
 

TTS

Hoort erbij
26 dec 2023
37
21
8
Ik heb het bij een bevriende bandenboer in Lelystad laten doen. Ik heb 230 ex BTW betaald.
Nou rekenen wij nooit de hoofdprijs naar elkaar, je zal misschien ietsjes meer betalen.