Helemaal vergeten - Mijn nieuwe en derde Ls400

Ruud

Hoort erbij
7 nov 2009
68
0
0
Jelmer zei:
Vet, Coupe Deville, welk jaar?

Heb zelf een iets oudere kleine

Dit was een '83 met de oh zo beruchte HT4100 motor. Hij liep als een zonnetje :)

1 van de laatste 'FULL size yanktanks' voordat ze over gingen naar de voorwiel aangedreven kleintjes.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Fleetwood Brougham was de laatste echte achterwiel aangedreven. t/m 1992, toen met een Chevrolet motor.

Tsja, de HT4100, :mrgreen: ze hebben mij iets te weinig vermogen, het betrouwbaarheids aspect heb ik zelf niet ervaren.

Zelf heb ik dan de Seville van '77 met 5.7 Oldsmobile. kwalitatief oersterke combinatie met de TH400 bak. Alleen een 200R4 of 700R4 bak zou de auto goed aan doen. ik mis een lock up/overdrive
 

Ruud

Hoort erbij
7 nov 2009
68
0
0
De 5.7 Olds is een geweldige moter idd.
The 4.1 V8 was inderdaad under powered, maar reed wel relaxed.

Mijn volgende project, deze zomer, wordt een C4 Corvette
 

Ruud

Hoort erbij
7 nov 2009
68
0
0
handigneefje zei:
Als deze auto in DLD rijd dan is het gepast om te zeggen dat het een UBER coole auto is. Geweldig!

Was een toffe bak. Heb er een maandje zelf in rond gereden met vrouw en kids. De kids vonden het GEWELDIG.
Enorm veel bekijks als je met zo'n yank rond rijdt :)
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Die auto's waren super in duurzaamheid (niet in brandstof verbruik natuurlijk), zo worden ze niet meer gebouwd.... misschien maar goed ook :D

Dik plaatwerk + sub frame, onderhoud was simpel en onderdelen voor de hand waar door de auto's langer konden worden gereden.

Rijd zelf nog elke dag in zo'n amerikaan, de dag moet nog komen dat hij me serieus laat staan :p Ik doe me best om hem kapot te trappen, maar het gaat niet zonder al teveel moedwil. Koude motor, WAT? hikkend en ploffend van het LPG vol gas de straat uit, elke dag heeft hij er weer zin in :roll: ik heb de Lexus ingehaald wat betreft kilometerstand

Wel een paar keer met de billen bij elkaar geknepen gereden. ??n keer bijna honderd kilometer met een kapotte dynamo. tweede keer was ik in twee dagen 12 liter koelwater verloren, radiator zo lek als een mandje. Dus de motorruimte heeft ook een stoom reiniging gehad. Op het laatst had ik niks anders meer bij me dan 4 liter ruitenvloeistof voor -30 (met ??n of andere alcohol troepje er in), uit armoede er toen dat maar ingeknikkerd. hahaha

Vind het wel z'n charme hebben :)

Pfoe, krijg wel weer zin om in me Cadillac rond te cruisen ;)
 

handigneefje

Actief
29 mrt 2009
114
0
0
Sinds een vriend van mij, jaren geleden, een Cougar XR7 (1977, in het goud) kocht was ik verliefd op USA cars. Wat een motorisch geweld en een uitstraling. Jammer dat de uitstraling en het imago zo negatief worden ervaren.



Mooie collectie hebben jullie zo. Misschien op termijn wel een leuke cabrio coupe uit USA.
 

Ruud

Hoort erbij
7 nov 2009
68
0
0
Jelmer zei:
Die auto's waren super in duurzaamheid (niet in brandstof verbruik natuurlijk), zo worden ze niet meer gebouwd.... misschien maar goed ook :D

Dik plaatwerk + sub frame, onderhoud was simpel en onderdelen voor de hand waar door de auto's langer konden worden gereden.

Rijd zelf nog elke dag in zo'n amerikaan, de dag moet nog komen dat hij me serieus laat staan :p Ik doe me best om hem kapot te trappen, maar het gaat niet zonder al teveel moedwil. Koude motor, WAT? hikkend en ploffend van het LPG vol gas de straat uit, elke dag heeft hij er weer zin in :roll: ik heb de Lexus ingehaald wat betreft kilometerstand

Wel een paar keer met de billen bij elkaar geknepen gereden. ??n keer bijna honderd kilometer met een kapotte dynamo. tweede keer was ik in twee dagen 12 liter koelwater verloren, radiator zo lek als een mandje. Dus de motorruimte heeft ook een stoom reiniging gehad. Op het laatst had ik niks anders meer bij me dan 4 liter ruitenvloeistof voor -30 (met ??n of andere alcohol troepje er in), uit armoede er toen dat maar ingeknikkerd. hahaha

Vind het wel z'n charme hebben :)

Pfoe, krijg wel weer zin om in me Cadillac rond te cruisen ;)

haha, ja ze zijn inderdaad moeilijk kapot te krijgen.
Ik vond het geweldig om in die tank rond te cruisen. Mis het wel een beetje..lol

ik woon in een nogal touristisch gedeelte van schotland en ben hoog zomer een keer met de yank naar McDonalds geweest...meteen zo'n 10 mensen naar buiten met fotocameras en telefoons ...haha
 

Ruud

Hoort erbij
7 nov 2009
68
0
0
Jelmer zei:
Inderdaad, als je een amerikaan rijd ben je meteen een sjonnie/aso/opschepper/milieuvervuiler

Ach ik vindt het wel humoristisch dat sommige mensen iedereen maar in een bepaald hokje willen stoppen :)
Heb ik geen hinder van. Het is vaak meer gebaseerd op jalouzie.