- 27 feb 2025
- 3
- 10
- 3
hoi ben op zoek naar een trekhaak ( de 750 kg trekkracht )........ voor de is300h uit 2014
graag hoor ik alle opties....
mvg
graag hoor ik alle opties....
mvg
Ik wilde het ook al zeggen. er is een rede waarom het niet wordt aangeboden. De link naar Burghof trekhaken lijkt mij ook niet helemaal correct, halverwege de advertentie hebben ze het over een IS250. In die zin is verificatie bij de dealer (even ongeacht de prijs) wel de eerste check om te doen. Als je daarna alsnog een trekhaak zoals een van Burghof laat monteren ben ik inderdaad benieuwd bij wie de schuldvraag terecht komt als er een ongeval ontstaat. Dat gezegd hebbende, kijk ik wel met wat argwaan naar IS300H's (ik ben zoekende) die met trekhaak staan geadverteerd.Ik denk dat net als bij mijn GS300H f-sport 2014, er maximaal 500kg geremd mag worden getrokken en dat je daardoor ook geen match zult vinden, alleen de fietstrekhaken. De auto zal het prima kunnen doen maar vanuit de fabrikant hebben ze dit zo besloten en is er geen goedkeuring voor. Mocht je de "fietsdrager" gebruiken voor een aanhangwagen of caravan en deze is zwaarder dan de 500kg geremd dan ben je in overtreding en oom agent zou je kunnen bekeuren ( kan je de ahw/caravan afkoppelen en zonder verder) en dan heb je nog een verzekeringstechnisch verhaal (mochten ze uitzoeken schuldvraag bij ongeval).
3GS hybride mag 2.000kg trekken. 4GS hybride 1.500kgKlopt helemaal, ct, is, gs, met de lichtere motoren en 1 electromotor, die met hybride ook extra gekoeld worden, mogen dat dus gewoonweg niet. Alleen als fietsendrager. of met lege ahw rijden die geremd is. Kwam er zelf ook pas achter toen ik de auto al had en zocht naar een trekhaak. Auto bevalt heel goed en gaat hier niet om ingeruild worden, mits ik een mooi aanbod krijg natuurlijk. Haal de bouwvakkersauto van mijn vader wel voor als er iets met een ahw vervoerd moet worden, kost wat meer tijd ivm andere woonplaats waar hij woont.
Dat zijn dan wel de GS450 hybrides want de 300 mag dat helaas niet3GS hybride mag 2.000kg trekken. 4GS hybride 1.500kg
Dit item is alleen de afneembare kogel. Hier heb je dus niks aan als je het overige montagemateriaal niet hebt.Hier staat er één te koop voor 120 pond, shipping zal wel wat kosten:
![]()
GENUINE LEXUS IS300H GS300H QUICK RELEASE DETACHABLE TOW BAR NECK PART | eBay
The item is used however it is in good condition, as seen in pictures and works as intended. Make: LEXUS. Colour: Black. Part Number: 10021247.www.ebay.co.uk