Extra zomerset

Ron GS300

Nieuw hier
6 dec 2023
20
10
3
Ik heb voor mijn Gs van 2006 een extra set velgen gekocht en nieuwe tpms sensoren laten klonen van de huidige set. Deze zitten in de nieuwe set gemonteerd. Wil ze morgen gaan wisselen maar nu was ik benieuwd hoe ik de 2e set aan kon melden bij de auto. Is dat puur en alleen knopje 2 induwen aan de passagierskant? Zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden bij deze wissel? Pas starten als de oude set uit de buurt van de auto liggen? Ik heb er niet veel verstand van helaasšŸ˜…
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.727
467
83
Je zegt dat ze zijn gekloond, dus dan hoef je niks om te zetten of te doen. Je auto denkt dat dezelfde wielen er nog onder zitten.
Het maakt niks uit alle beide sets binnen bereik zijn.
 

Ron GS300

Nieuw hier
6 dec 2023
20
10
3
Maar door een wijziging van bandenmaat 245/40/18 naar 245/35/20 komt er wel een andere bandenspanning, moet ik die op een of andere manier inleren op de auto?
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.727
467
83
Ik begrijp niet helemaal over welke knopjes je het hebt.
EĆ©n knop is om van set te wisselen (die heb je niet nodig, want je set is gekloond).
De tweede is om te kalibreren, die zou je dus een keer in moeten drukken na het wisselen van de wielen (zou ik wel doen als de andere set buiten bereik is)