F-Sport of Eibach

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Hallo Mannen,

Ik lees met interresse een aantal posts over verlagingsveren. Van Lexus zie ik dat er een F sport set is maar ik hoor ook het merk Eibach vaak vallen. Beide zijn ongeveer even duur en hebben ongeveer evenveel verlaging, maar zijn de F-sports ook progressief zoals de Eibachs?
 
Inmiddels 200Km gereden.

Auto rijd een stuk sportiever op slingerende weggetjes.
Veercomfort is toch wel iets minder op korte oneffenheden in de weg.
 
Ik vind van wel :) maar als je van comfort houd moet je de standaard veren houden.

Ik ben nu 700 Km verder en nog steeds zeer tevreden over het rijgedrag. Snelle bochten kan ik een stuk enthousiaster nemen en ik heb het gevoel het gedrag van de auto beter te kunnen voorspellen.

Nog wel twee kanttekeningen; Hoge / steile drempels moet ik rustiger nemen want dan merk ik dat ik wat minder veerweg heb om de bult op te vangen en daarnaast reageert de auto wat anders op zijwind.
 
japeape zei:
Ik heb nog niet heel veel KM's gereden maar de eerste indruk is dat de rol in de bochten grotendeels weg is, sturen directer gaat, het veercomfort wel iets minder wordt maar zeker niet stug is en op de snelweg lijkt 'ie makkelijker rechtuit te rijden maar dat laatste kan ook door het uitlijnen komen (altijd doen!, mijn linkerachterwiel stond bijv. verkeerd na de ombouw).

Nou alleen de velgen nog en dan ben ik er qua uiterlijk :D



Foto!
 
Het is voor mijn gevoel in absolute zin niet meer of minder geworden maar wel is de reactie erop directer. Bij lichte wind merk ik er minder van dan eerst maar bij sterke wind of windvlagen reageert de auto abrupter.
 
Heren,

Bij verlaging heb je dan geen extra dempers nodig???

Is een verlagingsset van Eibach voldoende??

E10-82-009-05-22
40_eibach_prokit
250, 220d
Eibach Pro-Kit
Verlaging 30 mm


Groet Camiel
 
veren zijn genoeg om de auto te verlagen .
maar wil je het goed doen moet je ook de dempers vervangen .
de oude dempers maken namelijk een andere slag dan dempers met verlagings veren .
oude dempers maken een lange slag met orginele veren .
als je verlagings veren zet gaan ze ineens een korte slag maken .
ik weet nog dat de orginele dempers onder mijn is200 zo kapot waren na dat ik deze had verlaagt
 
Alor,

het klopt dat de achterkant wat lager lijkt, dat is me ook altijd al opgevallen, maar je zou dit natuurlijk op kunnen lossen door andere banden te nemen :)

255/35/18 ipv 255/40/18

ZO zijn de banden zowel voor als achter gelijk :)

Bij de sport(hube), daar staat die vooraan ook 0,4inch lager, maar de achterkant is gelijk aan de standaard is.
 
klopt :)

Dat ga ik trouwens al proberen.... als het goed is krijg ik morgen prijzen en dan gaan ze besteld worden :)

ps3 235/40/18 en 255/40/18
 
Hoi Alan,

Ik ben benieuwd hoe dat gaat met die 235's. Bij mij hadden ze er per ongeluk ook voor 245 winterbanden opgelegd en die lopen dus mooi aan in scherpe bochten (krijg volgende week weer 225's).
 
ik heb nu ook 245 op de voor wielen maar denk er ook overna om 235 erop te leggen .
scheelt iets en is mischien net genoeg :D
 
ja dat is wel
heb eens gekeken wat diameter is .
verschil van diameter tussen 235-40-18 en 235-30-20 is 5mm
valt mee he :)
 
Bij verlaagd onderstel dacht ik wel.. tenmisnte dat las ik.... maarja we komen er snel achter.. maar ik denk dat bij nromaal gebruik dat je daar niks van merkt, waarschijnlijk bij vol insturen.