Flyaudio in LEXUS IS250 van bjr. 2006

boyke

Hoort erbij
23 dec 2013
28
0
0
Beste Lexus rijders,

sinds kort heb ik een Lexus IS250. Ik heb een flyaudio in mijn auto, maar jammer genoeg is dit volgens mijn de eerste generatie omdat er geen usb aansluting in is. Ik heb alleen een aux ingang voor een mini jack-plug om muziek af te spelen. Ook kan ik geen dvd film afspelen tijdens het rijden. Hoe kan ik dit activeren? Of uitschakelen???
Kan iemand mij daarbij helpen>?>?

Is er ook een aansluiting op dit systeem waar ik extra scherm op kan plaatsen??
Een usb aansluiting is heel erg duur had ik op dit forum begrepen, is er een alternatief voor dit???


Alvast mijn dank,

gr

Boyke
 

j0hann3s

Actief
9 jun 2013
181
6
0
Er bestaan kastjes, om van usb naar aux te gaan. Maar of je dat mooi vind?

Wettelijk gezien mag je geen dvd kijken tijdens het rijden. Meestal zit hiervoor een draad aangesloten op de handrem.
 

Bob2move

Actief
13 aug 2011
165
0
16
Hey Boyke
Ik heb zelf 2 jaar geleden de flyaudio bij mijn IS ingebouwd,dit is wel de 2e generatie,maar ik heb wel schermpjes in de hoofdsteunen en dit werkt goed enik kan ook zelf voorin dvd kijken onder het rijden.Hoe het e.e.a is aangesloten weet ik zo niet meer maar kan ik nog wel achter komen.
Maar volgens mij moet dat wat jij wil wel kunnen,of omdat het van de 1e generatie is dat het niet kan lijkt me raar.....

Alvast succes
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
De draad die je dus normaal aan je handrem maakt moet je aan het chassis vast maken. Dan is de handrem overbrugt en kun je films kijken tijdens het rijden.
 

boyke

Hoort erbij
23 dec 2013
28
0
0
Bob2move zei:
Hey Boyke
Ik heb zelf 2 jaar geleden de flyaudio bij mijn IS ingebouwd,dit is wel de 2e generatie,maar ik heb wel schermpjes in de hoofdsteunen en dit werkt goed enik kan ook zelf voorin dvd kijken onder het rijden.Hoe het e.e.a is aangesloten weet ik zo niet meer maar kan ik nog wel achter komen.
Maar volgens mij moet dat wat jij wil wel kunnen,of omdat het van de 1e generatie is dat het niet kan lijkt me raar.....

Alvast succes


Bedankt voor uw reactie.
Als u zou nakijken hoe het aangesloten is graag, zou er erg mee geholpen zijn.

Dank u wel!!
 

boyke

Hoort erbij
23 dec 2013
28
0
0
slippernick zei:
De draad die je dus normaal aan je handrem maakt moet je aan het chassis vast maken. Dan is de handrem overbrugt en kun je films kijken tijdens het rijden.


Ik heb een (handrem) voetrem, die bedoelt u neemt ik aan.
Die schakelaar moet ik dan overbruggen??


Ik ga even wel even knutselen ermee.

Bedankt.
 

Bob2move

Actief
13 aug 2011
165
0
16
Hey Boyke,

Ik heb nog ff gecheckt maar ik kan het gewoon aan of uit zetten.in het menu van de unit op setup drukken en dan bij brake check....als je die op Off zet dan kun je gewoon dvd kijken tijdens het rijden.Als je die op ON zet dan heb je alleen het geluid van de dvd tijdens het rijden......net zelf ff uitgeprobeerd...
 

boyke

Hoort erbij
23 dec 2013
28
0
0
Hoi Bob,

Ik ga het zometeen uitproberen!!
Als het werkt, dan ben ik heel erg blij ermee!
Vind wel jammer dat er geen usb aansluiting in zit, maar ja kan iet alles hebben he... hihihiih

thanks tot zover, laat je wel weten of het werkt.

