helllluuuup mijn ls start slaat aan en stopt direct

alexander

Hoort erbij
8 okt 2011
39
0
0
hallo allemaal
ik heb bij mijn ls de tellers er uit gehad en nu brand het airbag lampje(ik geloof code 41 ja dom sleutel in contact want dan gaat het stuur uit de weg)
maar dat is het probleem niet het probleem is dat hij wel start en aan slaat en gelijk weer stopt
het lijkt op een sleutel chip probleem maar zit er een chip in een 94 ls ??
wat heb ik gedaan
1 tellers er uit
2 condensatoren vervangen
3 her monteren
4 starten liep goed(blokje om geweest)
5 accu pol - los (mischien airbag receten ,maar dat hielp niet weet nu dat de dealer dat kan)
6 starten en goed lopen
2 dagen niet gebruikt
en nu dit
heeft iemand een idee

gr alexander :(
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
lekkende condensatoren lekken zuur bij het miste en geringste kleurt het solder dof maar daar is niets van te zien

Dat ze niet lekken zegt (nog) weinig. Soms staan ze een beetje bol, of zijn 'versleten', kort door de bocht. Je kunt het enkel zeker weten als je het doormeet, maar dan kun je net zo goed de boel vervangen. Het lijkt mij de moeite waard dit eerst uit te sluiten, aangezien een beetje radiozaak (of hobbyist) zoiets binnen relatief weinig tijd en centen kan uitvoeren. Feitelijk is het ook goed zelf te doen met wat TLC.

Als dat geen soelaas biedt, kun je op zoek naar een vervanger.
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
alexander zei:
waar om heeft die een andere ecu tewijl er in de sensors en motor geen verschil zit

Hier hebben ze een ander klimaat dus een andere mapping is gewenst om de motor toch optimaal te laten presteren. En misschien hebben ze hier ook andere/meer opties die de ecu moet verwerken.
 

alexander

Hoort erbij
8 okt 2011
39
0
0
hoi allemaal
even een update
morgen gaat de ecu op reis 'to the states'
dus het is even rustig
ik hou jullie op de hoogte
KWW(kiekn wat wort)
gr alexander
 

JWR

Actief
4 jul 2011
104
0
0
Het kan niet zo zijn dat de startonderbreker door het gesleutel aan het dashboard e.e.a. verdacht is gaan vinden en daardoor ingrijpt?

Edit: In een van de eerdere posts is dit ook al ter sprake gekomen maar het hoeft bij een startonderbreker niet zo te zijn dat de auto helemaal niet meer start. Een dergelijk probleem had een kennis met een Audi ook een keer gehad. De auto startte maar sloeg gelijk weer af.
 

alexander

Hoort erbij
8 okt 2011
39
0
0
hoi JWR
na veel zoeken en meten blijkt het volgende
de igniter nr een geeft seintje aan ecu dat allles oke is
dit seintje komt niet over waarna ecu zecht code 14
waarna de ecu voor de veileghijd de injectors omder breekt
gr alexander