gezocht trekhaak voor de is300h

razer_warrior

Nieuw hier
27 feb 2025
3
10
3
hoi ben op zoek naar een trekhaak ( de 750 kg trekkracht )........ voor de is300h uit 2014
graag hoor ik alle opties....

mvg

After market zijn ze er vgm niet voor de IS300h, wellicht de sloperijen en anders de dealer voor heel veel geld.

thx voor de reacties.......we zijn druk aan t zoeken.....onderdelenlijn niks opgeleverd.... dealers......ook in belgie en duitsland niks opgeleverd.....de advertentie hierboven is alleen voor een fietsendrager en geen trekker..... wel knap dat deze gevonden is want ook deze is niet te vinden.......we zoeken gewoon verder .......denk als de auto met pensioen gaat zal ik er een hebben.........

Ik denk dat net als bij mijn GS300H f-sport 2014, er maximaal 500kg geremd mag worden getrokken en dat je daardoor ook geen match zult vinden, alleen de fietstrekhaken. De auto zal het prima kunnen doen maar vanuit de fabrikant hebben ze dit zo besloten en is er geen goedkeuring voor. Mocht je de "fietsdrager" gebruiken voor een aanhangwagen of caravan en deze is zwaarder dan de 500kg geremd dan ben je in overtreding en oom agent zou je kunnen bekeuren ( kan je de ahw/caravan afkoppelen en zonder verder) en dan heb je nog een verzekeringstechnisch verhaal (mochten ze uitzoeken schuldvraag bij ongeval).

• Leuk
Waarderingen: ThinlaneT
Ik denk dat net als bij mijn GS300H f-sport 2014, er maximaal 500kg geremd mag worden getrokken en dat je daardoor ook geen match zult vinden, alleen de fietstrekhaken. De auto zal het prima kunnen doen maar vanuit de fabrikant hebben ze dit zo besloten en is er geen goedkeuring voor. Mocht je de "fietsdrager" gebruiken voor een aanhangwagen of caravan en deze is zwaarder dan de 500kg geremd dan ben je in overtreding en oom agent zou je kunnen bekeuren ( kan je de ahw/caravan afkoppelen en zonder verder) en dan heb je nog een verzekeringstechnisch verhaal (mochten ze uitzoeken schuldvraag bij ongeval).
Ik wilde het ook al zeggen. er is een rede waarom het niet wordt aangeboden. De link naar Burghof trekhaken lijkt mij ook niet helemaal correct, halverwege de advertentie hebben ze het over een IS250. In die zin is verificatie bij de dealer (even ongeacht de prijs) wel de eerste check om te doen. Als je daarna alsnog een trekhaak zoals een van Burghof laat monteren ben ik inderdaad benieuwd bij wie de schuldvraag terecht komt als er een ongeval ontstaat. Dat gezegd hebbende, kijk ik wel met wat argwaan naar IS300H's (ik ben zoekende) die met trekhaak staan geadverteerd.

• Leuk
Waarderingen: Lexpeter
Klopt helemaal, ct, is, gs, met de lichtere motoren en 1 electromotor, die met hybride ook extra gekoeld worden, mogen dat dus gewoonweg niet. Alleen als fietsendrager. of met lege ahw rijden die geremd is. Kwam er zelf ook pas achter toen ik de auto al had en zocht naar een trekhaak. Auto bevalt heel goed en gaat hier niet om ingeruild worden, mits ik een mooi aanbod krijg natuurlijk. Haal de bouwvakkersauto van mijn vader wel voor als er iets met een ahw vervoerd moet worden, kost wat meer tijd ivm andere woonplaats waar hij woont.

Klopt helemaal, ct, is, gs, met de lichtere motoren en 1 electromotor, die met hybride ook extra gekoeld worden, mogen dat dus gewoonweg niet. Alleen als fietsendrager. of met lege ahw rijden die geremd is. Kwam er zelf ook pas achter toen ik de auto al had en zocht naar een trekhaak. Auto bevalt heel goed en gaat hier niet om ingeruild worden, mits ik een mooi aanbod krijg natuurlijk. Haal de bouwvakkersauto van mijn vader wel voor als er iets met een ahw vervoerd moet worden, kost wat meer tijd ivm andere woonplaats waar hij woont.
3GS hybride mag 2.000kg trekken. 4GS hybride 1.500kg

De IS300h mag geremd en ongeremd 750kg trekken.
Onderstaand copy/paste uit de rdw gegevens m.b.t. van de IS300h die ik 2 jaar terug inruilde. Dat was een 2013 Business Line Pro. Met typegoedkeuring anders stond het er niet. De IS die ik had was voorzien van een "originele" Lexus trekhaak toen ik hem kocht, gelukkig, want ik had het ook nodig om een bootje op een trailer te kunnen trekken en het water in en uit te traileren. Bij Lexus kost zo'n trekhaak rond de 1800,-, heel erg duur. Geen benul waarom er after market niks voor te krijgen is, misschien omdat de doelgroep te klein is.

Massa rijklaar 1695 kg
Massa ledig voertuig 1595 kg
Technische max. massa voertuig 2145 kg
Toegestane max. massa voertuig 2145 kg
Maximum massa samenstel 2895 kg
Aanhangwagen geremd 750 kg
Aanhangwagen ongeremd 750 kg

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Lexpeter en RoelVB
Ik heb net een IS300h mét trekhaak gekocht :cool:
Geen idee of dat een originele is, kan ik van het weekend pas checken.

Hou er rekening mee dat er idd 750kg mee getrokken mag worden maar dat de max. kogeldruk maar 75kg is. Een fietsendrager kan dus prima maar of ik er een kar achter ga gooien...
Wij gebruiken de fietsendrager regelmatig dus voor ons dikke prima zo.

• Leuk
Waarderingen: Lexpeter