gr

Boyke
 

boyke

Hoort erbij
23 dec 2013
28
0
0
Bob2move zei:
Hey Boyke,

Ik heb nog ff gecheckt maar ik kan het gewoon aan of uit zetten.in het menu van de unit op setup drukken en dan bij brake check....als je die op Off zet dan kun je gewoon dvd kijken tijdens het rijden.Als je die op ON zet dan heb je alleen het geluid van de dvd tijdens het rijden......net zelf ff uitgeprobeerd...

Beste Bob,

Ik heb geprobeerd maar komt die brake check nergens tegen.
Ik heb helemaal doorzocht maar kan het niet vinden.
Doe ik iets fout??

Ik heb hier geen USB aansluiting op, misschien dat het een oudere model is??

Graag meer info aub.....


Mijn dank alvast.

Gr.

Boyke
 

Bob2move

Actief
13 aug 2011
165
0
16
Hey Boyke,

Ok nou bij mij zit het heel duidelijk in de setup,maar misschien zit het er dan bij de 1e generatie niet op........dat weet ik niet.
Maar dan zou je moeten kijken of er een draad aan de parkeerrem zit en die dan los koppelen,kijken of het dan werkt.......
 

boyke

Hoort erbij
23 dec 2013
28
0
0
Ik ga het uitproberen.....gaat ie dan niet piepen tijdens het rijden??
Want als je ingedrukt gaat rijden dan piept ie...

hou je op de hoogte

gr


Boyke
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
Je moet niet de orginele kabels eraf halen. Maar als er 1bij gezet is dan moet je die ff losmaken.
Meestal kun je wel zien als er een kabel bij is gezet.
Dus niet de orginele
 

boyke

Hoort erbij
23 dec 2013
28
0
0
slippernick zei:
Je moet niet de orginele kabels eraf halen. Maar als er 1bij gezet is dan moet je die ff losmaken.
Meestal kun je wel zien als er een kabel bij is gezet.
Dus niet de orginele



Dank je wel, ik vanmiddag checken!

gr

Boyke
 

boyke

Hoort erbij
23 dec 2013
28
0
0
Lukt me niet....zie geen stekker of kabel.....ppfff..

kan iemand me helpen met dit aub?

kan wel een kleine betaling doen voor uw hulp.

bedankt,

gr

Boyke
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
misschien kun je een foto maken van wat je ziet en dat hier plaatsen, kun je misschien op afstand geholpen worden
 

boyke

Hoort erbij
23 dec 2013
28
0
0
mlcoolj zei:
misschien kun je een foto maken van wat je ziet en dat hier plaatsen, kun je misschien op afstand geholpen worden


Is dit het zelfde als je achter de radio/nav/ draadjes afknipt en schakelaar tussen zet??

gr

boyke
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Voor de niet DIY-knutselaars, de Lexus dealer bied dit ook aan voor een redelijk all-in bedrag, dus uurloon plus nette Lexus alike schakelaar op de juiste plaats gemonteerd (naast bestaande bv. ECT-PWR).
 

boyke

Hoort erbij
23 dec 2013
28
0
0
IMG_5422.JPGBeste Lexus-rijders,


Ik heb een paar foto's bijgevoegd, ik kom er echt niet uit,

kan iemand helpen aub??


bedankt,

gr
Boyke
 

Bijlagen

  • IMG_5430.JPG
    IMG_5430.JPG
    381,3 KB · Weergaven: 49

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Boyke

Volgens mij heb je gewoon origineel navigatie en geen flyaudio?

Ik heb de allereerste flyaudio en ook de eerste generatie, en hier kan ik dvd op afspelen en heb ook USB iPod etc.

Vandaar dat je het menu misschien niet kan benaderen of vinden.

Check even of je niet de originele hebt?