F-Sport of Eibach

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Hallo Mannen,

Ik lees met interresse een aantal posts over verlagingsveren. Van Lexus zie ik dat er een F sport set is maar ik hoor ook het merk Eibach vaak vallen. Beide zijn ongeveer even duur en hebben ongeveer evenveel verlaging, maar zijn de F-sports ook progressief zoals de Eibachs?
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Bedankt voor de info.

Ik heb net met de dealer in Breda gebeld. Die kan geen set leveren en zelf een set aanschaffen en door hen eronder laten zetten kost best veel geld (3 tot 4 uur arbeidsloon a 96 euro + 70 euro uitlijnen). Totaal gaat zo'n verenset daarmee naar bijna 800 euro.

Doen mensen hier dat zelf of misschien via een ander adres?
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Misschien een tuningwinkel ofzo?

Misshcien kan je ook vragen of ze bij REEDIJKbanden het voor je kunnen doen?
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
OK, dat adres is ook meteen afgeserveerd :) .

Ik denk dat ik het verlagen even laat voor wat het is en na de zomer zowel veren als dempers (en zo'n mooi pookje) bestel bij Sewelparts en de dealer ze dan compleet laat wisselen. Dan vind ik de verhouding tussen de kosten van de onderdelen en het arbeidsloon wat meer in evenwicht.
 

wil

Actief
3 okt 2010
398
1
0
hey japeape ,

ik heb mijn schroefset er ook zelf ondergemonteerd is easy .
showoffimports in dongen ( noord brabant ) kan een schroef set leveren of gewoon een setje veren .
setje veren kost daar 155 euro merk megan racing schroef set kost 769 euro .
kijk maar eens op www.showoffimports.nl
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Na goed eigenlijk is het idd makkelijk als je het juiste gereedschap hebt :)

Een speciale klem om je veren te klemmen is zeker aan te raden, daarnaast heb je ook wel apparatuur nodig om je auto weer uit te lijnen. Het is netals IKEA, als je de juiste spullen bij de hand hebt, dan is het goed te doen, maar zoniet, dan is het best rot.
 

wil

Actief
3 okt 2010
398
1
0
ik ben zelf monteur geweest dus kan alles zelf doen .
ik heb ook de veer spanner ( deze heb je bij het monteren van een schroef set trouwens niet nodig )
schroef set monteren is zo gebeurt het afstellen is een ander verhaal bij elkaar uurtje of 4 denk ik .
uitlijnen van de auto kan ik ook heb alleen de apparatuur niet .
ben nu ook niet meer werk zaam als monteur maar als uitdeuker zonder spuiten is mooi vak .
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Ik had al zo'n vermoeden dat jullie dit vaker hebben gedaan. Zelf ben ik IT'er en snap best wel e.a. van elektronika maar dit soort dingen zijn nieuw voor mij.

Afgezien daarvan melde Jelmer gisteren dat 'ie misschien toch IS-F velgen kan regelen dus ik begin voorlopig daarmee en verlagen komt daarna aanbod.
 

JDB

Actief
20 jun 2010
286
0
0
Ik heb enkele jaren geleden ook zelf mijn Eibach veren onder mijn IS200 gezet, ? 240 voor de veren, ? 35 voor de uitlijning en dat was het.
 

JDB

Actief
20 jun 2010
286
0
0
japeape zei:
En jij bent ook (ex-) monteur?

Nee, zeker niet.
Maar ik ben ondertussen 20 jaar met Toyota's / oldtimers bezig, enkel als hobby welteverstaan, ik heb alles op mijn eigen geleerd, zelfstudie dus.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
na verlagen is uitlijnen dus een must?

En zouden jullie dat bijv. bij Profile oid laten doen? Zij kunnen volgens mij ook wel de veren vervangen door een setje Eibachs die je dan aanlevert.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Uitlijnen is noodzakelijk (must), want anders gaan je banden ook anders slijten. Profile is goed in banden monteren en demonteren :)