F-Sport of Eibach

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Hallo Mannen,

Ik lees met interresse een aantal posts over verlagingsveren. Van Lexus zie ik dat er een F sport set is maar ik hoor ook het merk Eibach vaak vallen. Beide zijn ongeveer even duur en hebben ongeveer evenveel verlaging, maar zijn de F-sports ook progressief zoals de Eibachs?
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Maar serieus.......


Als ik die veren regel, kan jij, uiteraard tegen betaling dit monteren? Is dat dan via je bedrijf, of mag je zelf ook wat sleutelen?
En nog een vraag, uitlijnen?
 

Green

Actief
30 aug 2010
302
0
0
Hallo allebei

Ik zou het kunnen monteren en uitlijnen. Dit gaat dan niet via de zaak lopen, maar in mijn vrije tijd en ik heb de mogelijk om het op de zaak te kunnen doen. Het moet niet zo zijn dat ik elke week met een auto komt te staan.
Als de ophanging van een is250 lijkt op de is200 dan is het enkel veren vervangen en geen endlinks van de stabie. Zoals het bij een mc pherson poot vaak op de poot bevestigd zit.
Ik schat dat het 3 a 4 uur werk is. Mits het meezit. Een schroefset zal wat korter zijn.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Green zei:
Hallo allebei

Ik zou het kunnen monteren en uitlijnen. Dit gaat dan niet via de zaak lopen, maar in mijn vrije tijd en ik heb de mogelijk om het op de zaak te kunnen doen. Het moet niet zo zijn dat ik elke week met een auto komt te staan.
Als de ophanging van een is250 lijkt op de is200 dan is het enkel veren vervangen en geen endlinks van de stabie. Zoals het bij een mc pherson poot vaak op de poot bevestigd zit.
Ik schat dat het 3 a 4 uur werk is. Mits het meezit. Een schroefset zal wat korter zijn.


Het is voor mij wellicht medio maart. Maar graag een PM met je prijs. Indien fair, geen probleem om met in zee te gaan. Mits door de weeks.
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Ik heb sinds vanmorgen de Eibachs onder mijn auto zitten! Ziet er mooi uit :D, helemaal niet overdreven en ik kan nog gewoon over alle drempels heen denderen. Als je niets zou zeggen zou iedereen denken dat het zo hoord. Qua verminder comfort heb ik tot nog toe ook niets gemerkt.

Tot dusver ben ik alleen maar positief dus.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
DAt is waarschijnlijk mijn laatste mod nog voor op deze auto. maar jullie hebben me wel weer laten kriebelen hoor! :S
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Heb jij dan het sport onderstel?

Anyway bij deze een vergelijkingsplaatje voor geinteresseerden:

33xemw6.png


Als je het zo ziet staat de auto standaard gewoon te hoog en is 'ie nu precies goed.
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Ik heb nog niet heel veel KM's gereden maar de eerste indruk is dat de rol in de bochten grotendeels weg is, sturen directer gaat, het veercomfort wel iets minder wordt maar zeker niet stug is en op de snelweg lijkt 'ie makkelijker rechtuit te rijden maar dat laatste kan ook door het uitlijnen komen (altijd doen!, mijn linkerachterwiel stond bijv. verkeerd na de ombouw).

Nou alleen de velgen nog en dan ben ik er qua uiterlijk :D
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
HAhahaa nice :) laat ons over een tijdje maar wat meer weten over het de veren :)

Ik ben namelijk ook erg benieuwd :)